Haha mjaaa...Bild, bild, bild!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha mjaaa...Bild, bild, bild!!!
Visst är det märkligt hur smått kan ta så mycket plats?Gått och lagt mig i min härliga dubbelsäng tillsammans med sonen
.
.
.
Min sovyta är cirka 30 cm
Verkligen!Visst är det märkligt hur smått kan ta så mycket plats?
YOLO!Glor på En bondgård mitt i stan. Men borde verkligen lägga mig för jag ska upp om 6,5 timmar och orka jobba 10 timmar sen .
Käck prislapp
Jag hade råttor i huset. Spelade ingen roll vilka fällor jag hade, dom lät sig inte luras. En kom in och gick runt i huset t.o.m. Jag blev så sjuk i huvudet av det tillslut så jag döpte råttan till Ragnar. Jag satt i lugn och ro och skulle elda i kakelugnen, och plötsligt så står han 2 dm ifrån mig och stirrar på mig, helt lugn, sen börjar han gå lunkandes iväg. Totalt orädd! Jag däremot satt helt förstelnad av skräck!
En dag mötte jag han i trappen på väg ner tidigt som fan en morgon, och jag hade sonen på höften. Jag gallskriker, Ragnar tvärvänder, ungen börjar grina, Ragnar trillar ner för trappen, sen hör jag hur han spinner på klickgolvet, sen är han borta.
Samma dag hittar mamma han död på hallmattan när hon ska lämna hunden. Tror Ragnar åkte på en hjärtinfarkt eller något efter trappincidenten.
Efter hans död så har jag inte haft in någon mer råtta, men jag hör dom i väggarna ibland. Anticimex har varit hit och lagt ut giftfällor så har tagit några där också. Känns som om jag aldrig kommer bli av med dom, men får vara glad så länge dom inte är inne och springer efter golvet. Hus med torpargrund och byggt 1880 typ…
Nyttodjur!Jag hade en hel hog med ekorrar som tillbringade storre delen av sin tid i mitt garage. De ar samma sak som rattor men med fluffig svans De gomde notter precis overallt och det var skrapigt som skjutton efter dem vilket gjorde mig sur ...men en dag upptackte jag att de at pa isoleringen i Range Rovern's motorhuv. Jag var inte bara "pissed" langre, men vad jag an hittade pa levde de lyckligt vidare och jag parkerade min "Rangie" ute i stallet.
Jag hade inte ens upptackt att ekorrarna forsvunnit nar jag hittade min nya kompis ovanpa tak spjalorna i garaget. Jag tankte ta ner en flyttkartong ... och klattrade, mycket forsiktigt da jag ar hojdradd, upp for stegen, och kikade over kanten nar det inte gick att bara dra den nedvikta kartongen av hogen. Jag ar, som sagt hojdradd, och definitivt radd for ormar dar man ofta stoter pa skallerormar och annat otyg. Men vad gor jag nar jag ser "Sir Hiss"? Vinglandes uppe pa en stege tar jag fram telefonen. Nu insag jag nog aven i mitt chockade tillstand att han var helt ofarlig, en vanlig rat snake, om an betydligt langre an de flesta jag sett innan ... vilket ju talar for att han fatt ordentligt med mat.
Och har ser man hur lang han var ... jag matte fran dar hela kringlan lag till kanten han forsvann bakom och det var 2 meter.
Häromdagen bytte kollegan och jag 16 blöjor sammanlagt på "våra" 1 och 2 åringar..... ETT barn hade jag inte oroat mig speciellt mycket över.....Läser på om hur många gånger om dagen man byter blöja, så jag kan skapa mig en uppfattning om precis hur smidig och ergonomisk processen behöver vara hemma hos oss eller om man kommer undan med en OK lösning. Tar även hand om hund med diarré, och ska strax iväg och simma tillsammans med alla pensionärer.
Ja ni hör, det är GLAMOUR långa vägar just nu!
Här har vi lösningen på @tornblomma s problem med möss. Jag tog mig friheten att beställa 100 ormar som älskar möss för leverans till källare i Stockholm. Måste bara informera hantverkarna om att ormarna inte ska slås ihjäl.Nyttodjur!