Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ar vaken och funderar over att starta dagen ... eller sa sitter jag bara kvar har ett tag.:p

Har precis snorklat! :D Såg massvis av abborre och mört, flera rikigt stora och ett stim stannade rakt under mig för att leta mat. Hur kul som helst, fast lite kallt...

Nar vi scuba dok i Roda Havet nastan varje helg brukade vi ibland ha med oss en liten ziplock pase med vitt brod ... och sedan sittandes pa botten matade ett av barnen fisk, sarskilt "trigger fish" i sa tat "flock" (vad heter det med fisk? jag kommer inte ihag) att man inte kunde se att det fanns en "scuba diver" mitt inne i roran av fisk standigt i rorelse. Jag har faktiskt ett kort pa det nagon stans.

Häromdagen ställde sig en välartad 12-åring upp på bussen och erbjöd sin plats till mig 😆
Trodde inte att jag såg så sliten ut men tydligen 🤣

Hjärtproblem är RÖV. Har just varit och handlat (löjrom 😆) och tänkte gå ner och måla men måste först halvligga i schäslongen och få ner puls/flås och sluta kallsvettas.

Fy sa jobbigt :( men kul att se dig har igen. :)
 
Jahapp, satte upp kattens frukost hon inte ätit upp på diskbänken idiot som jag är. Tänkte att hon aldrig skulle vilja ha mer mat. Hon har slickat fatet och försöker nu äta min fläskpannkaka. Jag håller undan henne med ena armen och äter med andra. Äter framför datorn :meh:
 
Sitter fortfarande har och hackar ... med lite "interruptions" av att fixa tea och googla allt fran recept for Kombucha (appropa traden) till recept for att koka kraftor och var man hittar dill i ratt mangder har i narheten.

Det ar ett heltackande molntacke i dag (och det kanns ratt skont 😶) Vi fick ett ordentligt askvader och en riktigt mulen morgon, som en efterleva fran orkanen Hilary som inte alls var orkan nar hon kom till USA (efter USAs vastkust ar vattnet aldeles for kallt for orkaner ... eller typhoons, som det heter har) Men ett askvader och en molning morgon ar inte att forakta nar vi ar i var torrperiod.
 
Varit ute i skogen. Men var folk som hittar så mycket svamp att dom inte får med allt befinner sig fattar jag inte
För egen del beror det på att jag vet var de är. Mycel flyttar sig ju inte.

Så jag knatar iväg och hämtar.
Skulle vara helt värdelös i okänd omgivning.
-Lägg till att jag patrullerat många långa vägar på hästryggen. Man hinner se en hel del under skritten. Mina ridvägar är noga kartlagda beträffande svampmarker
 
Är hemma och tittar till katten.
IMG_4871.jpeg
 
Började fundera lite mer seriöst på att inreda vinden, och den bästa lösningen för att överhuvudtaget ta sig upp där är att göra en trappa och dörr utifrån vid ena gaveln. Lysande tanke, so far... :) MEN, och det finns alltid ett men när man inte bor i standardhus. Det är liksom inte speciellt högt i tak där uppe. Uppskattningsvis ca 170 cm i mitten. Jag, som är strax över 160 cm lång, kan gå rak. Men men än så är det inte. Standarddörr kan man alltså glömma att kunna få dit. Vilket såklart försvårar OCH fördyrar projektet. Kanske bara lite, men förmodligen ganska mycket...
 
Började fundera lite mer seriöst på att inreda vinden, och den bästa lösningen för att överhuvudtaget ta sig upp där är att göra en trappa och dörr utifrån vid ena gaveln. Lysande tanke, so far... :) MEN, och det finns alltid ett men när man inte bor i standardhus. Det är liksom inte speciellt högt i tak där uppe. Uppskattningsvis ca 170 cm i mitten. Jag, som är strax över 160 cm lång, kan gå rak. Men men än så är det inte. Standarddörr kan man alltså glömma att kunna få dit. Vilket såklart försvårar OCH fördyrar projektet. Kanske bara lite, men förmodligen ganska mycket...

kolla pa YouTube ... "how to build an insulated door" Det ar varken svart eller dyrt ... men kanske finns att kopa om du kollar runt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 908
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp