Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yr i huvudet, kunde inte ta mig upp när jag suttit på golvet ett tag för att sortera i en låda. Jäklar vad mycket strumpor jag har. Mer än nog för resten av livet. Ont i benen, men kommer gå till fysio. Bättre att han får se mig och jag kan diskutera vad som gick fel förra gången. Men visst, helst vill jag bara sova.
 
Var till grannbyn och överlevde tandläkarbesök hos ny tandläkare IOM att min är på semester. Livrädd! Men de var så himla gulliga! ❤️
Möter alltid så gulliga små tanter och gubbar där om man är i byn dagtid. Det är en gullig by med en hel del små, söta, gamla trähus och så de rara, pratiga pensionärerna. 😍
 
Gick bara med hundarna längs vägen efter och verkar blivit belönad av universum. 😅
Hittade galet mkt kantareller! Blir skitbra nu när folk kommer på middag i kväll. 👍
31EDCD1B-01EE-44DA-981C-CAB9F578D0B7.jpeg
 
Det regnar. Det är långt till nästa semester och jag har så här långt inte vunnit på Euro jackpot. Men vad gör det? Det är fredag! Det är lönefredag!

Jag har just klarat av dagens sista möte. Endast några få saker finns kvar som kräver handläggning av en statstjänsteman. Hög tid att tänka på fredagsdrink med andra ord.
 
Min far verkar ha flytt landet, tänker inte komma tillbaka förrän på tisdag och ännu en gång tagit med sin bil :rage:
När ska han fatta att han inte får hålla på att ta med sin bil på massa grejer på måndagar? :rage::arghh::p
Jag ska ju ha den att åka till ridskolan med! :D

Får gå för den här gången. Finns ju buss. Kruxet är att sista bussen går 15 minuter efter att lektionen är slut så det blir så himla stressigt :cautious: Tycker SL kan lägga om så sista bussen går 30 minuter efter ridlektionen i stället, jag kan ju vilja åka med den en sisådär 3 gånger om året :angel:
 
Usch. Var på lite längre bilresa idag. I ett skogsparti på 80-vägen kom ett gäng ekorrar och bilen framför girade men körde över mamman och åkte vidare. Jag stannade mitt på vägen och slog på varningsblinkers.

En unge levde men kunde inte röra sig mer än att sprattla. Jag avlivade den. Inte roligt alls. Och är skitförbannad på bilen som bara åkte trots att hen måste känt och sett att han körde på ett djur. Två lite större ungar kom rusande men sprang vidare in i skogen. Hoppas de är gamla nog för att klara sig själva.
:cry::cry:
 
Usch. Var på lite längre bilresa idag. I ett skogsparti på 80-vägen kom ett gäng ekorrar och bilen framför girade men körde över mamman och åkte vidare. Jag stannade mitt på vägen och slog på varningsblinkers.

En unge levde men kunde inte röra sig mer än att sprattla. Jag avlivade den. Inte roligt alls. Och är skitförbannad på bilen som bara åkte trots att hen måste känt och sett att han körde på ett djur. Två lite större ungar kom rusande men sprang vidare in i skogen. Hoppas de är gamla nog för att klara sig själva.
:cry::cry:
Åh, så fruktansvärt. Men du gjorde en fantastisk insats som avslutade ungens lidande. 💔
 
Nu narmar sig var torrperiod sitt slut. :banana::banghead: :) :cry: Vilket tas emot av blandade kanslor. 😐
Det askade (mycket, mycket ovanligt har. Det handet kanske vart annat ar) i natt och det kom en liten skvatt regn. Tva ganger i sommar har vi fatt "California regn" som ar sa sma droppar att de inte syns pa marken, men man marker det pa vindrutan pa bilen, men nu syntes det pa marken ocksa. Inte sa att det finns polar, men plankorna pa verandan var blota och cementen pa uppfarten lika sa ... aven om leran pa baksidan dar hundrna river upp graset var lika torr som vanligt.
Forsta teknet pa att hosten narmar sig ... I dag sager prognosen att det blir sol och 32*C, men flera dagar de kommande 10 dagarna sager prognosen blandad molnighet och en dag 22*C ... sa hosten smyger sig definitivt narmare. 😶
 
Hemma från fysio. Känner att det blir bättre långsamt men gör ont. Idag började vi prata om hockey så jag fick göra leglifts med tyngder på en god stund :D

Megara skulle vara en utmärkt leglift tyngd, men det är tveksamt om jag kan övertyga henne att ligga i en påse som jag lyfter upp och ner. Hon föredrar definitivt att hänga sig i ett ben i taget med klor och tänder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp