Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har gått troll i fönsterlisterna.... :arghh: Blev tvungen att beställa häftklamrar till häftpistolen för rätt sort fanns inte i lokala affärer. Nu har jag häftklamrar men häftpistolen vägrar att skjuta. Det finns ett litet hål med en oljekannesymbol så där har jag pyst i lite olja. Men tror inte att det hjälper. Jag ska väl inte behöva köpa ny häftpistol...också?! Vad mer kan man kolla innan man ger upp?
 
Dags att fylla på förrådet av "fuskfond" :up:

20230827_152828.jpg


Just den här satsen innehållet morot, gul lök, purjolök, vitlök, paprika, palsternacka, orange paprika, zucchini och kanstanjechampinjon.
 
Grejar lite hemma efter att ha fyllt på energi på upzone. Högsta klättrande punkt var 9 meter, grymt stolt över mig själv :D
 
Ja det är definitivt nåt jag skulle kolla om vi skulle flytta! Det och läge och hur väl dränerat det är 😬
Mizztänker att jag inte har en, kommunalt vatten/avlopp, fd ägaren har ägt det zen 2001 och har haft vatten i källaren en gång efter riktigt buzväder.
 
Försöker fortfarande sortera, hittar saker, saker försvinner. Jag blir tokig. Dessutom så kunde jag inte sätta på min libre. Var så noga och beställde en ny laddning innan den näst sista var slut. Det var bara att den trillade av när jag bonkade i en vägg och den nya kan jag inte skruva loss. Har aldrig varit med om något liknande. Ska skicka den till Abbott och be om en ny. Men just nu har jag ingen alls.

Och naturligtvis inte stickor. Varje gång svär jag att den här gången ska jag fixa, men så fort sensorerna kommer så glömmer jag bort det.
 
Filosofera över hur mycket bättre dottern och min relation har blivit av att hon flyttade hemifrån. Nu är de hemma nästan varje helg, men hjälper till, handlar mat och tar med och fixar mat. Igår var vi i lillstan hon och jag, käkade frukost på kafé, handlade lite på skördemarknaden och prata om allt och inget. Idag var hon och sambon till skogs och plockade blåbär och lingon, rensade och lämnade en liter rensade blåbär till mig innan de åkte hemåt.
 
Filosofera över hur mycket bättre dottern och min relation har blivit av att hon flyttade hemifrån. Nu är de hemma nästan varje helg, men hjälper till, handlar mat och tar med och fixar mat. Igår var vi i lillstan hon och jag, käkade frukost på kafé, handlade lite på skördemarknaden och prata om allt och inget. Idag var hon och sambon till skogs och plockade blåbär och lingon, rensade och lämnade en liter rensade blåbär till mig innan de åkte hemåt.
"Absence makes the heart grow fonder" :)

(har för övrigt noterat detsamma när det gäller min egen relation till min pappa. Mognad har nog också en hel del med saken att göra!)
 
Jag har kommit hem till ett tyst hem och som jag njuter av att inte göra någonting, prata med någon, ta ställning till några beslut eller röra så mycket som en muskel. Efter gårdagens 26 000 steg och dagens 9000 steg + ett träningspass känns kroppen som att den är typ 20 år äldre än den faktiskt är, så det är skönt att låta den vila ordentligt nu. Ett beslut måste jag dock ta ställning till - nämligen det gällande huruvida jag ska beställa hem koreanskt till middag eller ej. Har ett grymt sug efter bulgogi men har lite svårt att rättfärdiga det efter den redan ganska lyxiga helg jag haft...
 
Har just checkat in på ett helt fantastiskt litet hotell i Perth, efter 10 timmar ute på fälten med massor av fina hästar 😍 Att sitta på första parkett vid största vattenhindret, dricka GT och njuta av solen som tittade fram emellanåt (med betoning på emellanåt) var banne mig inget dåligt sätt att tillbringa en lördag. Men jösses vad vi kommer att sova som stockar inatt! Nu ska vi duscha av oss leran, svida om och gå ut och hitta någon slags middag. Känns nästan lite synd att lämna detta fina rum, men något säger mig att de scones som hotellet lämnat som välkomstpresent inte riktigt räcker som middag..

Jag minns sadana hotell i Skotland efter nar Maken och jag korde runt och bodde pa de mest charmiga hotell i ett par veckor. Det haftigaste stallet var helt klart en kopia av Fawlty Towers ... vi fnissar fortfarande nar vi pratar om det.

Bara för att jag beztämde mig för att karamellizera plommonen till kakan zå har jag nu en brännblåza på pekfingret, zå går det när man väljer att vända plommonet med fingret i den varma karamellen :banghead:

Sadant gor jag ocksa tamligen regelbundet ... atminstone hoppas jag det blir gott. Far man recept ... vi har ocksa gott om plommon nu, aven om det inte ar vara egna.
 
"Absence makes the heart grow fonder" :)

(har för övrigt noterat detsamma när det gäller min egen relation till min pappa. Mognad har nog också en hel del med saken att göra!)
Så är det absolut, samtidigt så blir min relation med min egen mamma inte särskilt mycket bättre även om mitt tålamod orkar med samtal med långa pauser mellan. 🙄🙈 Men jag tror att det snarare handlar om något problem hos henne eftersom både jag och syrran upplever samma sak.
 
Jag har kommit hem till ett tyst hem och som jag njuter av att inte göra någonting, prata med någon, ta ställning till några beslut eller röra så mycket som en muskel. Efter gårdagens 26 000 steg och dagens 9000 steg + ett träningspass känns kroppen som att den är typ 20 år äldre än den faktiskt är, så det är skönt att låta den vila ordentligt nu. Ett beslut måste jag dock ta ställning till - nämligen det gällande huruvida jag ska beställa hem koreanskt till middag eller ej. Har ett grymt sug efter bulgogi men har lite svårt att rättfärdiga det efter den redan ganska lyxiga helg jag haft...

Bulgogi är aldrig fel! Det är ingen lyx utan en mänsklig rättighet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp