Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev förövrigt lite irriterad över att @Lobelia skrev att jag hämndröstade. Hennes röst var faktiskt totalt obegriplig för mig och jag hade lagt min röst där oavsett vem hon röstat på. För det känns inte som om hon letar onda med den rösten.

Tja, alla (2) som direkt efter att ha fått en röst på sig röstar på den personen som jag sett hittills i lekarna har fått den anklagelsen. Jag och en till vill jag minnas :) så inget konstigt direkt.
Jag kan se betydligt sämre sätt att leta onda genom att analysera röstresultatet och försöker hitta den mest misstänka utifrån det. Jag satt förvisso på en skumpig buss och hade ont om tid + att underlaget att analysera från var knapphändigt. Det var knappast min mest genomtänkta röst, men än så länge vet jag inte om jag prickade rätt eller inte.

Din häftiga reaktion sticker ut en del, men om det är gott eller ont vet jag inte. Kanske ärlig harm från en god eller ett försök att leda folk att rösta på mig om du är ond. Jag behver fundera lite mer på det.
 
Jag vet inte om jag blev särskilt mycket klokare av förklaringen
En förklaring till min teori. Troligen var den usel då jag försökte bygga upp ett logiskt resonemang utifrån knapphändiga fakta.

De onda vet vilka som är goda
Vid röstning två har ett fåtal goda kunskaper om andra, goda eller onda.
Röstutfallet.

Folk har lagt röster, de onda försöker på ett eller annat vis styra bort rösterna från sig antingen genom motiveringar eller teorier. Det är rimligt att anta att de lägger sina röster till sin fördel (att styra rösterna mot någon god- än så länge vilken som helst - möjligen påverkade av personliga preferenser).

Alltså jag köper det här resonemanget. Men jag förstår inte hur du kan göra kopplingen till att Habina och Bumpo nog är ulvar eftersom de fick röster först. Du bygger ju teorin på det antagandet som jag inte alls förstår mig på. Habina och bumpo kan visserligen absolut vara ulvar, men jag tror knappast att anledningen är för att de fick röster först. Och som ga sen påpekade också. Varför är inte Snurrfian ulv enligt resonemanget, när hon fick en röst mellan Habina och Bumpo?


Angående min "konstiga" motivering:
Jag försökte utifrån röstresultatet gissa vem eller vilka (om någon) som ulvarna inte ville skulle åka ut. Om jag hade någon framgång alls utifrån det knapphändig underlaget få tiden utvisa, men jag tycket det var bättre än att gissa och sedan hitta på en teori som skulle varit alternativet.

Det här resonemanget köper jag mer. Men det förklarar inte varför inte Snurrfian är med i resonemanget och de som röstade sent på henne också försökte styra röstningen.

Breaktown röstar på Lobelia hakar på motiveringen från bumpo om motiveringen
[...]
Utifrån det här så är den mest skumma rösten på mig Breakdown. Ingen egen motivering och hakar på.

Alltså förlåt men va?

Du skriver ditt inlägg med den i mina ögon konstiga teorin 18:41. Niyama ställer visserligen en fråga angående det direkt efter, men förutom det är det ingen som över huvud taget nämner ditt inlägg och din röst förrän jag skriver mitt långa teoriinlägg som till stor del handlar om din röst och varför jag tycker den är konstig. Bumpo bemöter din röst efter att jag har skrivit mitt inlägg.

Det du kallar "ingen egen motivering" var det här.

Lobelia röstar på Bumbo dag 2 och kommer med en i mina ögon otroligt märklig teori till detta.
Konstigt 1: Antagandet att de första (eller någon av dem) som får röster är onda. Varför i skulle de vara det bara därför. I princip det enda man kan gå på i det läget efter två röster är ju statistik och ur den synvinkeln är det ju mindre troligt att efter två röster har man träffat 50 eller 100 % ulvar.
Konstigt 2: Antagandet att de andra onda sen kommer och försöker ”styra” bort rösterna från sina kompisar. Dels eftersom jag inte tror att ulvkompisar skulle oroa sig så mycket för tidiga uddaröster första dagen så att en ”aktion” var nödvändig. Och dels eftersom Lobelia själv är den som är det första som jämnar till det så att inte bara Bumpo och Habina har två röster.
Konstigt 3: Att hon på något sätt får in Cirkus i det hela. Man kan väl ändå inte säga att Cirkus dog med de godas hjälp?


Sedan röstar visserligen Bumpo före mig, men det är 1 minut före och inlägget kom medan jag skrev mitt. Så hur du dels får det till att jag inte har någon egen motivering, och del att jag skulle haka på bumpo begriper jag inte alls.
 
Sen kan jag lite hålla med Lobelia om att Bumpo reagerar lite lustigt på det här med hämdrösten. Jag kan visserligen förstå att man reagerar på det, men Bumpo framstår som riktigt irriterad. Det känns lite onödigt eftersom Bumpo borde kunna ta sig ur det där ganska lätt som den "minst konstiga motiveringen". Sen kan man väl bli irriterad som god också..men lite reagerar jag på det. Men det kanske är ordvalen mest.
 
Jag känner mig lite omotiverad så jag lägger en röst nu och ändrar kanske senare.
Niyama röstar på Paddington
enligt tidigare teorier (hennes lätta röst dag ett, kommentaren om att jag borde reagera på Myrtens röstmotivering osv.) Kommentaren igår där hon frågade om det bara var hon som reagerade på GAs velande skaver också. Det känns tillgjort. Jfrelin misstänker jag också så valet stod mellan dessa två.
 
@Jfrelin särskilt plötsligt är det inte. Skrev om det i mina teorier igår (inlägg 441) sen reagerar jag även på detta:
Sasse/MM Vet att Sasse förklarat att hon aldrig åker i första DL men jag tycker ändå det är märkligt att förutsätta det som hon gjorde. Ulv som blivit slarvig? Med tanke på att hon sen hoppade av kan ju göra att hon inte hade full koll och blev slarvig. Sen kommer MMs kommentar om att när hon tagit över Sasses roll att hon skulle läsa igenom alla hennes inlägg. Varför det? Om hon vore god så kunde ju MM bara fortsätta med det tankesättet hon hade innan hon dog. God som god liksom. Speciellt eftersom Sasse inte kan ha vetat något innan hon hoppade av eftersom det hon skrev innan avhoppet var väl mest innan första lynchen och sen var det mest OT och inga teorier?

Grodan21 kommentar om Cirkus som kom nu kan vara helt en förvirrade grej. Eller en nybörjarulv som gör bort sig. Värt att notera.

De andra har jag ingen åsikt om ännu.

Jfrelin röstar på MM

Håller med om att Sasses kommentar kan vara märklig eftersom hon för att tag sedan klagade på att hon blev käkad tidigt (har jag för mig). Men MMs kommentar: som GOD kan det ju vara intressant att se vad ens föregångare tror, betydligt intressantare än som ond. Därför gör din röst dig än mer misstänkt tycker jag.

Sen förstår jag inte hur grodans kommentar om Cirkus skulle vara en ulv som gör bort sig?
 
Jag är ledsen för min inaktivitet. Är fast på konferens till sent.

Habina röstar på paddington

Då hon känns knepig och hal.
 
@Niyama Håller inte alls med. Nu vet vi ju att Sasse/MM var god men jag fattar fortfarande inte varför hon skulle behöva ta över Sasses misstankar. MM var ju själv god innan hon dog så då borde man väl typ ha samma tankar eller? Dessutom hoppade Sasse av så tidigt att hennes specialroll inte kan ha fått veta något alls så då är det väl än mer konstigt?

Med tanke på att Grodan är ny spelare så är det lätt att göra bort sig och som ulv så behöver man som regel inte hålla koll på allt som händer i en natt DL och det var kanske det som gjorde att hon råkade glömma att Cirkus dött.
 
Håller på att tvätta och städa hemma nu på min hästlediga dag så jag lägger också min röst nu så jag inte glömmer bort tiden.

Jfrelin röstar på Grodan21 enl teori tidigare idag.
 
@Niyama Håller inte alls med. Nu vet vi ju att Sasse/MM var god men jag fattar fortfarande inte varför hon skulle behöva ta över Sasses misstankar. MM var ju själv god innan hon dog så då borde man väl typ ha samma tankar eller? Dessutom hoppade Sasse av så tidigt att hennes specialroll inte kan ha fått veta något alls så då är det väl än mer konstigt?

Med tanke på att Grodan är ny spelare så är det lätt att göra bort sig och som ulv så behöver man som regel inte hålla koll på allt som händer i en natt DL och det var kanske det som gjorde att hon råkade glömma att Cirkus dött.

Hon kanske inte skulle ta över Sasses misstankar, men det kan ju vara intressant att veta vad en spelare man vet är god tycker. Så tolkade jag det när jag frågade om saken. Det känns som att det var en väldigt svagt motiverad röst.

Men i lyan brukar man diskutera vem som ska käkas, därför känns det rimligare att grodan missat det om hen inte är i lyan tycker jag.
 
Jag vet att Grodan21 är ny men hon spelar som en typisk ulv. Hänger med men skriver inget jättestort. Lägger lätta röster och är liksom under radarn.

Tycker det är väldigt svårt att avgöra om grodan spelar som en typisk ulv eftersom alla spelar olika som ulvar. Hen verkar uppenbarligen ha problem att komma med teorier, men eftersom det är första leken går det ju inte att avgöra om det beror på roll. Jag tycker att det är lättare att vara ulv.
 
Jag har haft lite annat fokus än leken i dag, orkar inte bidra så mycket just nu om ni undrar över något jag skrivit så tagga mig och fråga så ska försöka svara.

glömmerallt röstar på paddington

eftersom jag tycker teorierna mot henne är de vettigaste i leken hitills
 
Dag 3
Niyama röstar på Paddington
Habina röstar på paddington
Jfrelin röstar på Grodan21
glömmerallt röstar på paddington


Paddan 3
Grodan 1

Nu lutar jag åt att både GA och Habina är goda, men jag är lite orolig för att Jfrelin kanske ändå känns lite ondare än Paddan :confused: Eller så är båda onda. Eller bara Paddan. Jag vet inte :arghh:
 
Tycker det är väldigt svårt att avgöra om grodan spelar som en typisk ulv eftersom alla spelar olika som ulvar. Hen verkar uppenbarligen ha problem att komma med teorier, men eftersom det är första leken går det ju inte att avgöra om det beror på roll. Jag tycker att det är lättare att vara ulv.

Jag tycker det är mycket svårare att komma på teorier när man är ulv i lekar eftersom man vet vilka som är goda liksom. Men alla är vi olika :p
Jag tycker det är typiskt ulvigt att ha svårt att komma med teorier.
 
Här känns det förövrigt som att du bara radar upp alla men det står ju i princip ingenting?

Såg att jag missa att svara på det här igår.

Jo planen var liksom att gå igenom alla deltagare men nä jag kom inte fram till så mycket, de jag hade någon särskilt att säga om hade jag väl redan nämt.

Har någon teorier kring varför ulvarna valde hjartagna.?

@Niyama Jag misstänker också @Jfrelin , bygger mest på att jag har svårt att förstå hennes teorier, hon fokuserar på andra aker en jag gör men jag minns inte hur hon brukar spela heller det kanske hon brukar. Sedan talar rösten på MM igår till hennes nackdel.
 
Glömmerallt verkar fokusera på lite konstiga saker. Huruvida Habina spelat mycket med Myrten eller inte, och hur man ska räkna onda mot goda, förklarar regler för folk. Behöver väl inte betyda någonting egentligen, och ingen av inläggen är särskilt konstiga. Men sammantaget får jag lite känslan av att vilja skriva många inlägg. Får fundera lite.. Glömmerallt kör ju sedan bytarrace vid deadline. Trots förklaringen och jag förstår absolut känslan när det blir strömröstning. Men konstigt ändå och jag undrar om de ändrade rösterna ens räknades med tanke på att de knappast hade någon lång motivering. Men samtidigt frågar jag mig om man verkligen skulle agera såhär som ulv. Det drar ju onekligen blickarna till sig.

Bumpo skriver teorier om alla men jag vet inte om det faktiskt står så mycket. Att skriva att någon är vag, (enbart), vad betyder ens det? Det kanske var så att hon inte hade så mycket uppfattning om någon, men jag får lite känslan av att man försöker skriva mycket utan att faktiskt skriva så mycket. Det blir lite...vagt ;)

Grodan21 missar att Cirkus har dött. Som någon mycket riktigt påpekade så kan man ju glömma detta när man läser igenom och svarar på inlägg både som ond och god. Så att detta skulle innebära att Grodan var god tror jag inte. Även om det kanske inte var Grodan som gjorde valet Cirkus iaf..

Jag förstår nog inte Paddingtons mot Niyama om att Sasse och bumpo inte borde spela tillsammans då Bumpo inte mindes att Sasse var med. Jag håller med Niyama om det visst är en aning märkligt iaf.

Jfrelin gör en lång genomgång om Grodan21. Jag kan visserligen hålla med om att det inte blir mycket teorier, men spelar inte Grodan21 sitt första spel? Det gör ju inte att man inte kan misstänka hennes som ulv, men förståelsen för ev förvirring blir ju lite större.
 
@Breaktown jo @grodan21 spelar sitt första spel är jag rätt säker på, även @LenaH och @Hjartagna tror jag. Dessutom är väl @Snurrfian och @Lobelia väldigt nya.

Jag tycker leken blir mycket svårare att "läsa av" en vanligt när många är nya är så svårt att veta om det beror på ulvighet eller ovana när någon ny skrivit något konstigt. Jag tycker oftast det är betydligt lättare med folk jag spelat mycket tillsammans med även när det gäller sådanna som är duktiga och bra på att luras.
 
ang min spelstil så var det längesedan jag spelade men jag brukar läsa igenom leken och sen det jag fastnar för går jag vidare med. Det kan vara magkänsla eller något annat. Jag brukar hålla fast vid det oavsett vad andra tror och tycker tills det händer något som är ännu ulvigare.
 
Det känns som om röstningen fått fart lite tidigare idag? Det är bra blir lite svårt att analysera röstningen när rösterna kommer i en samlad klump i slutaet tycker jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 206
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 466
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 984
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 362
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp