Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick precis att jag gått vidare till intervju, och ska ha min senaste/nuvarande chef som referens. Men min senaste chef vill jag inte uppge, så frågan är om jag kan uppge chefen där min fasta tjänst var trots att jag var utlånad på vikariat? Fan om man ska falla på en sån sak :(

Det behöver du inte vara orolig för tror jag. När jag fick nuvarande jobb sa de att de ville ha min nuvarande chef som referens, jag sa bara blankt nej, det är för känsligt. De fick en annan och det var inga problem. Men försöka gör de ju.

Fick precis att jag gått vidare till intervju, och ska ha min senaste/nuvarande chef som referens. Men min senaste chef vill jag inte uppge, så frågan är om jag kan uppge chefen där min fasta tjänst var trots att jag var utlånad på vikariat? Fan om man ska falla på en sån sak :(

Absolut att du kan neka och ge annan referens!
Har aldrig varit med om att nuvarande arbetsgivare kopplas in forrans i absolut sista stund, och isafall ar det bara for att bekrafta att de uppgifter man gett (perioden man varit anstalld dar) stammer.
Fattar val alla att nuvarande chefen alltsom oftast inte (ska) vet villka medarbetare som letar efter andra jobb!

Det behöver du inte vara orolig för tror jag. När jag fick nuvarande jobb sa de att de ville ha min nuvarande chef som referens, jag sa bara blankt nej, det är för känsligt. De fick en annan och det var inga problem. Men försöka gör de ju.
Absolut att du kan neka och ge annan referens!
Har aldrig varit med om att nuvarande arbetsgivare kopplas in forrans i absolut sista stund, och isafall ar det bara for att bekrafta att de uppgifter man gett (perioden man varit anstalld dar) stammer.
Fattar val alla att nuvarande chefen alltsom oftast inte (ska) vet villka medarbetare som letar efter andra jobb!

Tack till er båda. Det är en chef som jag hade förra året, så tjänsten är avslutad sedan 1 år tillbaka men jag vill inte uppge denna person. Jag har ett tjänstgöringsintyg som styrker min arbetstid, men då det är inom kommunen så står det inte specifikt vilken enhetschef jag varit under. Vilket är tur, för jag har haft flera pga omorganisationer :rofl:

Hjälp vad jag är trött. Tog emot mat för 200 personer i morse vid 7:30, och har sedan: Ställt upp maten, Burit in 200 julmust, tagit emot alla, sett till att folk spritar händerna innan de går in, pö om pö dukat av och sett till att folk äter och lämnar bord, fyllt på med mat etc. Tror det kom kanske 190 stycken till slut.

Sedan dukat av allt (ingen dukade av själv, stod 20ish tallrikar och 30 ish glas vid varje bord), sett till att de 2 cateringfirmornas saker hamnat i rätt backar, tagit ut 7 sopsäckar med skräp, plockat ner julpynt, städat golv, plockat ihop stolar och bord för 57 pers, flyttat dem till källaren, och sedan flyttat in alla muralmålningar (de väger typ 200kg eller något men står på hjul, så länge man får momentum går det bra :D) och annat i lokalen igen.

Efter det hjälpte jag min chef testa sig för covid. Plötsligt ville typ alla testa sig så jag har hjälpt ca 20 pers på jobbet. Sist men inte minst hjälpte jag en student med helt overkligt mycket näsblod att komma till sjukhuset för att få hjälp.

Plus då svarat i växeln, och hjälpt folk i receptionen.

Vill så himla gärna gå hem, har ont överallt :arghh: Men jag är sjukt nöjd med mitt roddande. Chefen sa att han kände folk i resturangbranchen som säkert vill anställa mig, för jag har talang för detta?. Jag typ "Nej tack, inte ens i närheten intresserad".

Tack till er båda. Det är en chef som jag hade förra året, så tjänsten är avslutad sedan 1 år tillbaka men jag vill inte uppge denna person. Jag har ett tjänstgöringsintyg som styrker min arbetstid, men då det är inom kommunen så står det inte specifikt vilken enhetschef jag varit under. Vilket är tur, för jag har haft flera pga omorganisationer :rofl:
Du väljer vilka du vill ange som referens. Jag har aldrig upplevt att en arbetsgivare haft synpunkter på det.

Suck. Min lagade oc varma bil kändes kall på slutet när jag körde in till sjukhuset imorse. När jag kom ut därifrån ser jag en pöl under bilen. Öppnar och ser en rejäl pöl inne i bilen också. Stängde av allt och körde raka vägen till verkstan. Som svor. Jag sa att jag inte svurit utan sparat svordomarna åt dem :D:D:D
Ingen skugga ska falla på verkstaden. Shit happens och de är alltid otroligt vänliga och tillmötesgående. Jag fick gratis lånebil både när de felsökte och när de lagade. Och nu. Det ska eg kosta 150 spänn men det brukar jag aldrig behöva betala.

Så nu kör jag Citroën några dagar.

Som lök på laxen har jag fått ett munsår i ena mungipan. Säker 15 å sedan jag hade det sist. Har inte besvärats av munsår mer än några enstaka gånger i livet. Så varför nu? :arghh:

Jag säger blankt nej till att vara referent åt mina nuvarande underställda. Lojalitetskonflikt som inte går att hantera.

Så det är lite konstigt att ”kräva”.

Äntligen hemma, dags att gå ut! 😅
Är rädd att jag dragit på mig ännu en förkylning - elelr snarare är det nog helt enkelt så att sverigebakterierna tagit god tid på sig att gå all in, jag har känt att det legat på lur sedan mor och far var här. :cautious: Vilket i sin tur gör mig extra deppad över att jag inte har någon ledig dag i veckan, men oh well...
Jag fick i alla fall spendera en stund med den här lilla söta nu på eftermiddagen. :love:
1639065584590.webp

Sitter och pratar med chefer i ett möte,
säger att det tar tid för mig att kartlägga ca 270 kretsar och vad kablarna är kopplade till finns det verkligen inte en par tabell?
och en chef sa att han har en men ha la inte upp den på samarbetsytan för den verkar inte så viktig! :nailbiting: :rage:
Morrr!
nåväl jobba på.

Galleristen som tydligen hade fullt upp hela våren och bara ”skulle kolla lite” ber mig leverera tavlor IMORGON. Så får tydligen vara med på ett hörn trots allt.

Jag är mest lättad att inga av mina “husdjur” gjorde entré 😆😆🐀
Det har varit så många trådarr det senaste om diverse mag- och njurbesvär att jag läste "Gallstenen som tydligen..." och tänkte att oj, udda relation hon har till sin gallsten, innan poletten trillade ner. Borde kanske sätta p för dagen där :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
75 76 77
Svar
1 531
· Visningar
41 287
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 079
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024