Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick precis att jag gått vidare till intervju, och ska ha min senaste/nuvarande chef som referens. Men min senaste chef vill jag inte uppge, så frågan är om jag kan uppge chefen där min fasta tjänst var trots att jag var utlånad på vikariat? Fan om man ska falla på en sån sak
Fick precis att jag gått vidare till intervju, och ska ha min senaste/nuvarande chef som referens. Men min senaste chef vill jag inte uppge, så frågan är om jag kan uppge chefen där min fasta tjänst var trots att jag var utlånad på vikariat? Fan om man ska falla på en sån sak
Det behöver du inte vara orolig för tror jag. När jag fick nuvarande jobb sa de att de ville ha min nuvarande chef som referens, jag sa bara blankt nej, det är för känsligt. De fick en annan och det var inga problem. Men försöka gör de ju.
Absolut att du kan neka och ge annan referens!
Har aldrig varit med om att nuvarande arbetsgivare kopplas in forrans i absolut sista stund, och isafall ar det bara for att bekrafta att de uppgifter man gett (perioden man varit anstalld dar) stammer.
Fattar val alla att nuvarande chefen alltsom oftast inte (ska) vet villka medarbetare som letar efter andra jobb!
Du väljer vilka du vill ange som referens. Jag har aldrig upplevt att en arbetsgivare haft synpunkter på det.Tack till er båda. Det är en chef som jag hade förra året, så tjänsten är avslutad sedan 1 år tillbaka men jag vill inte uppge denna person. Jag har ett tjänstgöringsintyg som styrker min arbetstid, men då det är inom kommunen så står det inte specifikt vilken enhetschef jag varit under. Vilket är tur, för jag har haft flera pga omorganisationer
Jag säger blankt nej till att vara referent åt mina nuvarande underställda. Lojalitetskonflikt som inte går att hantera.Det behöver du inte vara orolig för tror jag. När jag fick nuvarande jobb sa de att de ville ha min nuvarande chef som referens, jag sa bara blankt nej, det är för känsligt. De fick en annan och det var inga problem. Men försöka gör de ju.
Jag säger blankt nej till att vara referent åt mina nuvarande underställda. Lojalitetskonflikt som inte går att hantera.
Så det är lite konstigt att ”kräva”.
Av någon anledning ser jag Basil och Fawlty Towers framför mig just nu..... Det var väl minst ett avsnitt där de fick dölja diverse ohyra från inspektörer/recensenter?Jag är mest lättad att inga av mina “husdjur” gjorde entré
You need bigger snakes?Möss….
Den årliga skönhetstävlingen för kameler i Saudiarabien skakas av en skandal. Över 40 deltagare har diskvalificerats på grund av fusk med botox och fillers i kamelernas läppar och näsor. Dessutom ska de ha använt hormoner för att ge kamelerna större muskler.
Det har varit så många trådarr det senaste om diverse mag- och njurbesvär att jag läste "Gallstenen som tydligen..." och tänkte att oj, udda relation hon har till sin gallsten, innan poletten trillade ner. Borde kanske sätta p för dagen därGalleristen som tydligen hade fullt upp hela våren och bara ”skulle kolla lite” ber mig leverera tavlor IMORGON. Så får tydligen vara med på ett hörn trots allt.
Jag är mest lättad att inga av mina “husdjur” gjorde entré
Som lök på laxen har jag fått ett munsår i ena mungipan. Säker 15 å sedan jag hade det sist. Har inte besvärats av munsår mer än några enstaka gånger i livet. Så varför nu?