Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Min far verkar ha flytt landet, tÀnker inte komma tillbaka förrÀn pÄ tisdag och Ànnu en gÄng tagit med sin bil :rage:
NÀr ska han fatta att han inte fÄr hÄlla pÄ att ta med sin bil pÄ massa grejer pÄ mÄndagar? :rage::arghh::p
Jag ska ju ha den att Ă„ka till ridskolan med! :D

FÄr gÄ för den hÀr gÄngen. Finns ju buss. Kruxet Àr att sista bussen gÄr 15 minuter efter att lektionen Àr slut sÄ det blir sÄ himla stressigt :cautious: Tycker SL kan lÀgga om sÄ sista bussen gÄr 30 minuter efter ridlektionen i stÀllet, jag kan ju vilja Äka med den en sisÄdÀr 3 gÄnger om Äret :angel:
NÀmen sedÀr, fadern har tagit sitt förnuft tillfÄnga och ÄtervÀnder med sin bil i tid sÄ jag kan ta den :) Fadern tÀnker Àven bjuda pÄ mat, sÄ jag slipper allt krÄngel med buss och till och med mat :love:

(det var inte mitt fel vill jag tillÀgga, fadern tröttnade bara pÄ pissvÀdret och Äkte hem tidigare Àn berÀknat)
 
Ja, det Àr ju sjÀlvklart nÄgot som behöver planeras. Jag har fattat det som att du dras med knackig kropp för jÀmnan. Om hÀlsan sÀtter kÀppar i hjulet för vÄrdbesök (moment 22) Àr sjukresor jÀttebra.
Nja det brukar gÄ bra
 
Klockan Àr bara fyra men det kÀnns som en lÄng dag redan!
Röd dag i UK idag, men jag vaknade alldeles för tidigt, sedan frujost och morgongym.
Hyrde bil och körde (!) med hög puls 20 min till Bermondsey för att hÀmta nya nattduksbord - ett matchande park i sekelskiftesstil för bara £50!
Kom hem sÀkert ocksÄ.
Lagade lunch medans jag installerade borden - sen ivÀg igen, med bussen denna gÄngen, för att hÀmta en ny spegel och sÄ ytterligare en shoppingtur pÄ bygghandeln!

Hemma igen och dricker en proteinsmoothie innan jag ska sanda och mÄla ramen pÄ den nya spegeln, och sen kommer en köpare till mitt gamla nattduksbord..

IkvÀll hade jag tÀnkt gÄ till bion, men ja, vi fÄr se!
 
Hemma, sitter och filosoferar över livet och varför jag aldrig fÄtt vara pÄ en kurs eller seminarier för att lÀra mig hur vita cis hetro mÀn blir negativt sÀrbehandlade och vad vi alla kan göra för att skapa en öppen och jÀmlik arbetsplats utan att diskriminera mot dem.
 
KÀnner mig lite ynklig och stackars... tandlÀkare idag och det hela gick helt ok men min tandlÀkarrÀdsla har verkligen inte blivit bÀttre med Ären. En lagning som jag visste om (en gammal dÄligt gjord rotfyllning lossnade och lyckades dra med en bit av tanden framför, frÄga mig inte hur) och senare ska den dÄliga rotfyllningen dras, det Àr nÄgot kvar lÀngst ner som riskerar att paja kÀkbenet.

Men min mun Àr liten och trÄng sÄ nu sitter jag i adrenalinefterdyningar samt att det gör galet ont nÀr jag öppnar munnen pga att han var tvungen att liksom bÀnda upp maximalt för att komma Ät :( Det Àr inget nytt, det Àr standard nÀr det gÀller tÀnderna lite lÀngre bak.

Och sedan kÀnner jag mig fjantig och patetisk som gnÀller för sÄ illa Àr det ju inte.
 
Försöker ladda om för franskalektion efter en mycket lÄng och seg arbetsdag som fullstÀndigt saknade motivation. KÀnns inte jÀttelockande att ge mig ivÀg för att traggla fransk grammatik i 90 minuter, men jag vet ju att det blir roligt nÀr jag vÀl kommer dit! Tuggar pÄ ett kex med brie och fikonmarmelad och förvÀntar mig att det kommer att göra att mitt franska uttal Àr minst tre gÄnger bÀttre just idag :D
 
HjĂ€rnan Ă€r helt i katastrof đŸ€Ż jag ska fĂ„ rida ridlĂ€rarens hĂ€st. En superfin dam men jag har hört sĂ„ mycket knepigt om henne. Jag har aldrig brytt mig om att kolla sĂ„ mycket nĂ€r andra ridit henne för det Ă€r liksom bara de superduktiga som rider henne.
Jag Àr ju knappt ens duktig? Eller? O_o:arghh::nailbiting::bag:
 
KÀnner mig lite ynklig och stackars... tandlÀkare idag och det hela gick helt ok men min tandlÀkarrÀdsla har verkligen inte blivit bÀttre med Ären. En lagning som jag visste om (en gammal dÄligt gjord rotfyllning lossnade och lyckades dra med en bit av tanden framför, frÄga mig inte hur) och senare ska den dÄliga rotfyllningen dras, det Àr nÄgot kvar lÀngst ner som riskerar att paja kÀkbenet.

Men min mun Àr liten och trÄng sÄ nu sitter jag i adrenalinefterdyningar samt att det gör galet ont nÀr jag öppnar munnen pga att han var tvungen att liksom bÀnda upp maximalt för att komma Ät :( Det Àr inget nytt, det Àr standard nÀr det gÀller tÀnderna lite lÀngre bak.

Och sedan kÀnner jag mig fjantig och patetisk som gnÀller för sÄ illa Àr det ju inte.
Allt zom har med tandlÀkare att göra preciz zÄ illa o lite till.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

  • LĂ„st
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte pÄ TV-soffan igÄr.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • LĂ„st
Tjatter Kisse Àr trött i vÀrmen, hon tycker det Àr alldeles för varmt. Det tycker matte ocksÄ...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 932
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
HundtrÀning HjÀlper ett ungt par som har en tvÄÄrig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "sÀkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp