Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG20230827195739.jpg

Ligger ute i soffan och vägrar acceptera att sommaren snart är slut.
 
Mitt rör ser lite annorlunda ut, men funkar väl ungefär likadant. Det går rakt ner i golvet bara. Så där kan man skruva av vattenlåset och skölja ur det, och sedan kan man också dra upp röret från anslutningen i golvet, om man vill. Men just där tycker jag inte att det brukar vara speciellt mycket gojs. Det är i vattenlåset det fastnar. Jag hade också skräck för att inte få det tätt när jag satte ihop det, men jag tror att det var gamla tiders gjutjärnsrör som var svåra.
Vågar nog inte dra upp röret :D men tog inte av vattenlåset helt utan bara på ena sidan vilket blev renare men ej optimalt, har nog alltid gjort så. Kanske får vänta till imorgon så hyresvärden kan rycka ut om jag är klantig:p
 
Vad jag har gjort när det försvunnit en bokstav eller två på tangentbordet efter att ha tappat saker på den, ofta med klistrigt socker :angel: *host* så har jag markerat ett s på någon sida, ctrl s och sedan tryckt ctrl v när jag velat att det ska stå s. Lite omständligt men ok tills jag kunnat köpa ett nytt tangentbord.
Ctrl C hoppas jag att du menar ;) Vi har fått s-feber hela bunten efter allas vår Dobbiz framfart!
 
Jag halvligger i soffan och smälter min bulgogi. Det var precis så gott som jag hade tänkt mig så det var helt klart rätt beslut, och så fick jag mig en uppfriskande cykeltur också (som om jag behöver mer motion efter den här helgen :cautious:)! Har just sett klart första avsnittet av Little Scandinavia på SVT Play och ska snart hugga in på nästa i sällskap av den choklad som blev över från gårdagen. Köpte handgjorda marshmallows med lemon meringue-smak på matmarknaden på horse show igår också som jag ser fram emot att smaka på :d
 
Lagt mig efter en ansträngande dag. Kört hem 4 kubik ved som jag slängt in i vedboden samtidigt som jag slagits mot myggen. När jag var halvvägs med sista lasset kom grannarna springande, mina hästar var på rymmen!

När rymmarna var infångade fick jag gå hem och fortsätta slåss med myggen innan jag åkte och lämnade tillbaka släpet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp