Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakar äpple & kanel-muffins med havre inför morgondagens fälttävlansäventyr. Jag ska alltså INTE rida fälttävlan, usch nej, men däremot ska jag åka till Blair Castle International Horse Trials och titta på! :)
Och vi avstod frå orientering lördag/söndag pga förkylning och hoppas på fälttävlan terräng imorgon......
 
Tittar på youtubevideos om akvarium, har blivit smått besatt av det :rofl: Imorgon ska jag också iväg och snorkla igen, äntligen. Så eh. Det blir mycket vatten för mig på olika sätt nu! (och för att dra det ännu längre med vattentemat: idag regnade det och imorgon kommer jag behöva duscha)

Jag gillar det här :D Det är skönt att kunna nörda ner sig i något som inte behöver vara socialt eller gå fort osv. Ett fint akvarium känns som precis rätt projekt för mig just nu.
 
Trotsade regnrusket (alltså tycker det räcker för ett tag nu då det står lite granna vatten längst ner I hagen men oj så underbart det grönskar ändå! 😍) för att rida ut en stund och kanske inte borde, inte än, men kunde inte låta bli att ge pållan galoppskänkel; bara liten,liten bit på grusvägen och härligaste hästen blev genast mer på alerten; tror hon saknat det lika mycket som jag, härligt 😍.
Ikväll provade vi att baka och fritera langos för första gången till middag men varken jag eller sambon blev särskilt imponerade (jodå följde givetvis recept) och så mäktigt, åt inte upp allt 😅 heller inte älsklingen som avslutade med färska kräftor och öl istället 😅. Nu sooovtajm 😴.
 
Ska lösa ett korsord. Sajten lägger (förutom de andra kryssen som kommer den 1a i månaden och varje måndag) ut ett kryss må, on och lö. Har väntat sen i onsdags på att det ska bli lördag. :bump:
Igår letade jag efter krysstidningar men hittade bara en där man kunde tävla och det var för kort tid kvar för att hinna lösa kryssen. Väntar nog tills nästa nr kommer ut eller köper nån veckotidning.
 
Har varit vaken i 2 h redan = lär tupplura sen idag 😅

Var till ryggsnubben igår och han fick några upphakningar att släppa, skulderbladens värsta spänningar är lättade, alla muskler i ryggen blev knådade, tryckta, uppmjukade och lasrade.

Satan i gatan så muskelont jag haft inatt alltså (och har än), på nivån minsta rörelse i skuldror/övre del av rygg så skriker de stackars musklerna i högan sky.

Otacksamma rackare! :meh:
 
Tillbaka på Buke igen efter en lång skön semestersommar med resor och ridning. Jag har hunnit åka Hurtigruten som varit en dröm som legat i planeringen länge :love1:, har hunnit åka ned i Europa och rida långtur, samt jobbat lite semiambitiöst på min WE-ridning. Katterna har tagit hand om en vän med dotter och styrt deras hem med järntass dold i silkespäls och labradorgangstrarna åkte på SPA vid havet med övriga familjen. Överlag en fin semester för både besvansade och svanslösa!
 
Här är det ett långt skyfall och jag har balkongdörren öppen, dånar så mycket att jag knappt hör tvn :laugh: Katterna tycker det är både läskigt och spännande så för ovanlighetens skull är det full rulle på dem nu.
Tittar på nyhetsmorgon och slöar, ska snart koka lite kaffe. Idag blir det bak,har fått en stor kasse äpplen och en påse plommon av morbror så ska bli äppelkaka, äppelchutney och plommonsylt :d
 
Tittar på ett engelskt resningsprogram. Familjer med överelastade hem får hjälp att sortera.

en barnfamilj hade över 1000 leksaker till några barn.
försökte tänka hur myckt jag hade. En bil i plåt, två dockor- en mörkhyad och en lju, blond. Minns inte så mycket fler?
Lekte en del i skogen och gjorde kottkor. Gjorde en lägenhet på en avsats på "berget" en bit från gården. Yngsta barnet i byn så jag hade inga lekkamrater utan lekte med det där på egen hand.

Vad har det gjort med min hjärna jämfört med alla de plastgrejor nutida barn har? Läste i en artikel att ett nutida barn i genomsnitt har 800 leksaker
 
Jag har kommit på en bra grej.

Jag har tidigare (med all rätta) gnällt på grannen som har platsen till vänster om mig på parkeringen.
Våra p-platser är jättetrånga (tänk rutor från 60-talet avsedda för den tidens fordon) och ändå parkerar han ofta med hjulen tight mot linjen mot min sida så att jag inte kan komma in i min bil utan att slå dörren mot hans bil. Trots upprepade tillsägelser fortsätter han 🤦‍♀️

Men! Nu kör jag en elbil som jag kan ladda hemma eftersom min p-plats har en laddbox.

Ladduttaget på bilen sitter på vänstra baksidan och när jag har i elkabeln sticker den ut en bit.

Jag har därför tagit för vana att alltid sätta i kabeln när jag parkerat bilen, oavsett om jag laddar bilen eller inte. Eftersom kabeln sticker ut mot grannens p-plats vågar han inte ställa sig så nära längre 😈
Skulle han köra sönder min kabel så finns det ju liksom ingen annan som kan vara skyldig 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 716
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 898
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 433
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp