Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går luckan att göra större
Hallen är ungefär 1,5x2 meter. Det är fruktansvärt opraktiskt att överhuvudtaget använda luckan där. Det går inte heller att lösa en stege på vettigt vis. Det är helt enkelt för smått och opraktiskt för att det ska vara något att fundera på. Det kommer inte att gå att göra luckan såpass stor att möbler kan komma upp och ner t.ex. Det står en gammal kista där uppe som är fast. Det har funnits en annan trappa/lucka i huset förr, innan den pyttelilla gjordes. Men jag har inte tillräckligt med kvadratmeter för att installera någon form av trappa inomhus.
 
Har just checkat in på ett helt fantastiskt litet hotell i Perth, efter 10 timmar ute på fälten med massor av fina hästar 😍 Att sitta på första parkett vid största vattenhindret, dricka GT och njuta av solen som tittade fram emellanåt (med betoning på emellanåt) var banne mig inget dåligt sätt att tillbringa en lördag. Men jösses vad vi kommer att sova som stockar inatt! Nu ska vi duscha av oss leran, svida om och gå ut och hitta någon slags middag. Känns nästan lite synd att lämna detta fina rum, men något säger mig att de scones som hotellet lämnat som välkomstpresent inte riktigt räcker som middag..
 

Bifogade filer

  • 20230826_183118.jpg
    20230826_183118.jpg
    227,2 KB · Visningar: 78
Duschade med ljudbok i örat, otroligt vad praktiskt in-ear var nu då :D Är superhungrig och börjar bli supergrinig. Jag börjar tro att det enda möjliga är att gå till en affär, fel affär men kan ju kompletteringshandla och nog möta mitt stegmål för veckan iaf en dag? Ack o ve:laugh:
 
Åh jisses. Jag vet inte ens om det kommer att bli en trappa och en dörr till vinden, men jag sitter redan och inreder i fantasin... :D Jag har en sådan där gammal tjusig utdragssäng som står i ett förråd. Fult målad, men det går ju att utgärda. Den skulle jag vilja måla om och sätta upp med ny madrass i. Sedan kunde det vara en kombinerad säng/soffa. Ett skrivbord vill jag ha, och bokhyllor så det går att förvara ännu fler fina bokfynd där uppe.... :) Och fina tapeter och en trasmatta på golvet :) !
 
Behövde gå ner till pannrum/tvättstuga och just när jag kom ut ökade regnet till slagregn. Tog vägen förbi vedboden för att ta in en kasse ved. Där tappade jag hunden. :meh:

Skitkul att följa efter en hysteriskt spårande hund i slagregn. Han for fram och tillbaka för att få fart på katten som låg under vedbodtaket, på källarkullen. Tog ett tag. Nu är jag sur, genomböt och ARG på mig själv för min klantighet. Hur i hela friden kan man tappa ett koppel.
 
Behövde gå ner till pannrum/tvättstuga och just när jag kom ut ökade regnet till slagregn. Tog vägen förbi vedboden för att ta in en kasse ved. Där tappade jag hunden. :meh:

Skitkul att följa efter en hysteriskt spårande hund i slagregn. Han for fram och tillbaka för att få fart på katten som låg under vedbodtaket, på källarkullen. Tog ett tag. Nu är jag sur, genomböt och ARG på mig själv för min klantighet. Hur i hela friden kan man tappa ett koppel.

Vad gjorde katten?
 
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Trodde klockan var mer än vad den är så lite tidigt för att gå och lägga mig än. Kanske ska titta på något eller läsa lite...

Åskan är visst så pass nära nu så det skallrade precis i fönsterrutorna. Får se hur det urartar sig.😅
 
Vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Orkar inte ta tag i alla kläderna som ligger utspridda och ska sorteras i slängas, säljas och tvättas och hängas in i garderoben. Känner inte för att diska eller göra något annat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 915
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp