Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yessss, både gräsdjungeln och träningsplanen är ansade 🥳

received_974746440244988.jpeg


Fick dock soppatorsk på väg tillbaka upp till garaget och givetvis är dunkarna tomma 😂
Dvs, efter tekoppen jag sippar i mig just precis nu, blir det en tripp in till byn och tanka klippardunkarna :up:
 
Inser att morfin verkligen påverkar under lång tid. Eller iallafall den jag fått. Tog vid 22 igår och 7-tiden imorse känner mig fortfarande helt slut. Lagat mat vilket bestod av två fiskblock som jag kryddade och satte in i ugnen och tog tre färskpotatisar som jag la i en kastrull med vatten och salt. Så inget krävande.Ätit och är nästan förbi av trötthet.
 
Inser att morfin verkligen påverkar under lång tid. Eller iallafall den jag fått. Tog vid 22 igår och 7-tiden imorse känner mig fortfarande helt slut. Lagat mat vilket bestod av två fiskblock som jag kryddade och satte in i ugnen och tog tre färskpotatisar som jag la i en kastrull med vatten och salt. Så inget krävande.Ätit och är nästan förbi av trötthet.
Sist jag opererade benet fick jag nåt långtidsverkande morfin. Sov i princip hela tiden av den, vilket iofs var skönt då den också gav illamående som biverkning. Men smärtan hjälpte den mot iaf.
 
Blir lite irriterad. Skulle köpa en sak i mitt lokala ICA på vägen hem. Det visade sig att det var slut men däremot har ICA kvantum i Liljeholmen där jag just var den. Så det blir att åka dit imorgon igen. Grump.

Jag skulle hinna åka dit ikväll, men fasiken att jag gör det.
 
Sist jag opererade benet fick jag nåt långtidsverkande morfin. Sov i princip hela tiden av den, vilket iofs var skönt då den också gav illamående som biverkning. Men smärtan hjälpte den mot iaf.


Aldrig behövt morfin tidigare. Men är opererad i käken så kunde varken sova eller äta till slut. Citodon i kombination med starka ibuprofen hade ungefär samma effekt som sockerpiller på smärtan. Är glad att morfin finns när det behövs.

Intagit sängläge disken får vänta.
 
Blir lite irriterad. Skulle köpa en sak i mitt lokala ICA på vägen hem. Det visade sig att det var slut men däremot har ICA kvantum i Liljeholmen där jag just var den. Så det blir att åka dit imorgon igen. Grump.

Jag skulle hinna åka dit ikväll, men fasiken att jag gör det.
Finns det inget motsvarande lite närmare?
 
Aldrig behövt morfin tidigare. Men är opererad i käken så kunde varken sova eller äta till slut. Citodon i kombination med starka ibuprofen hade ungefär samma effekt som sockerpiller på smärtan. Är glad att morfin finns när det behövs.

Intagit sängläge disken får vänta.
Är också glad att det finns när inget annat hjälper. Behövde själv bara äta det i typ tre-fyra dagar.

Hoppas du blir smärtfri snart. ❤️
 
Pa mondag borjar jobbet pa riktigt igen. School styrelsen har fatt "fnatt" och startar nar det ar en fyra dagars vecka med 4 helgdagar (arbetar dagen) sa det blir fyra dagar nasta vecka ocksa.
Traditionellt har de flesta stater borjat EFTER Labor Day och har i omradet har ett par av smastaderna i narheten borjat fore, som vi gor i ar, en gang for ett antal ar sedan och kommer ALDRIG att gora om, sager de, da de hade ungefar halften av eleverna den forsta veckan. Men pa Mondag borjar vi. :cautious:

OCH i dag nar jag var forbi i ett par arenden hade kontoret ingen internet ... det kan bli "kul" det har.:nailbiting:
 
Skulle gå ner till Ica men då ösregnade det. Blev plaskvåt bara på den lilla biten till bussen
Hämtade paket, handlade lite. Käkade pizza på den lokala pizzerian - bästa middagen denna
Tvättar alla kläder från resan
Plockat lite kvistar och blad åt sniglarna så nu har de fått rent
Ska hänga upp tvätten och fika
Imorgon ska jag upp tidigt, ska åka med min Akvarieförening
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 423
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp