Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensade avloppet i badrummet, handfat. Tror att det är minst en del till som jag borde tagit lös men jag tror mig inte få ihop det då:o Väntat för länge fyfan...

Åt sedan chokladklet igen:angel: Nu försöker jag motivera mig till att duscha men känner verkligen inte för tvätta håret så kanske får det vara en enkel dusch. Det är så omotiverande när ens hår blir smutsigt efter någon enstaka dag.
 
Rensade avloppet i badrummet, handfat. Tror att det är minst en del till som jag borde tagit lös men jag tror mig inte få ihop det då:o Väntat för länge fyfan...

Åt sedan chokladklet igen:angel: Nu försöker jag motivera mig till att duscha men känner verkligen inte för tvätta håret så kanske får det vara en enkel dusch. Det är så omotiverande när ens hår blir smutsigt efter någon enstaka dag.
Kolla Youtube för hur man rensar avlopp OCH får ihop dem igen :D !
 
Kolla Youtube för hur man rensar avlopp OCH får ihop dem igen :D !
Tanken slog mig men jag vill helst inte se andras avlopp:D Men antar att det är något som måste göras, har ändå överlevt att se innehållet i mitt :laugh: Det är den där delen som går ner i golvet som jag antar även bör rengöras ibland och att skruva upp ovanifrån för att komma åt inuti? Tops är bra men tops löser nog inte allt. Satte också sönderklippta svampar på ätpinnar :banana:
 
Sitter vid datorn (det vill saga laptopp up-kopplad till tva skarmar) och tittar ut pa den nya colibir mataren. Den gamla lackte, sa det var dags for en ny. Den har gangen kopte jag en dar jag ser hur mycket nektar (socker vatten :angel:) det finns och den ar genomskinlig med ett tunnt monster av svaga farger. Snygg och praktisk tankte jag. MEN ... jag far nog kopa en ny rod igen.

De sma rackarna gillar rott och da satter de sig och ater. Nu kommer de och jagar bort varandra fran mataren sa ingen hinner ata. Aven om det helt klart ar "entertaining" sa ar det inte riktigt vad de behover for vintern nar det ar farre blommor och aven insekter, men jag avvakter nagra dagar till om de vanjer sig.
Nu zlapp jag tagga dig, ang kakan: delade plommonen på hälften, tekte dom i zmör o zocker till det blev knäckigt o väldigt varmt o klibbigt (använd tången)
Vizpade ihop, 2 ägg, 2 dl zocker, 60g zmält zmör, 1dl mjölk, 3dl vetemjöl och 2tzk bakpulver, hällde plommonen i en vanlig rund zockerkakzform och zå på med zmeten, ca 40 min i 200 grader
Kan zerveraz med vaniljzåz
 
En vän berättade idag i förbifarten att hon inte vet om hon vill ha barn längre och jag hann inte svara riktigt. Så nu skriver jag ett meddelande att jag hörde vad hon sa, tycker hon är klok som känner efter och förstår att det kanske är mycket press just nu i vår ålder när alla andra får osv. Ska trycka på skicka men läser om och läser om. Så rädd att råka skriva något klantigt, något som låter fel, något övertramp. Få saker är så känsliga.
Bara att du skriver ett sånt meddelande och visar att du hörde vad hon sa gör nog mycket :heart skrivs saker med omtanke kan iaf jag bortse från någon ev misslyckad formulering, inte för att jag tror att du kommer trampa på några tår
 
Vad jag har gjort när det försvunnit en bokstav eller två på tangentbordet efter att ha tappat saker på den, ofta med klistrigt socker :angel: *host* så har jag markerat ett s på någon sida, ctrl s och sedan tryckt ctrl v när jag velat att det ska stå s. Lite omständligt men ok tills jag kunnat köpa ett nytt tangentbord.
 
Nu zlapp jag tagga dig, ang kakan: delade plommonen på hälften, tekte dom i zmör o zocker till det blev knäckigt o väldigt varmt o klibbigt (använd tången)
Vizpade ihop, 2 ägg, 2 dl zocker, 60g zmält zmör, 1dl mjölk, 3dl vetemjöl och 2tzk bakpulver, hällde plommonen i en vanlig rund zockerkakzform och zå på med zmeten, ca 40 min i 200 grader
Kan zerveraz med vaniljzåz

Tack! billiga plommon ska inhandlas idag vid "frukstandet" narmast oss.

Vad jag har gjort när det försvunnit en bokstav eller två på tangentbordet efter att ha tappat saker på den, ofta med klistrigt socker :angel: *host* så har jag markerat ett s på någon sida, ctrl s och sedan tryckt ctrl v när jag velat att det ska stå s. Lite omständligt men ok tills jag kunnat köpa ett nytt tangentbord.

Fast z fungerar ju mycket bra istallet for s.
 
Tanken slog mig men jag vill helst inte se andras avlopp:D Men antar att det är något som måste göras, har ändå överlevt att se innehållet i mitt :laugh: Det är den där delen som går ner i golvet som jag antar även bör rengöras ibland och att skruva upp ovanifrån för att komma åt inuti? Tops är bra men tops löser nog inte allt. Satte också sönderklippta svampar på ätpinnar :banana:
Det beror lite på exakt hur ditt vattenlås och rör ser ut, men t.ex. en sådan här video kan kanske hjälpa?
 
Bara att du skriver ett sånt meddelande och visar att du hörde vad hon sa gör nog mycket :heart skrivs saker med omtanke kan iaf jag bortse från någon ev misslyckad formulering, inte för att jag tror att du kommer trampa på några tår

Jag hoppas det är så hon tolkar det. Jag har precis fått mitt andra och den andra vännen vi var med idag berättade precis att deras tredje bakas. Vännen i frågas mamma hade dessutom sagt något i stil med att man kommer ju ääääääääälska sitt barn när man väl får ett eget så jag fick lite vibbar att det kanske är lite press därifrån också. Ville bara att hon ska veta att jag hörde, och förstår om det är tufft. Själv är jag ju nästan Svensson-normen personifierad så jag förstår att jag kanske inte är den första personen man kommer att tänka på för stöttning av normbrytande livsval.
 
@bettysmatte tack, veckans förkylningshjärna gjorde motståndet mer än det borde men kollade den där och iaf en en del till borde gå att lossa:)
Mitt rör ser lite annorlunda ut, men funkar väl ungefär likadant. Det går rakt ner i golvet bara. Så där kan man skruva av vattenlåset och skölja ur det, och sedan kan man också dra upp röret från anslutningen i golvet, om man vill. Men just där tycker jag inte att det brukar vara speciellt mycket gojs. Det är i vattenlåset det fastnar. Jag hade också skräck för att inte få det tätt när jag satte ihop det, men jag tror att det var gamla tiders gjutjärnsrör som var svåra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp