Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bulgogi är aldrig fel! Det är ingen lyx utan en mänsklig rättighet.
Tänk att jag anade att du skulle klämma i med något i den stilen (har för mig att du burkar prata varmt om bulgogi) :D Bestämde mig för lite av ett mellanting: om jag fortfarande är sugen när det börjar närma sig middagsdags så får jag beställa men måste cykla och hämta det själv istället för att välja det riktigt lata alternativet att få det hemkört :angel:
 
Jag minns sadana hotell i Skotland efter nar Maken och jag korde runt och bodde pa de mest charmiga hotell i ett par veckor. Det haftigaste stallet var helt klart en kopia av Fawlty Towers ... vi fnissar fortfarande nar vi pratar om det.
Ja det finns verkligen många "hidden gems" i hotell/B&B-världen här. Det här var nog ett av de bästa hittills, och dessutom ett extremt personligt ställe som endast hade 5 rum och där ägaren själv skötte allt från incheckning till frukostlagning.
 
Värme och stretching. Jag ställer mig gärna i varm dusch och stretchar när ryggen och ryggmusklerna bråkar som värst. Värmen och den lilla massageeffekten av duschen får musklerna att slappna av lite och stretchingen tar då inte emot lika mycket.

Rörelse är a och o vid kramp och ryggvärk. Enbart hålla sig stilla/avlasta lite är förvisso skönt just för stunden men det hjälper inte mot orsaken.
Har gått två promenader
Kan fortfarande inte röra mig utan rejäl smärta.
Men jag är inte den som kan ligga still heller, då skriker bäcken och nacke så
 
Filosofera över hur mycket bättre dottern och min relation har blivit av att hon flyttade hemifrån. Nu är de hemma nästan varje helg, men hjälper till, handlar mat och tar med och fixar mat. Igår var vi i lillstan hon och jag, käkade frukost på kafé, handlade lite på skördemarknaden och prata om allt och inget. Idag var hon och sambon till skogs och plockade blåbär och lingon, rensade och lämnade en liter rensade blåbär till mig innan de åkte hemåt.
Förmodligen har det också att göra med att man först när man flyttar hemifrån faktiskt förstår på riktigt hur mycket jobb det är med att sköta ett hem.... :)
 
Sitter vid datorn (det vill saga laptopp up-kopplad till tva skarmar) och tittar ut pa den nya colibir mataren. Den gamla lackte, sa det var dags for en ny. Den har gangen kopte jag en dar jag ser hur mycket nektar (socker vatten :angel:) det finns och den ar genomskinlig med ett tunnt monster av svaga farger. Snygg och praktisk tankte jag. MEN ... jag far nog kopa en ny rod igen.

De sma rackarna gillar rott och da satter de sig och ater. Nu kommer de och jagar bort varandra fran mataren sa ingen hinner ata. Aven om det helt klart ar "entertaining" sa ar det inte riktigt vad de behover for vintern nar det ar farre blommor och aven insekter, men jag avvakter nagra dagar till om de vanjer sig.
 
En vän berättade idag i förbifarten att hon inte vet om hon vill ha barn längre och jag hann inte svara riktigt. Så nu skriver jag ett meddelande att jag hörde vad hon sa, tycker hon är klok som känner efter och förstår att det kanske är mycket press just nu i vår ålder när alla andra får osv. Ska trycka på skicka men läser om och läser om. Så rädd att råka skriva något klantigt, något som låter fel, något övertramp. Få saker är så känsliga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 931
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp