Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sätt något tungt på toaletten :up:

Jag minns Stockholmstoaletten med sten lagd på locket i nyhetsinslaget, och sedan dess har jag alltid haft det med på åtgärdslistan vid eventuell flytt till Stockholm. Men sen verkar folk inte ha sett samma nyhetsinslag som jag i deras barndom så jag har hittills bara mötts med en skum blick när jag framfört det 🙄😄

(Men tycker att folk borde ÅTMINSTONE fälla ner locket...🤨)

Jag minns Stockholmstoaletten med sten lagd på locket i nyhetsinslaget, och sedan dess har jag alltid haft det med på åtgärdslistan vid eventuell flytt till Stockholm. Men sen verkar folk inte ha sett samma nyhetsinslag som jag i deras barndom så jag har hittills bara mötts med en skum blick när jag framfört det 🙄😄

(Men tycker att folk borde ÅTMINSTONE fälla ner locket...🤨)

Men ja, ikväll får det nog bli något...självplågare som man är så tittade jag också på @tornblomma s bild 😯😬🙈

Vet en som hade råttor… de åt av bilisoleringen och ja rubbet. Helt vedervärdigt. Och inte ett dugg rädda utan man fick typ putta på dem för att de skulle tänka sig att flytta på sig.

Jag hade råttor i huset. Spelade ingen roll vilka fällor jag hade, dom lät sig inte luras. En kom in och gick runt i huset t.o.m. Jag blev så sjuk i huvudet av det tillslut så jag döpte råttan till Ragnar. Jag satt i lugn och ro och skulle elda i kakelugnen, och plötsligt så står han 2 dm ifrån mig och stirrar på mig, helt lugn, sen börjar han gå lunkandes iväg. Totalt orädd! Jag däremot satt helt förstelnad av skräck!

En dag mötte jag han i trappen på väg ner tidigt som fan en morgon, och jag hade sonen på höften. Jag gallskriker, Ragnar tvärvänder, ungen börjar grina, Ragnar trillar ner för trappen, sen hör jag hur han spinner på klickgolvet, sen är han borta.

Samma dag hittar mamma han död på hallmattan när hon ska lämna hunden. Tror Ragnar åkte på en hjärtinfarkt eller något efter trappincidenten.

Efter hans död så har jag inte haft in någon mer råtta, men jag hör dom i väggarna ibland. Anticimex har varit hit och lagt ut giftfällor så har tagit några där också. Känns som om jag aldrig kommer bli av med dom, men får vara glad så länge dom inte är inne och springer efter golvet. Hus med torpargrund och byggt 1880 typ…

Jag har stängt av aviseringar på Messenger, en kompis ringde halv elva men jag svarade inte för hade bäddat ner mig, går in på Messenger för att skriva det och ser hur jag har fullt med folk som skrivit. Tydligen så brann det i grannhuset och dom hade fått varningar i någon app (?) och fått upp brand på min gata så dom var oroliga att det brann hos mig.

Tack och lov så var det bara en misstänkt soteld hos grannen och det ska vara lugnt nu. Men jag vaknade ju till om man säger så. Tur jag är ledig i morgon!

... och jag känner mig faktiskt riktigt motiverad och pepp ikväll! Jag tror att jag på allvar ska börja göra iordning Abbils (storspindelen) vuxenterrarium - det har varit på gång några veckor nu men jag har inte lyckats få tummen ur. Tror jag har allt jag behöver hemma egentligen. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
76 77 78
Svar
1 544
· Visningar
41 674
Senast: dobbis
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 079
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar