Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Deltagarlista:

Habina
Lobelia
Niyama
glömmerallt
bumpo
Hjartagna
Jfrelin
LenaH
Myrten
Sasse
Breaktown
grodan21
Paddington

Matmissbrukaren OJÄMN SIARE plockad av jägaren natt ett
cirkus JÄGARE käkad natt ett
Snurrfian RÖSTFIFFLARE lynchad dag ett
 
Ärrghjhj! LL har missförstått, jägaren är en god roll. Gör om och gör rätt!

Spontant delar jag @Niyamas fundering om @Paddingtons röst. I det läget rösten kom hade väl ingen mer än två röster? Det är vanligt att man är försiktig med att rösta på nya i allra första DL. Naturligtvis med undantag av i de fall de gjort något riktigt skumt. Ärligt talat får dock Paddsns röst mig att fundera över @LenaH också. Skulle Paddan lägga en röst på en ny spelare i det läget (skillnad om någon haft stor majoritet) för att inte ta ställning som Lena själv skriver? Hade det i så fall inte varit säkrare att rösta på någon av de erfarna spelare som sällan ryker i första lynch, ja sällan lynchas över huvud taget? Men - om de diskuterar rösten i lyan ställs allt i annan dager.

Blir kvar längre i Stockholm ikväll så jag måste eventuellt rösta tidigare och från mobilen. Det kan hända att jag lägger en säkerhetsröst redan vid 17-tiden för att vara säker på att ha röstat men kunna ändra om jag har möjlighet och tycker det behövs.
 
Jag går igenom röstningen och reagerar mest på Paddington. Känns lite förvånande att hon "hugger" så pass lätt på en ny spelare. Allas röster var ju mer eller mindre svaga, men den där skaver nog mest.

jag väljer inte vem jag ska rösta på utifrån om de är nya eller gamla spelare, jag väljer att rösta på den som känns mest misstänkt för mig. Sedan tänker jag ett extra varv el två när det gäller nya spelare eller om det är någon jag vet brukar förvirra mig (som ex Habina eller Karamell när hon var med) men har de skrivit något som står ut mest för mig så är det den jag röstar på. Sedan är det som du skriver Niyama, förstadagsröster är oftast inte särskilt starka eftersom inte mycket hänt och min röst är inget undantag.

Själv är jag lite förvånad över att du @Niyama inte reagerar på Myrtens röst på Snurrfian - den tycker jag var mer substans och väldigt genomtänkt för att vara en förstadagsröst och även det på en ny spelare (iaf för mig, jag har vad jag vet inte spelat m denne förut).

För övrigt är jag fortfarande lite fundersam över LenaH eftersom hon i sitt röstinlägg #294 sedan skriver "Jag vill inte fastna på @Habina just för att jag skämtade om det i början av leken och känner att jag vill ha mer på fötterna där."
Får en känsla av att LenaH var med och drog i gång misstankarna mot Habina och sedan tar lite avstånd från dem om det skulle visa sig att Habina skulle lynchas och visa sig vara god.
 
Jahapp, nähä... Tre goda i ett svep, inte bra. :( Läst ikapp mig men jag vet inte om jag blev så mycket klokare. Skall läsa igen och se vad jag får för tankar kring röstningen och diskussionen efteråt.
 
Upptäckte att det inte var någon bra idé att försöka få någon ordning på tankarna kring leken mitt i natten så jag får satsa på att hinna med den när bebis roar sig själv korta stunder dagtid...
 
Har tittat på vad Bumpo skrivit hittills och tycker det finns mycket lite att ta på. Mycket OT och rätt lite lekrelaterat. Är det en god med dåligt med tid eller en ond som försöker komma under radarn?

Lobelia har skrivit så lite att där vet jag inte alls vad jag ska tro, anar ändå en förvirrad god där men hon skulle ju lika gärna kunna vara ond.

Jfrelin har bara hittat hit och röstat, helt omöjligt att veta på vilken sida hon finns.

Breaktown har även hon rätt få inlägg än så länge, men gör ändå försök till att analysera iaf en del av ad som händer i leken. Neutral mot god i min lista (som jag vet en del brukar skriva i andra lekar...)

Grodan21 ger intryck av att vara precis lika förvirrad ny som jag själv känner mig som. Hittar inget som sätter henne åt något håll än så länge.

Det mest utstickande med Habina är att hon säger att hon antingen luras eller inte luras. Det är ju i sig en fullständigt korrekt slutsats. Men kan samtidigt ses som misstänkt när hon inte klart påpekar att hon naturligtvis är god. Vet inte alls var jag ska sätta henne heller.


Nu har bebis tröttnat på att leka själv, får titta på övriga spelare senare. Och då även komplettera med mer tankar om ovanstående baserat på vad som hinner hända innan jag får en stund över igen.
 
För övrigt är jag fortfarande lite fundersam över LenaH eftersom hon i sitt röstinlägg #294 sedan skriver "Jag vill inte fastna på @Habina just för att jag skämtade om det i början av leken och känner att jag vill ha mer på fötterna där."
Får en känsla av att LenaH var med och drog i gång misstankarna mot Habina och sedan tar lite avstånd från dem om det skulle visa sig att Habina skulle lynchas och visa sig vara god.
För att klargöra:
Vad gäller kommentaren om @Habina , @Matmissbrukaren och att "gå ut och titta på djuren" så spann jag bara vidare på @Mammas trådstart, det var inget mer än ett försök att få igång leken.
Sen kommentaren om att Habina brukar åka i första lynch så har jag redan klargjort att det var ett skämt.
Kanske lite olyckligt att det handlade om samma spelare men det beror ju endast på att de var de namn mammas lottat in i trådstarten.

Sedan tyckte jag (och tycker lite fortfarande) att Habina var märkligt passiv gentemot de frågeställningar som kom upp iom hennes frågor om demonen.

Att jag sen valde att inte lägga min röst på henne beror helt enkelt på ungefär som du skrev, jag ville inte bli del av ett drev på en spelare som kanske inte alls gjort något misstänkt och jag var medveten om min (högst oavsiktliga) del i att väcka misstankar mot henne.
 
Men jag aviserade redan i första lektråden som sedan stängdes att jag inte kommer att ha lika mycket tid för lekar den här gången som jag brukar.

Håller på och läser igenom allt igen och inser att jag missade att svara här. Vilken första lektråd? Men då vet jag att du har lite ont om tid. Själv åker jag 15:55 mot flygplatsen för att göra Stockholm osäkert ett par dagar. Så mitt lekande blir nog också lite lidande. :nailbiting:
 
@Paddington - naturligtvis ska en ny spelare inte få "komma undan" med att hen är ny. Men jag tycker det brukar finnas en försiktighet från erfarna spelare att riskera att rösta ut nya spelare vid DL1. Då avser jag helt nya, dvs som spelar sin första lek vilket LenaH gör men inte Snurrfian.

Jag reagerar just nu på @Habina skrev redan i morse att hon läst ikapp, men trots det inte teoriat om någon alls. Hon bemöter en fråga om sig själv, men inte något om någon annan spelare post DL vad jag kan hitta. Märkligt. Tycker jag.
 
@Myrten Jag håller på och skriver för fullt. Men jag måste avbryta hela tiden då jag tydligen måste jobba också. ;) Tror inte vi har lekt ihop tidigare, det är så jag gör de flesta dagar. :)
 
Lite tankar… Först var det mest OT i leken, sedan handlade det väldigt mycket om vad jag sade till bumpo, godförklara sig eller inte etc. Därefter följde en lång diskussion kring taggningar om demonen och hur länge olika personer lekt. Kan ärligt erkänna att jag popcornläser de styckena. :P


Lobelia. Fastnar för att jag inte lade första rösten på henne. Känns för stunden neutral och lite förvirrad. Röstar på goda Snurrfian för att Snurrfian inte verkar snurrig (!).

Niyama. Snurrar in sig lite på tvillingarna och deras röstningsmönster. Säger mig dock ingenting. Röstar på glömmerallt med en teori om att glömmerallt inte teoriar. Vilket jag inte känner att Niyama heller gör. :S

glömmerallt. Är hängig och känns eh… Hängig? Noll koll… Röstar på goda snurrfian för att Snurrfian ogillar att Myrten lade en röst på henne. Say what? Hänger inte riktigt med där…

bumpo. Röstar på mig pga det jag skrivit om demonen. Helt ok motivering med tanke på att det fanns i princip noll att gå på.

Hjartagna. Röstar på goda matmissbrukaren då hon tycker att matmissbrukaren ligger lågt och brukar göra så som ond. Inget som gör mig klokare.

Jfrelin. Röstar på bumpo med en lite knepig teori om att bumpo bytte person att misstänka. Jag uppfattade i alla fall bumpos ”misstanke” mot sasse som skämt.

LenaH. Tror att jag försvarar mig när jag förtydligade mitt svar till bumpo om bumpos röst på mig. Mitt svar var egentligen mest ett konstaterande, att bumpo har 50 % chans att ha rätt. ;) Röstar på Jfrelin med en intressant teori om att Jfrelin ”skumläst”. Om jag förstod rätt alltså.

Myrten. Röstar på goda Snurrfian, men med en motivering som jag hänger med på och kan förstå. Missar min förklaring till att jag läste om demonen (som jag var nyfiken på) men inte ulvarna (som jag trodde att jag hade koll på). Tycker att jag borde vara mer försiktig. Själv tycker jag fullt ös, medvetslös! ;) Har en intressant teori om att Glömmerallt försöker avdramatisera sin röst på goda snurrfian.

Sasse. Röstar på bumpo med en typisk förstadagsteori. Säger inget öht. Däremot reagerar jag på att Sasse är så säker på att överleva natten...
Jag tror inte jag kan förklara nu, så gör nog ett nytt försök imorgon.

Breaktown. Resonerar klokt kring att man inte får fastna i att vissa ”konstiga” spelare blir godförklarade för att de alltid skriver knepigt. Klart man måste rösta utifrån det som känns knepigast! Sedan hamnar dock rösten på goda matmissbrukaren för att hon hade samma teori som bumpo om mig. Hm… Jag hängde inte riktigt med där känner jag.

grodan21. Tror att jag vill förvirra. Jag tolkar det som att grodan21 misstänker mig som ond, då jag inte ser någon mening med en god som förvirrar. Jag får även hennes röst då jag skriver misstänksamt. Känns ny och neutral.

Paddington. Kallar mig halvrutinerad och får mig nästan att ångra att jag röstade på henne. :D Röstar på LenaH då hon upplever att hon försöker sprida lösa rykten om mig.

Med ovanstående tankar så har jag en liten teori. Sasse är i lyan tillsammans med bumpo, det är därför som bumpo skämtar i början om att rösta på henne. Om inget revolutionerande händer den närmaste timmen tror jag att min röst hamnar där, då jag förmodligen är på flygplatsen runt DL.
 
@Habina Jag förutsätter alltid att jag överlever faktiskt. Så om du sätter dig in i hur det sättet att tänka, är min kommentar antagligen inte konstig alls. Jag brukar dessutom sällan dö första dagen, så är det konstigt att jag förutsätter att jag inte gör det då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 358
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp