Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade av en mardröm och råkade komma att tänka på något som var värt att älta efteråt ca 15 år efter incidenten så kunde inte somna om:meh: Men får iaf se The Nanny nu även om jag lär krascha senare
Blev nu inspirerade av @Liten och bokade morgontvättiden, blir skönt att få bort högen!
 
Lagom helg. Var på sy och hantverksmässa igår med en vän, och även om jag gick över min tänkta budget (ingen vidare skräp på ett sånt ställe🙈) så är jag väldigt nöjd med mina köp och att jag inte tappar kontrollen helt. Ett mönster, ett supervackert mjukt tyg, och lite så bra att ha grejer blev det bara 🙂

Idag ska jag fortsätta på den nya klänning jag började på med det nya måste igår, och sen förhoppningsvis hänga med en annan god vän en stund 😃
 
Hemma fran Speedway ... och jag ar aldeles dammig och full med grus som bilarna drar upp sprutar ivag. Det ar helt sanslost hur hogljutt det ar och hur manga, och hur manga barn, som inte hade horselskydd. Sonsonen hade horselskydd sedan tidigare och nu har sondottern ocksa horselskydd ... och bada gillade kvallen med mycket hogljudda bilar som susade fobi. :p

IMG_4301.JPG
 
Försöker vakna.
Ska på utflykt med avkomman. till exet för att chipa och ID-kontrollera hans föl.
Får pussa på avkomman till mitt älsklingssto också. Det blir höjdpunkten på resan. Hon är så oerhört lik som mor, luktar lika till och med!
 
Solsken efter allt regn, hääärligt! 😍 (tyckte ungkatten med som smet ut 😆, husse får passa honom 😄). Nästan synd att jag inte ska ut på samma runda idag med på jobbet när det är vackert väder 😄.
 
I morse var det 9 grader ute, 19 grader inne och 78% luftfuktighet inomhus. Så nu har jag gått runt och torkat fukt på fönster. Har bestämt vilken avfuktare jag ska köpa. Hade till och med kreditkortet ute, men sedan såg jag att företaget hade så usla omdömen på Trustpilot att jag inte vågade chansa (typ 60% av omdömena var 1 :nailbiting: )... Så jag får fortsätta senare idag, lägga till några hundralappar och beställa ifrån någon annan. Just nu ska vi sätta oss i bilen och hämta hö, så jag får ta en paus från avfuktarjungeln.... :D
 
Full fart på tvättandet! Ätit några nuggets med ranchdipp och rucola:d Ser på Mr Mayor och undrar om jag även kan tvinga mig själv att rensa handfatet i badrummet innan jag kraschar:rofl: Är sol ute för ovanlighetens skull så ev krasch får komma om några h när det regnar men också... kanske borde vara ute för att stirra på växter. Ack o ve igen. Badrummet är ändå ett problem imorgon också och sällan jag känner vad som verkar vara lukten från avloppet :P
 
Handlat lite och är ute och går. Ska lägga in några korta joggingsträckor.
Solen skiner men regnet har ställt till mkt i natt.
 
Jag antar att det är Perth, Skottland som menas för jag fick absolut inte ihop tiden alls 🤣
Hehe, japp! Gissa om jag blev besviken när insåg att jag lyckats välja "Perth, Australia" istället för "Perth, Perth and Kinross" när jag skulle kolla upp väderprognosen inför helgen och för några sekunder trodde att det skulle bli 22 grader och strålande sol här 🙄

(Perth, Australien har alltså bättre väder under sin vinter än Perth, Skottland har under sin sommar... Tur att Skottland har andra kvalitéer!)
 
I morse var det 9 grader ute, 19 grader inne och 78% luftfuktighet inomhus. Så nu har jag gått runt och torkat fukt på fönster. Har bestämt vilken avfuktare jag ska köpa. Hade till och med kreditkortet ute, men sedan såg jag att företaget hade så usla omdömen på Trustpilot att jag inte vågade chansa (typ 60% av omdömena var 1 :nailbiting: )... Så jag får fortsätta senare idag, lägga till några hundralappar och beställa ifrån någon annan. Just nu ska vi sätta oss i bilen och hämta hö, så jag får ta en paus från avfuktarjungeln.... :D
Vi har varit väldigt nöjda med vår Meaco, om det är till någon hjälp! Haft den i drygt två år och den funkar alldeles utmärkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 720
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp