Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det illa att jag, såhär en fredagskväll i slutet av augusti, sitter och funderar på årets julklapp till sambon? :D

Mitt syskon frågade mig i början av månaden vad jag önskar mig i julklapp då hen skulle börja köpa redan nu.. Inte så lätt att komma på mitt i sommaren vad man vill ha i vinter. 😅
Jag måste komma på vad jag önskar mig i födelsedagspresent först :cautious:
 
Min hjärna är överhettad 🤯 Men ska snart åka iväg till mormor och morfar. Hoppas på lugn där. Ibland blir det tvärt om :grin:

Också släktkalas på söndag. Kan även det gå åt båda håll.

Får bli en mobilpaus ett tag nu tror jag!
 
Hur slutar man drömma? Orkar inte!
Fick till 50 bra min på motionscykel. Snart kanske lite kondis är tillbaka och kilon bort.
 
JÄKLA KATT

Försov mig idag men olikt andra dagar var inte Megara på mig som en hök och slickade, kurrade, åt på kablar. Istället har hon sovit sött med mig. Hon låg utsträckt på hallmattan ett tag, sedan kom hon tillbaka och kurade ihop sig. Kom på att jäklar hon har inte fått frukost! La upp mat och hon tittade likgiltigt innan hon började äta långsamt. Jag fick paniktankar att nu är det akuten nästa.

Kommer ut i arbetsrummet. Min burk (glas med snäpplock) där jag numera har mina Dreamies var öppen - inte sönder - och hon måste ha ätit minst två fulla påsar Dreamies, minst. Hon lyckades dessutom ha ner en burk levaxin och en med kalktabletter som låg över halva golvet.

Nej, fråga mig inte hur hon fick upp den, nu blir det in i linneskåpet igen. Fasar för hennes mage. Nu blir det ingen lunch och mycket lite middag.

:arghh: :banghead: :rage:
 
Säsongsenligt gnäll...

Skulle bara gå upp längs skogsvägen på andra sidan vägen, vid postlådan. Kom hem med runt 25 kg. Jag äter ju knappt nån svamp utan plockar till avkommans hushåll. Eftermiddagen är räddad, vet vad jag ska göra. Suck
20230826_111636.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 905
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Tvättstugedrama
  • Redigera video

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp