R
RedQueen
Sitter och är så lycklig att jag gråtit en liten skvätt, efter 2 extremt tomma år så skaffar vi hund igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du väljer vilka du vill ange som referens. Jag har aldrig upplevt att en arbetsgivare haft synpunkter på det.
Det låter mycket märkligt. Man låter sällan en befintlig chef veta att man söker nytt jobb. Det låter som om det är en av våra större bemannings/rekryteringsbolag som är i farten. Jag har sett många märkliga saker därifrån.Det stod i inbjudan till intervjun att det skulle vara referenser från två chefer varav en ska vara den senaste/nuvarande.
Jag börjar bli härdad nu. Har varit i ca 15 olika agressiva situationer, varav 6st ganska illa.Ja men precis, jag har inte haft ett sådant jobb och skulle därför typ bryta ihop (sagt med glimten i ögat )
Ditt jobb är verkligen speciellt ... och du borde verkligen få bättre betaltJag börjar bli härdad nu. Har varit i ca 15 olika agressiva situationer, varav 6st ganska illa.
Män 12 gånger, kvinnor 3. Har upptäckt att det hjälper att tänka på dem som hästar typ Tryck och eftergift kommer man långt på.
Den värsta var nog när en man som hävdade att han hette Doktor John och krävde att träffa rektor för hen var sjuk i sepsis (det var hen inte). Doktor John började rätt tålmodigt och trevligt men ju fler saker jag vägrade honom (träffa rektor, få veta var rektor var, få lite pengar till bussen, få numret till min mamma?, få min arbetslampa? få träffa ekonomi, få ett accesskort till hela skolan, och få min tjocktröja?) desto mer grobian blev han. Han kastade högtalare mot mig och försökte välta skrivbordet mot mig. Han skulle hitta mig efter jobbet osv, för jag hade gjort ett dåligt jobb och jag skulle få se vad en doktor kan göra med knivar.
Honom utövade jag rent instinktivt tryck och eftergift på tills han omedvetet hade gått ut genom dörren och då stängde jag dörren i fejset på honom. Han blev arg men sen gick han.
Då var jag riktigt skakis efter, och så krävde jag att få en larmknapp
Via telefon vet jag inte hur många gånger jag fått vrålapor och hotisar. Men de är ju tokiga i huvudet, och inte fysiskt där, så är lite lättare att ta på något sätt.
Jag har inte testat mig alls. Har inte varit sjuk heller..Jag har testat mig en gång. Smittspårning på jobbet så jag hade själv inga symptom.
Är normalt sett inte sjuk och har fortsatt att undvika det även under Corona Har 10-årigt barn.
Jo och energidricka mmVar det inte läsken som smällde? Då är det väl inte så märkligt att den inte smäller nu när det är varmare?
Jag också, lite beroende på vilken yrkesroll jag befann mig i. Blir man överraskad och hotet är fysiskt är det ju förbaskat otäckt, men över telefon (har jobbat med telesupport - aka fått betalt per timme för att ta emot abuse i telefonen. ) eller i min serviceroll är jag rätt härdad.
Jag brukar klara mig ganska bra i stunden, men hade jag känt mig fysiskt hotad på jobbet hade jag nog velat åka hem och krama på hunden efteråt.Jag har känt mig fysiskt hotad i jobbet men det är bara att bita ihop. Faktiskt så blir jag mest förbannad och att de ska f-n inte få skrämma mig. Men visst, vid ett tillfälle var jag glad att jag hade två stabila borrare bakom mig när en markägare var lite högljudd... fast den gången var jag inte så rädd, han var mest arg och upprörd och lugnade sig när han fått gapa en stund (varpå jag en aning syrligt frågade om han skrikit klart och om vi kunde lösa problemet nu)