Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska röntgas imorgon igen. Intressant information gällande det :angel:
Screenshot_20230824_125655_Messages.jpg
 
Slutade lite tidigare. Cyklade på päronens altan. Körde rätt hårt.
Tittat på de två sista avsnitten av Maria Wern och det första idol. Många bra. Beställt kaffekapslar.
Nu halv åtta hos mig och Kristallen och mysig bok lite samtidigt.
 
Skön promenix ikväll och klättra med hästen vid hand ett par gånger i den branta skogsbacken, svettigt 😄.
En är ju lite nojig attt pållan ska halka i hagen nu när den lixom börjat bli lite slirig av allt jäkla regn och så lyckades hon nästan halka på arslet när vi vände runt på stallgången...Avlastade lite först på höger bakben men verkade okej omgående; lättnaden och tacksamheten ❤.
 
Har en stor tavla på väggen ovanför soffan som är så snygg, men skäms lite över den numera när folk kommer hem till mig. Känner alltid ett behov av att förklara den nu för tiden.

Så.. Jag har tänkt byta ut den mot en tavelvägg. Så sitter nu och googlar på idéer till den. Riktigt klurigt hur jag ska få till det snyggt.
 
Tvättstugefunderingar:
Blir människor verkligen arga över kvarglömt torktumlarludd? Om så, vad är det med luddet som är så förargelseväckande? Vilka är dessa människor? Eller är den luddilskna grannen en karikatyr över rent allmänt skav mellan trångbodda?
 
Jag går ju i en "ny" klass detta året och vi har ett gäng nya lärare. "Ny" för jag läste en kurs med dem förra året… så de vet vem jag är och jag vet namnet på typ tre personer (som jag vet vilka de är tack vare skolans ambassador group). Eftersom vi har så många nya lärare så har vi fått presentera oss ett antal gånger den senaste veckan. Men alltså, typ halva klassen har presenterat sig med nya namn inför varje ny lärare. Inte direkt superhjälpsamt när man själv försöker lära sig folks namn 😆😅

Känner typ såhär varje gång jag ska tilltala någon med namn: :arghh::confused::nailbiting::o:bag:
 
Tvättstugefunderingar:
Blir människor verkligen arga över kvarglömt torktumlarludd? Om så, vad är det med luddet som är så förargelseväckande? Vilka är dessa människor? Eller är den luddilskna grannen en karikatyr över rent allmänt skav mellan trångbodda?
Jag blir irriterad över nonchalansen som människor visar andra människor genom att inte ta bort luddet.
Tycker också det är lite äckligt att ta bort andras ludd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 933
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp