Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_0271.jpeg

Rensat anabolalingon, de är ENORMA.
 
Efter jobb, lite handling på hemvägen, andra sysslor och jobba klart hemifrån och middag blev det ett par härliga timmar I stallet I lugn och ro 😊. Var ju sugen på att testa de olika momenten till hanteringsutmaningen vi anmält oss till och "grinden" mindes pållan så det barbacka den här gången var ju inget svårt alls, duktiga, bästa hästen 😍. Hon var lite omotiverad på ridbanan;(piggare när vi skrittade barbacka ett stycke på grusvägen 😍) tyckte väl inte det var så utmanande och lite trötter och ville nog helst slumra I stallet en stund 😄🥰.
Så skönt att krypa ner nyduschad i renbäddad säng 😍 och i en ny fin sov-tischa i skönt material 😊.
 
Sitter med dagens första påsbyte. Ska snart fix frukost sen står kontakt med VC och PD mottagningen på schemat. Även skjutsa in grannen till VC om.en liten stund.
Effie märker att matte är ur gängorna så hon är med överallt lilla hjärtat. Går jag på toa mitt i natten följer hon med
20230828_071847.jpg
 
Har känslan av att min chef ghostar mig. Hen har inte svarat på mina mail förra veckan bortsett från det första. Jag har ställt en del frågor. Är sjukskriven efter en operation och knappt träffat min chef då jag började mitt i sommaren när chefen hade semester. Jag vet inte har bara känslan. Borde inte chefen hinna svara på fyra arbetsdagar tycker jag. Inte fått tag i chefen på telefon heller.
 
Mina kollegor är så gulliga :D
Stressade runt med mitt i ett rum bredvid kontoret. Plötsligt skriker de till "Hoarfrost! Hjälp! Det är en fågel!"

Går in och ser "min" talgoxe. Den flög säkert in för att ducka regnet och brukar komma in en stund när det är kallt på vintern och jag är ensam :angel:
Säger som vanligt när jag ser den "Hej kompis!" Varpå kollegan halvt panikslagen utbrister "näej inte hej kompis heller?"

Jag pekar sedan mot fönstret och säger "du måste nog gå ut" varpå min fina talgoxe flyger över kollegan, ut genom fönstret :rofl:

Jag är numera fågelviskaren :cool:
 
Har känslan av att min chef ghostar mig. Hen har inte svarat på mina mail förra veckan bortsett från det första. Jag har ställt en del frågor. Är sjukskriven efter en operation och knappt träffat min chef då jag började mitt i sommaren när chefen hade semester. Jag vet inte har bara känslan. Borde inte chefen hinna svara på fyra arbetsdagar tycker jag. Inte fått tag i chefen på telefon heller.
Min chef verkar prioritera alla mejl, utan dom från hens anställda. Ska du ha svar från hen, så gäller det att prata med chefen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 932
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp