Whamageddon 2024

Fortfarande inte minsta ton av nivetvad här. Jag tror att det beror mycket på att vi strejkar från julen i år, och alltså inte besöker några butiker.

Fortfarande med, har iofs hörlurarna i, gärna klassisk c&w när jag handlar så även om You Know What är på hör jag den inte.

Jag är också med, korta bilturer med halvfarliga kanaler och korta radiosekvenser med livsfarliga kanaler i stallet. Men klarar jag mig ett par dagar till så kanske jag safear mig - så gott det nu går - in i mål med P1, poddar och dokumentärer. Har fallit på mållinjen flera år för min dumdristighet/rysk roulettestil nu.

Fortfarande med! Ingen radio på i bilen och glad över att de ställen jag faktiskt har besökt inte spelat de traditionella julmusiklistorna. I går var jag dock nervös, skulle besöka en tidigare kund, och från mina år med dem vet jag att det ofta står en högtalare och skriker ut musik i fikarummet! Men jag hade en plan klar, in i hallen och sedan stört in i fikarummet och slå av musiken, men jag hade tur, högtalaren var avslagen! :o (jag hade flera olika alternativ till varför jag skulle slå av musiken, antingen om jag var ensam i fikarummet, helt enkelt bara slå av den, eller om det var folk där inne skulle jag motivera med att jag ville kunna prata med dem ;))

Tja, en positiv sak med mitt nederlag i lördags är att nu kan jag åtminstone låta radion stå på hemma, lyssna på radio i bilen, gå in i affärer osv utan att bete mig som en paranoid spion.

Har under veckan lagt märke till hur otroligt ofta Wham spelas! :eek: SÅ bra är den inte.

Alltså. Jag gjorde vad jag kunde denna gång. :( Glöggmingel med arbetsgruppen nu på eftermiddagen och teamledaren säger att någon ska fixa en spellista. Jag instruerar ok men kan du snälla se till att Last Christmas INTE är med på den nu när jag ändå klarat mig ända till den 19:e? Jo jo.

Nåväl. Glöggmingel börjar, allt ofarligt, in träder annan kollega med ett uppslukande problem som alla inkl jag lyssnar uppmärksamt på och diskuterar så flitigt att bakgrundsmusiken trängs undan. Men ack och ve, precis när det intressanta och uppslukande håller på att avta så tränger musiken tillbaka igen med de sista tragiska fraserna från en allt för bekant melodi. Hade han kunnat berätta på ett intressant sätt bara 15-20 sekunder till så hade jag seglat igenom faran på bristande uppmärksamhet. :rage:

Men, jag säger som ovanstående, nu är det fritt blås på radion i stallet igen. Och nu är dagarna med det tunga artilleriet.

På lokala p4-kanalen nyss, programledaren:
"Whamageddon, jag säger bara whamageddon, ni som inte förstår njut på."
Sen kom den. Vet inte om det är fusk men schysst ändå. Jag är inte med själv men nu var första gången jag hörde den i år faktiskt.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
26 27 28
Svar
559
· Visningar
19 179
Senast: _Elly_
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 239
Senast: zassoo
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 089
Senast: malumbub
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka