Bregen

Trådstartare
Fungerar plegicil på människor också?

Jag använder det när jag ska börja skritta hästarna vid hand efter boxvila. Effekten är ju väldigt bra, mina hästar studsar inte längre som idioter men är ändå superpigga. Därför blir jag nyfiken på effekten på människor.

Jag använder det när jag ska börja skritta hästarna vid hand efter boxvila. Effekten är ju väldigt bra, mina hästar studsar inte längre som idioter men är ändå superpigga. Därför blir jag nyfiken på effekten på människor.
Det finns ju lugnande medicin anpassad till just människor så varför man skulle vilja ta djurmedicin kan jag inte riktigt förstå.

Nej acepromazin har setts ha mer biverkningar än nytta på människor varför det inte används. Lågt blodtryck, epilepsi, bland annat. Det skulle användas för schizofreni på 50-talet, men studierna som gjordes var inte lovande sett till biverkningarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 046
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
896
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
2 993
Senast: mars
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 329

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka