Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hehe, japp! Gissa om jag blev besviken när insåg att jag lyckats välja "Perth, Australia" istället för "Perth, Perth and Kinross" när jag skulle kolla upp väderprognosen inför helgen och för några sekunder trodde att det skulle bli 22 grader och strålande sol här i helgen 🙄

(Perth, Australien har alltså bättre väder under sin vinter än Perth, Skottland har under sin sommar... Tur att Skottland har andra kvalitéer!)

Jag tar hellre skottsk vinter än australiensk sommar dock!
 
Hehe, japp! Gissa om jag blev besviken när insåg att jag lyckats välja "Perth, Australia" istället för "Perth, Perth and Kinross" när jag skulle kolla upp väderprognosen inför helgen och för några sekunder trodde att det skulle bli 22 grader och strålande sol här i helgen 🙄

(Perth, Australien har alltså bättre väder under sin vinter än Perth, Skottland har under sin sommar... Tur att Skottland har andra kvalitéer!)
Ha, påminner om en bekant som bor utanför Sydney som täckar sin ponny något KOPIÖST på ”vintern” i typ tre lager och så är det inte ens minusgrader 😆
 
Ha, påminner om en bekant som bor utanför Sydney som täckar sin ponny något KOPIÖST på ”vintern” i typ tre lager och så är det inte ens minusgrader 😆

Min erfarenhet ar att de tackar som galningar! Jobbade valdigt kort hos en 3/4* FT ryttare darnere, och minns hur jag behovde tacka hans stjarnhast med ett tacke som var sa tungt att jag knappt klarade av att lyfta det, den en natten da det skulle blasa lite (hastarna bodde ute)
 
när man öppnar en present från en stallkompis och möts av……pellets? 😅🤪
IMG_2962.jpeg


Det fanns ett presentkort till en ridsportbutik under pelletsen, men haha - pelletsen var ju lite rolig 🤣
 
Gick runt i lägenheten och insåg att min jacka var försvunnen. Den som jag just knappt kommit ihåg att tvätta :eek: Nästa tvättid var bokad men turligt nog var personen där och lämnade över den:laugh: Ja nu börjar jag vara trött... dags att mata mig och den konstant hungriga katten. Har ingen direkt plan igen så tror att jag tar en toast +stooor smoothie tills vidare haha!
 
Fick sån kramp och akut värk i ryggen
Hur lindra?
Försöker sitta bra med en kudde som stöd.
Kan inte ta smärtstillande då jag redan har antiinflammatoriska och Alvedon.

Värme och stretching. Jag ställer mig gärna i varm dusch och stretchar när ryggen och ryggmusklerna bråkar som värst. Värmen och den lilla massageeffekten av duschen får musklerna att slappna av lite och stretchingen tar då inte emot lika mycket.

Rörelse är a och o vid kramp och ryggvärk. Enbart hålla sig stilla/avlasta lite är förvisso skönt just för stunden men det hjälper inte mot orsaken.
 
Har hämtat hö, som ju också måste lastas av... :cautious: Målat ytterdörren en gång till och funderar på vilken sak på listan som jag ska ta tag i nu...? Det finns rätt många... :D Solen skiner och vädret är rätt härligt. En promenad lär det bli, och jag tror att jag kanske ska börja på att byta fönstertätning (se fram emot en tråd om detta spännande ämne strax :p).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 720
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 921
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp