Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå
Jag hade en råtta i bilen förra vintern, höll aldrig på få bort fanskapet. Fick även in råttor i huset och hos hönsen, de kommer från grannens maskinhall men i vinter har de hållit sig lugna.
Men nu har du en lillskrutt som blir en bra råttjägare när det är lite varmare ute och kan övningsjaga om det kommer in något i huset i vinter 😻

Apropå

Men nu har du en lillskrutt som blir en bra råttjägare när det är lite varmare ute och kan övningsjaga om det kommer in något i huset i vinter 😻
Jag hade ju katter tidigare med när jag hade råttor, tandlöse Huggis lyckades till och med fånga en råtta nere hos hönsen som han stolt bra in till mig i sovrummet, en stor! Skrev om det här när det hände och mina råttor ska det till erfarna katter att ta, jag fick slänga ut den i en hink.

Varulven jagar dem gärna ute men jag har ju sett råttor göra utfall och även hugga fast sig i läpparna på hundar.

Fortsätter pappas fotobok, gråter lite, och lyssnar på extremt glad julmusik :p
Fast i dag är det glädjetårar över hur fin tiden med farmor var (är, den sekunden om året hon känner igen mig, och ler lite och ibland utbrister i ett "älskar") , i går var jag bara frustrerad och arg över sjukdomen.

Alltså vad sjutton. Jag måste börja köpa nya fina kläder :eek: Jag hade ju massor roliga kläder när jag var tonåring. Jag har ju helt tappat glädjen i att klä mig personligt!
Kanske kan det bli ett nyårslöfte 🤔 Det var flera år sedan jag köpte kläder, om man inte räknar löparkläder, ridkläder eller underkläder.

Har iofs kvar mer än 50% av kläderna jag hade när jag var typ 15. De passar dessutom fortfarande 🙈

Firar 7-årsdag för Gretzky. Hon önskade sig mys i soffan och en fin pinne och det ordnades självklart.

IMG20211208105509.webp

Oklart vad brorsan tycker med sin pose 😅

Yes, svärfar tackade ja til trygghetsboendet! Världens finaste lägenhet, jag vill också bo där! Fan vad gött det vore med bara 70+ grannar! :love:

Jättefin utsikt från 11:e våningen - precis vad han ville ha, STOR balkong med två balkongdörrar i helglas, nybygge från 2012 med öppen planlösning, tvättmaskin, torktumlare, diskmaskin, inte en enda tröskel, boulebana, aktivitetsledare som håller i aktiviteter, jättefina gemensamma utrymmen, inglasat uterum för gemensamma aktiviteter.

Bild på en del av den gemensamma lokalen :love:

Bifogade filer

• 80375408-6442-42C5-B6C2-393688EDD2EE.webp
    80375408-6442-42C5-B6C2-393688EDD2EE.webp
    122,6 KB · Visningar: 79
Tittar in och säger hej!
Allt är typ som vanligt. Jagar råttor, målar, dricker vin.

Idag träffade jag en nyinflyttad som gick husesyn. Jag ba ”Hej, trevligt! Törnis heter jag, välkommen till huset”. Insåg sedan att jag stod och höll i denna sopskyffel

Dröm att ha köpt en lägenhet för 140 000 kvadratmetern och möta detta :rofl:
Alltså, kaos :rofl:

Sitter och skrattar åt bilder på mig och mina kompisar i tonåren, kanske var 16?. Alltså jag hade en period där jag varenda sabla dag klädde mig som pirat. Alltså vi snackar cosplay level, inga fjanterier. Det tog 2 timmar + varje dag att bli klar.

De andra i jeansjackor och med handväskor och jag är där med världens utstyrsel i annars helt normala sammanhand (skolan, bio, skansen) En sak är inte som de andra... :rofl:

Sitter och skrattar åt bilder på mig och mina kompisar i tonåren, kanske var 16?. Alltså jag hade en period där jag varenda sabla dag klädde mig som pirat. Alltså vi snackar cosplay level, inga fjanterier. Det tog 2 timmar + varje dag att bli klar.

De andra i jeansjackor och med handväskor och jag är där med världens utstyrsel i annars helt normala sammanhand (skolan, bio, skansen) En sak är inte som de andra... :rofl:
Bild, bild, bild!!!

Bild!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
76 77 78
Svar
1 544
· Visningar
41 687
Senast: dobbis
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 079
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2