Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kändes ju ändå liiite onödigt med regn idag igen; hagen är plaskblöt, särskilt nedanför slänten vilket inte är så kul men! Nu när det regnat massor dessa dagar har plötsligt bäcken i hagen blivit fylld och det harmoniska ljudet, älskart! 😍. Detta ljud medan jag satt på huk (ska ju vara bra för kroppen 👌) och plockade ekollon som mer hör hemma på skithögen än i hagen kan vi kalla friskvård 😁.
 
Funderar på om jag zka baka en kaka med plommon i/över/under what ever. har plommon zå jag kan föda en mindre by, vilket jag zka göra när det är flera mogna än oklara.
Vad avis jag blir! Vi har försökt två ggr att få plommonträd att leva hos oss - dom vill verkligen inte det :(
Min mormor lade in plommon i en sockerlag och det åt vi med vispad grädde till :d
Så länge mormor levde så vi kunde plocka plommon där och vi var i "prova-allt" mooden, så gjorde vi plommonvin, det var också gott :up:
 
Äter chokladklet (socker+kakao+grädde) och undrar vad sjutton jag ska äta till middag? Vill bara äta saker med ranchdipp men tvivlar på att grönsaker med dipp är stabilt nog:D hur illa kan det bli att dippa.... köttbullar? hm:confused:
:p
Åh ett namn på det!
Det är jättegott. Och perfekt när blodsockret sjunker :rofl:
 
Vad avis jag blir! Vi har försökt två ggr att få plommonträd att leva hos oss - dom vill verkligen inte det :(
Min mormor lade in plommon i en sockerlag och det åt vi med vispad grädde till :d
Så länge mormor levde så vi kunde plocka plommon där och vi var i "prova-allt" mooden, så gjorde vi plommonvin, det var också gott :up:
Byt sort? Det finns ju sorter som är härdigare och inte ömtåliga.
Allmänt rödplommon t.ex. Det är nog det sm fanns på gpården. Sådde sig själv så det blev snår om man inte höll efter.
Blir jättegod likör också om man krossar några kärnor och lägger med. (Sannas likörbok)
 
Vad avis jag blir! Vi har försökt två ggr att få plommonträd att leva hos oss - dom vill verkligen inte det :(
Min mormor lade in plommon i en sockerlag och det åt vi med vispad grädde till :d
Så länge mormor levde så vi kunde plocka plommon där och vi var i "prova-allt" mooden, så gjorde vi plommonvin, det var också gott :up:
Zynd att du bor zå långt bort, jag har mazzor
 
Buke, vilken dag jag haft!
Vaknade alldeles for tidigt 04.30 men tvingade mig att stanna i sangen tills 6.
Sedan dess har jag varit pa bygghandeln, sandat och oljat en handbank, varit pa tradgardscentert och kopt vintergrona som jag planterat i mina fonsterlador, jag gick pa en pole lektion vilken var mycket tuffare an mina vanliga, och sa hoppade jag in i en kladaffar och kopte en troja och en valdigt starkmonstrad klannig, som ar en mycket mer modig stil an min vanliga, men for £5 kanndes det vart att prova.
Just ja, och sa lagade jag en kastrul tomatsoppa fran farska tomater!

Nu skulle jag rprecis ut pa promenad, men himlen oppnade sig sa jag har satt mig med en kopp te och hoppas att det drar over pa 15-20 minuter
 
Sitter i soffan, har ett öra på Liten Marodör som sover i vagnen, ett öra på Brighton-West Han och slösurfar Buke och funderar på om jag vågar försöka spela nått på datorn eller om Marodören vaknar bara för att jag gör nått som inye är fokuserat på honom 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp