Vad gör vi? Del CXCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En snabb tur till affären slutade i ett 2-timmars-drama... :nailbiting: När jag kom ut såg jag att ena bakhjulet stod snett (ovansidan lutade inåt). Ringde verkstaden. Fick nummer till bärgare. Jag hade SÅDAN tur att både verkstaden och bärgaren svarade snabbt och tog hand om mig :) ! Jag åkte med i bärgaren och vi lämnade av bilen. Något fäste som hade rostat sönder och brustit, Kommer att svetsas på måndag, så jag blir utan bil i helgen men det är okej. Jag är ju ändå ledig. Bärgaren körde mig ända hem. Ibland är det bra med små orter :) ! Jag oroade mig mest över att det skulle dra ut på tiden och det skulle bli problem med hunden. Men, som sagt, det rörde sig om knappt två timmar från det jag körde iväg tills jag var hemma igen. Så nu ska jag göra pastasallad till föräldrarna kommer hem om sisådär 3 timmar :) (helt ovetandes om mitt drama för mamma har inte läst min serie av sms....)!
 
Stranden med vän.😊☀️
IMG_9570.jpeg
 
Började dagen med att köra trimmer ute på kaosdelen av gården, gick fint en stund tills trimmerhelvetet gick sönder. Själva trimmerhuvudet gick i bitar och några delar försvann spårlöst in i buskagen och jag hittar dem inte trots idogt letande. :arghh: Så hivade in fanskapet i förrådet igen och så får den stå där och skämmas tills jag orkar se hur jag ska laga den. Suck.

Varit på dollastore och köpt en nu drake till sonen, en sådan man flyger i luften med alltså. Tyvärr slutade det att blåsa lagom till att vi kom hem igen. Nåja, vi får flyga med den en annan dag helt enkelt.

Överväger mina möjligheter i livet och har skickat ut lite krokar via mail. Vi får se om det leder till förändring eller inte. Men det är bra för min hjärna att känna att jag jobbar på det i alla fall. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 661
Senast: tanten
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
45 46 47
Svar
928
· Visningar
26 855
Hemmet Behöver tips på kyltäcke och kylfilt. Jag tål inte värme längre pga sjukdom och skulle behöva införskaffa ett kyltäcke och eller...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag läste om Michael Mosleys försvinnande i Grekland i värmen för någon vecka sedan och tänkte att det var konstigt att en man i hans...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
12 047
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp