Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sasse nej det är inte konstigt egentligen och nu är ju detta en ulvlek och allt man skriver kan komma och vändas emot en och det har ju hänt ett par gånger att ulvar har "försagt" sig genom att råka skriva något som visar att de är säkra på att överleva DL.
 
LenaH tycker jag känns lite skum. Skämtade först om Habina men sen när folk verkade hoppa på så släppte hon det och sen lägger hon sin röst på mig och det köper jag eftersom det oftast är ganska tunt men teorier vid första DL.

Sen går hon in och skriver om Cirkus 00:15 inlägg #349 som lynchas 7 min senare. LL hade sagt att nattDL var uppskjuten till 00:00. Om hon är ond så är det ett smart sätt att godförklara sig själv. Alltså att prata om den som lynchas precis innan fast man vet att den ska lynchas. Fattar ni eller är det bara jag som fattar vad jag menar? :p
 
Niyama. Snurrar in sig lite på tvillingarna och deras röstningsmönster. Säger mig dock ingenting. Röstar på glömmerallt med en teori om att glömmerallt inte teoriar. Vilket jag inte känner att Niyama heller gör. :S

Nu minns jag inte säkert, men jag tror jag skrev ett enda inlägg om det, som dessutom var ett svar till Snurfian. Hur är det att snurra in sig?
 
Okej, i så fall:
@Sasse nej det är inte konstigt egentligen och nu är ju detta en ulvlek och allt man skriver kan komma och vändas emot en och det har ju hänt ett par gånger att ulvar har "försagt" sig genom att råka skriva något som visar att de är säkra på att överleva DL.
Jag vet att allt kan vändas emot en, men jag svarar alltid på misstankar eller kommentarer om mig. Och jag förklarade hur jag tänkte, och även varför jag förutsätter att jag överlever första dagen. Det har hänt att jag dött första dagen, men jag kan räkna på en hand hur många gånger det varit sedan jag började leka. Jag blir alltid lika förvånad vid de tillfällena. Så helt enkelt, jag räknar alltid med att jag överlever, såvida jag inte känner mig speciellt hotad.
 
Nu minns jag inte säkert, men jag tror jag skrev ett enda inlägg om det, som dessutom var ett svar till Snurfian. Hur är det att snurra in sig?

Just att ni verkade prata om olika saker och missförstå varandra. Säger som sagt ingenting, jag har bara noterat det till mig själv ifall att. Brukar vara bra att gå tillbaka till mina egna inlägg istället för att läsa om från sida ett. :)
 
jag väljer inte vem jag ska rösta på utifrån om de är nya eller gamla spelare, jag väljer att rösta på den som känns mest misstänkt för mig. Sedan tänker jag ett extra varv el två när det gäller nya spelare eller om det är någon jag vet brukar förvirra mig (som ex Habina eller Karamell när hon var med) men har de skrivit något som står ut mest för mig så är det den jag röstar på. Sedan är det som du skriver Niyama, förstadagsröster är oftast inte särskilt starka eftersom inte mycket hänt och min röst är inget undantag.

Tycker ändå det är uppseendeväckande eftersom du dessutom grundar din röst på OT och skämt. En del hade ju ändå hänt i leken då. Nya spelare har man ju noll koll på hur dom spelar, och att direkt rösta på en ny med en motivering som bygger på OT känns skumt.

Själv är jag lite förvånad över att du @Niyama inte reagerar på Myrtens röst på Snurrfian - den tycker jag var mer substans och väldigt genomtänkt för att vara en förstadagsröst och även det på en ny spelare (iaf för mig, jag har vad jag vet inte spelat m denne förut).

Jag tror jag kommenterade Myrtens röstmotivering, och jag tyckte den var ovanligt bra för att vara en förstadagsröst. Varför skulle jag reagera på det? Och Snurrfian är inte helt ny. När det gäller Myrten lägger hon ofta välmotiverade röster, och kan man se något mönster i det så tycker jag att hon tenderar att lägga "lätta" röster som ond tidigt i leken.

För övrigt är jag fortfarande lite fundersam över LenaH eftersom hon i sitt röstinlägg #294 sedan skriver "Jag vill inte fastna på @Habina just för att jag skämtade om det i början av leken och känner att jag vill ha mer på fötterna där."
Får en känsla av att LenaH var med och drog i gång misstankarna mot Habina och sedan tar lite avstånd från dem om det skulle visa sig att Habina skulle lynchas och visa sig vara god.

Jag tolkade det som att det var just ett skämt?
 
Men vänta nu? Det är något som känns annorlunda i luften. Vad är på gång?

Extrauppdatering att vänta inom de närmaste minutrarna!
 
Just att ni verkade prata om olika saker och missförstå varandra. Säger som sagt ingenting, jag har bara noterat det till mig själv ifall att. Brukar vara bra att gå tillbaka till mina egna inlägg istället för att läsa om från sida ett. :)

Kan du utveckla? Jag svarade med en fråga om varför tvillingarna skulle rösta lika bara för att dom får prata med varandra. Snurrfian svarade:
"Nej det har du rätt i, jag fick nog bara för mig att de antagligen skulle rösta lika, det behöver de ju inte alls göra.. Mer än att de antagligen aldrig kommer att rösta på varandra, fast det var det visst någon som hade gjort i någon tidigare lek?
Det är skönt att man inte är ensam om att vara snurrig åtminstone... "
Och så var det med det. Jag ifrågasatte hennes tanke och hon svarade. Jag ser inte något missförstånd alls eller att vi pratar om olika saker?
 
Kan du utveckla? Jag svarade med en fråga om varför tvillingarna skulle rösta lika bara för att dom får prata med varandra. Snurrfian svarade:

Och så var det med det. Jag ifrågasatte hennes tanke och hon svarade. Jag ser inte något missförstånd alls eller att vi pratar om olika saker?

Nä, inte mer än att ni verkade mena olika saker, men Snurrfian gav sig.
 
Sen går hon in och skriver om Cirkus 00:15 inlägg #349 som lynchas 7 min senare. LL hade sagt att nattDL var uppskjuten till 00:00. Om hon är ond så är det ett smart sätt att godförklara sig själv. Alltså att prata om den som lynchas precis innan fast man vet att den ska lynchas. Fattar ni eller är det bara jag som fattar vad jag menar? :p
Shit, om det är ett smart speltaktiskt drag så har jag nog inte nått dit än!
Jag funderade mest på varför hon inte la sin röst då precis före DL och vad klockan var eller att det kunde sättas i korrelation till käket reflekterade jag inte över.
Nu visade det sig ju att hon var god så jag har helt släppt det.
 
LenaH tycker jag känns lite skum. Skämtade först om Habina men sen när folk verkade hoppa på så släppte hon det och sen lägger hon sin röst på mig och det köper jag eftersom det oftast är ganska tunt men teorier vid första DL.

Sen går hon in och skriver om Cirkus 00:15 inlägg #349 som lynchas 7 min senare. LL hade sagt att nattDL var uppskjuten till 00:00. Om hon är ond så är det ett smart sätt att godförklara sig själv. Alltså att prata om den som lynchas precis innan fast man vet att den ska lynchas. Fattar ni eller är det bara jag som fattar vad jag menar? :p

Om du menar innan den ska käkas så fattar jag :p Det är möjligt, men kan lika gärna vara oskyldigt. Värt att notera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 358
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp