Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
-8 ute och 14 inne. Kaminen är nu tänd….

-11 och 16 här... men jag har dragit igång elementen. Jag är för gammal för orka med att ha 13 grader när jag kliver upp...
-11 och 17 i köket, men varmare i övriga huset. Vi måste byta ut de där 50-tals fönstren, känner ju hur kylan slår rakt igenom dem. Men vi eldade i kakelugnen igår kväll så den är varm än så länge. :)

På jobb efter en intensiv helg (ok för att vara medelålders vart den intensiv :D )
Varit i Stockhom och hälsat på släkt och gått på horseshow. Så gött att komma hemifrån en liten sväng.

Har en sjuk sambo hemma så nu håller jag tummarna för att jag inte drabbas. Rejäl hosta, halsont och trötthet. Ingen feber som tur är (och ingen covid)

Jag var uppe själv i Stockholm och det vart riktigt skönt att ha den egentiden utan hundar, hästar eller minsta lilla måste.
Stannade på Ikea på vägen hem och passade på att storhandla.

Mina ben har svullnat rejält den senaste veckan så idag satte jag in lie vätskedrivande. Stödstrumpor hjälper inte Slutar det inte måste jag kontakta läkaren igen.

Satan i gatan vad jag inte vill vara på jobbet idag

Brrr. Tittar ut på den helt igenfrusna bilen. Det är avkommans, och anledningen till att den står här är att jag ska lämna in dem

Jag tjatade på avkomman att få fixa motorvärmaren åt hen. Och hoppas att hen tycker att det är värt det när hen nu har min (varma) bil några dagar

Ställde in badet i morse. lockade inte att sätta sig i en kall bil efter badet. Tagit sovmorgon men ska väl kravla mig upp, göra upp eld, fylla på mat åt småfåglarna, bära in mer ved, åka och slå sönder isen till hästarna och sen mest hålla mig inne innan det är dags att åka till jobbet.

Tråkigt nog åker mamma idag när jag är på jobbet, grannen ska följa henne till tåget.

Jahopp. 486 mail att gå igenom och har på något vis fått arbetsuppgiften julpynta. Så nu ska jag köpa julpyntför flera tusen kronor. Vetefan när jag ska hinna sätta upp pyntet dock? Är ju liksom efter med både det ena och det andra.

Trött så in i bängen, ska ta min sista cocillana dos vid lunch, för ska köra till ridningen sen i eftermiddag och vill inte vara simmig i huvudet då. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
79 80 81
Svar
1 612
· Visningar
43 338
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080
Svar
1 999
· Visningar
56 275
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA