Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ingen buss, bara privata transporter som är för tunga för de bilar som finns. Liten ridskola vet du, bara 450 uppsittningar i veckan :)
Vi är också liten. Färre eller ungefär lika många uppsittningar än så.
Fast vår lilla hästbuss är nog en donation och är uråldrig säkert över 20 år gammal. Den hålls vid liv fortfarande, vilket behövs när man vill iväg och tävla sisådär varannan vecka med 3-6 ponnyn. Ridskolan tävlar mycket. :)
 
Vi är också liten. Färre eller ungefär lika många uppsittningar än så.
Fast vår lilla hästbuss är nog en donation och är uråldrig säkert över 20 år gammal. Den hålls vid liv fortfarande, vilket behövs när man vill iväg och tävla sisådär varannan vecka med 3-6 ponnyn. Ridskolan tävlar mycket. :)
I Uppland finns det inte så många tävlingar tyvärr. Våra privatryttare åker till Stockholm för att tävla utöver allsvenskan.
 
Sitter på biblioteket och avrundar arbetsdagen genom att surfa på Buke :angel: Ska snart promenera till stationen och ta tåget till en mindre ort för att äta lyxig restaurangmiddag med en kompis. Inte illa för en tisdag må jag säga! Älskar verkligen att sitta här och jobba, speciellt en vackert solig dag som denna :love:
 

Bifogade filer

  • 20230221_143206 (1).webp
    20230221_143206 (1).webp
    184,3 KB · Visningar: 51
Hemma efter att ha stått i semelkö i en halvtimme. Semlorna var slut hos, vad som röstats fram som Stockholms bästa semlor, och sedan stod vi i en kö utanför och väntade medan det började likna pendeltågsinformation med olika bud, senare och senare när nästa laddning skulle anlända. Nollgradigt och rått som fasiken. Sedan höll jag min semla i ett stenhårt grepp på väg hem med buss och tunnelbana och var redo med väska och armbågar om någon skulle trängas för nära.

Fryser, men ska hoppa i myskläder och både jag och semlan ska värma oss lite innan jag avnjuter den.
Jag var smart och hade förbeställt. Kunde därmed glatt kila förbi den långa kön som stäckte sig runt kvarteret :eek: Bara fler och fler anslöt till den långa kön. De jobbade för fullt med att göra semla efter semla där inne. Tror inte att de bakat något annat idag överhuvudtaget.
 
Gick bra att säga upp sig. Men hade nästan gråten i halsen när jag förklarade varför. Bad om att få gå tidigare än uppsägningstiden pga den jobbiga situationen. De skulle återkomma gällande det. Nygamla jobbet är i alla fall flexibla och tar gärna emot mig tidigare om jag får gå innan 3 månader.
 
I januari firade jag och Ariel 15 år tillsammans. :love: Hon fick ju ett föl i present i fjol (eller om jag fick, lite oklart kring ägarförhållandet) och när vi firade 10 år fick hon ett skräddarsytt träns i tärnsjöläder med tennflätning på pannbandet. Så frågan är... Ska hon få ett fälttävlansläger denna gång? Finns ett fyradagars i närheten när hon fyller år i juli, men jag velar... Framförallt för att vi måste åka fram och tillbaka varje dag. Det känns lite bökigt när jag vant mig vid att typ aldrig åka iväg med transporten (blir ju så när hon varit dräktig och sen digivande, det försvinner två års resande).

Gaaah, kan inte nån annan bara bestämma åt mig?
Ett nytt föl!!!!!!!
 
Gick bra att säga upp sig. Men hade nästan gråten i halsen när jag förklarade varför. Bad om att få gå tidigare än uppsägningstiden pga den jobbiga situationen. De skulle återkomma gällande det. Nygamla jobbet är i alla fall flexibla och tar gärna emot mig tidigare om jag får gå innan 3 månader.
Har missat vad som har hänt men skönt att det är gjort och hoppas att dom släpper dig.
 
Pluggar jobbiga människor, jobbiga samtal osv från böckerna mamma kom med för att hitta bra saker inför mötet med chefen och hr.

Men snart ska jag trava iväg till bästa pappa och gå på konsert i stället.

Kroppen gör omöjligt ont efter ridlektionen i går 😅
 
Bakade tigerkaka. Lyssnar trots frestelsen i ljudboken fortfarande på sagda ljudbok. Intressant att man äter Tigerkaka i Danmark, men vad är farinbulle? Varför ska man frestas av ljudböcker?! Och spagetti och korv. Vem äter spagetti och korv?!
 
Bakade tigerkaka. Lyssnar trots frestelsen i ljudboken fortfarande på sagda ljudbok. Intressant att man äter Tigerkaka i Danmark, men vad är farinbulle? Varför ska man frestas av ljudböcker?! Och spagetti och korv. Vem äter spagetti och korv?!

Särbon. Uppstekt kokt spaghetti och korv med lite lök, tomater och riven ost är helt ok.

Edit: En kan slänga på ett ägg också om en känner för det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 255
· Visningar
34 885
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp