Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sett räv i Lill-Jansskogen tidigare, och rådjur vet jag håller till på Reimersholme. Sjukt mycket ekorrar där jag bor, men grävlingar och igelkottar har jag faktiskt bara sett i närförort. Så jag blev sjukt förvånad när den kom trippande längst vägen i parken, helt obrydd förbi mig :D "Howdy hooman, aldrig sett en räv förr? Tjingeling!"
Tja, kan de bo i innerstan i London så... :D

Ska kolla om secondhand butiken här har öppet i eftermiddag eller om de stängt igen pga covid. Letar efter glöggmuggar och det hade varit najs att hitta begagnat.
Sen blir det mataffärn å handla lite mat inför helgen. Hoppas kunna hitta det jag söker.
Ska även försöka städa lite här hemma. Får dock inte använda kranvattnet, det utförs något akut arbete vid vattenverket så de råder oss att snåla med vattnet idag och imorrn.
Men ska nog få lite ordning här hemma ändå. Imorrn efter jobbet kommer killen hit å då måste det se reprensentabelt ut, för min egen del är det bra att få en liten push att verkligen städa annars blir det aldrig gjort.
Avfrostar frysen också, hade stängt dörren förra helgen, men tydligen var den inte helt stängd så det har blivit massa is som nu ska bort.

Mycket på gång idag känner jag, sen ikväll är det sista hopplektionen, sen slutar jag på den ridskolan. Bara två gånger kvar på den vanliga ridskolan där också, den lördagen som kommer samt nästa. Känns konstigt att längta tills det är över, men det gör jag.

Spännande dag i mitt liv…
Sovit stora dela av förmiddagen. Svettats mängder. Orkar knappt gå upp eller ner från trappan. Försökte äta nyss men det tog bara stopp.
Ingen feedback från läraren att jag inte kommer. Kanske tycker han och de andra att jag är helt misslyckad. Kanske är jag misslyckad? Varför kan det inte få vara lite enkelt ibland? Saker flyter på och känslor mm är i balans? Ska livet vara så här? Varför skriker min kropp så? Varför kan det inte bara få vara bra 🕳

Tagit mig till jobbkontoret och väntar på it-support. Har mailat företaget och ringde sedan eftersom jag inte fick svar. Det tog 5 försök innan jag ens kom fram till en riktig person i andra änden! :mad:
Företaget ligger inte på många plus just nu...

Precis käkat lite brunch och ska nu sätta mig med mina medförfattare och förbereda en opponering inför imorgon. Livet kändes ju inte lättare när man insåg att den uppsatsen var skitbra och våran känns dålig i jämförelse. Kommer nu katastroftankar att vår kanske inte blir godkänd..... ugh varför katastroftankar?? whyyy??

Spännande dag i mitt liv…
Sovit stora dela av förmiddagen. Svettats mängder. Orkar knappt gå upp eller ner från trappan. Försökte äta nyss men det tog bara stopp.
Ingen feedback från läraren att jag inte kommer. Kanske tycker han och de andra att jag är helt misslyckad. Kanske är jag misslyckad? Varför kan det inte få vara lite enkelt ibland? Saker flyter på och känslor mm är i balans? Ska livet vara så här? Varför skriker min kropp så? Varför kan det inte bara få vara bra 🕳
Hörredu du, nu tycker jag att du ska slå ner de där dumma tankarna med första bästa högaffel och istället vara stolt över att du lyssnade på din kropp och gav den vila när den så tydligt bad om det! :heart

Sitter och känner mig lite levande för första gången på 10 dagar. Trevlig omväxling ändå! Jag är fruktansvärt tacksam för att jag kring 03 i natt, när jag fortfarande inte lyckats somna p.g.a rethostan från helvetet, bestämde mig för att stänga av väckarklockan och se om jag kanske kunde sova en bit in på förmiddagen i alla fall. Det slutade med att jag sov ca 04:30-10:30 med endast två uppvak orsakade av hostattacker. Uselt om man jämför med de 8-9 timmars oavbruten sömn som jag brukar få, men de senaste 10 dagarna ha jag inte direkt varit bortskämd om vi säger så...

Nu hoppas jag bara att vi fortsätter i rätt riktning så att jag blir frisk lagom till helgen! :)

Sitter och känner mig lite levande för första gången på 10 dagar. Trevlig omväxling ändå! Jag är fruktansvärt tacksam för att jag kring 03 i natt, när jag fortfarande inte lyckats somna p.g.a rethostan från helvetet, bestämde mig för att stänga av väckarklockan och se om jag kanske kunde sova en bit in på förmiddagen i alla fall. Det slutade med att jag sov ca 04:30-10:30 med endast två uppvak orsakade av hostattacker. Uselt om man jämför med de 8-9 timmars oavbruten sömn som jag brukar få, men de senaste 10 dagarna ha jag inte direkt varit bortskämd om vi säger så...

Nu hoppas jag bara att vi fortsätter i rätt riktning så att jag blir frisk lagom till helgen! :)
Fy din stackare som varit dålig i 10 dagar :eek: . Lider med dig, blev själv sjuk i lördags/söndags och har i princip varit sängbunden sedan dess.

Har upptäckt Konges Slöjd och funderar på att kasta ut plånboken genom fönstret i förebyggande syfte.
32976D43-5B52-4757-A6AA-DF7D7F8794CF.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
75 76 77
Svar
1 530
· Visningar
41 287
Senast: Lilla
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 079
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024