Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åskar här också, det smäller rätt bra!
Var rejält smällande där ett tag. Så glad att ledningarna är nedgrävda häromkring jag bor.😅

Verkar som det är över här för stunden iallafall. :D
Tittar man på SMHIs radar är det helt rött omkring så kanske hinner komma mer innan det är klart för den här gången.



Och medan jag skriver så ökar regnet ytterligare ett snäpp igen. Kanske mullret kommer snart också då.😅
 
Försöker läsa på Buke. Men någon anser att jag ska göra något annat.

20230826_214555.jpg
 
Nya maskinen i tvättstugan har en "sköljning trumma" på 4 min. Perfekt när man har tvättat schabrak! :up:

Oh, det borde vara standard för tvättmaskiner i gemensam tvättstuga! :up:

Vi rollar av katt/hästhår i den mån vi kan för att slippa få det i de rena kläderna, men en har ju haft en del grannar under åren som uppenbarligen inte gör samma sak (och lämnat maskinerna fulla med päls... :mad: ).
 
Oh, det borde vara standard för tvättmaskiner i gemensam tvättstuga! :up:

Vi rollar av katt/hästhår i den mån vi kan för att slippa få det i de rena kläderna, men en har ju haft en del grannar under åren som uppenbarligen inte gör samma sak (och lämnat maskinerna fulla med päls... :mad: ).
Ja vi borstar och dammsuger innan samt torkar ut maskin och filter efter. De som inte har sköljningen får gå en tom maskin på kort program sen.
 
Hemkommen efter trevlig japansk middag, men förutom den måste jag faktiskt säga att Perths utbud var en stor besvikelse. Staden överlag är mycket annorlunda än jag minns den, och inte på ett bra sätt. Men så var det också 4-5 år sedan jag var här sist...

Nåja, nu har jag och kompisen landat i varsin säng med varsin påse choklad och varsin bok. Klockan är inte ens 22 än och vi är båda redo för sängen. Ett helt perfekt sätt att avsluta denna dag på!
 
Hemkommen efter trevlig japansk middag, men förutom den måste jag faktiskt säga att Perths utbud var en stor besvikelse. Staden överlag är mycket annorlunda än jag minns den, och inte på ett bra sätt. Men så var det också 4-5 år sedan jag var här sist...

Nåja, nu har jag och kompisen landat i varsin säng med varsin påse choklad och varsin bok. Klockan är inte ens 22 än och vi är båda redo för sängen. Ett helt perfekt sätt att avsluta denna dag på!
Jag antar att det är Perth, Skottland som menas för jag fick absolut inte ihop tiden alls 🤣
 
Ligger i soffan och har allmänt ont och är ur gängorna men det är ju såhär livet ser ut nu. Bara "gilla" läget. Har så mycket extra vätska i kroppen att det gör ont att röra sig. Tur man köpte 3 par byxor på kyrkornas secondhand hand så jag har något att gå i. (Hsr vanligtvis st 36 men är nu uppe i 40-42) så det känns.
Mina älskade hundar ligget och snarkar bredvid mig
Vet inte vad jag skulle gjort utan dom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 719
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 915
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp