Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aldrig behövt morfin tidigare. Men är opererad i käken så kunde varken sova eller äta till slut. Citodon i kombination med starka ibuprofen hade ungefär samma effekt som sockerpiller på smärtan. Är glad att morfin finns när det behövs.

Intagit sängläge disken får vänta.
Jag har ett "lager" sen jag bröt ryggen och bäckenet för över 10 år sen. Åt aldrig upp tabletterna, eller rättare sagt, trappade aldrig ner, utan slutade över dagen. Jag påverkas ingenting av varken morfin eller citodon, det är enbart som en "stark ipren" för mig. Kan utan problem köra bil när jag äter stark medicin, när andra blir helt snurriga eller illamående av dom. Men jag får vara glad över att de bara lindrar smärtan 😊
 
Jag har ett "lager" sen jag bröt ryggen och bäckenet för över 10 år sen. Åt aldrig upp tabletterna, eller rättare sagt, trappade aldrig ner, utan slutade över dagen. Jag påverkas ingenting av varken morfin eller citodon, det är enbart som en "stark ipren" för mig. Kan utan problem köra bil när jag äter stark medicin, när andra blir helt snurriga eller illamående av dom. Men jag får vara glad över att de bara lindrar smärtan 😊
Jag kan inte äta Citodon. Jag kräks och svimmar typ av de. Så olika det kan vara!
 
IMG20230825203824.jpg


Njuter. ❤️
 
Alltså, logiken? Jobbar inom sjukvården med ganska svåra diagnoser, pratar med patienter i jobbiga situationer men när jag själv ska kontakta vården blir jag helt nervig. Har fått svar på en fråga på 1177 och vill inte ens öppna och läsa :bag:
Jag blir så orolig och nervös när det kommer sms om att jag fått meddelande på 1177 så jag har helt enkelt slagit av sms-aviseringarna. Loggar in när jag orkar istället och kollar om det kommit nåt.
Känns som om det är jag som väljer/bestämmer nu. I stället för att sms:en bestämmer över mig.
 
Efter en axeloperation fick jag morfin och kräktes och kräktes tills jag bara kände hellre smärtan än att kräkas. Ironiskt nog gjorde det nästan inte ont när morfinet släppt och jag fick åka hem.

Jag har också ett 'lager' citodon hemma som jag fick i samband med tandvärk. Första tandis jag var hos akut sa, trots att jag hade vansinnigt ont, ta en ipren. Andra tandläkaren som jag gick till skrev ut 100 st!

Har i perioder ätit både ipren och tramadol men aldrig blivit beroende utan bara slutat när jag inte hade tillräckligt ont. Brukar jämföra dem med att citodon gör det inte ont, tramadol gör det on men jag bryr mig inte. Båda gör mig yr och trött och gör att jag somnar.
 
Hur kan man ha fem enskilda vantar och bara två par?!? Försöker få lite ordning i min låda med strumpbyxor, schalar och scarfs etc. Naturligtvis hittar jag inte det jag trodde var där. Däremot har jag tillräckligt med strumpbyxor för tre livstider. Ditto halsdukar, scarfs, schalar och liknande.
 
Kom hem från affären nyligen, varit hemma förkyld några dagar så tänkte köpa vad jag planerat innan. Gick dåligt för min affär suger men kom ändå hem helt ok med liten godispåse och HP-ägg:o Fick tyvärr bara Luna igen... eller jag vill verkligen ha Luna men 1 av 3 Lun:or verkar vara ett helvete att hitta. Mrr. Hjälper föga med ca 4 av fel sort :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 433
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp