Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bakade tigerkaka. Lyssnar trots frestelsen i ljudboken fortfarande på sagda ljudbok. Intressant att man äter Tigerkaka i Danmark, men vad är farinbulle? Varför ska man frestas av ljudböcker?! Och spagetti och korv. Vem äter spagetti och korv?!
Min sambo och majoriteten av mina kollegor äter det rätt frekvent. Ungkarlsmat som är enkel och billig att ordna och som passar utmärkt till matlåda.
 
Behöver gå på toa. Det här är typ 3:e gången någon av katterna ligger på mig så jag flyttar henne inte...Visa bifogad fil 113103
Sjuksköterskan tar sitt jobb hårt. Nu har det hänt 2 ggr till... det värsta är att dottern sa Jon har äcklig smak i munnen. De senaste två ggr hon sagt så har det slutat med feber och sjuk hon som har ridning och tårtlämning på Ridskolan imorgon..... :cry: :cry: :cry: :cry: håller tummarna att det är falskt alarm...
 
Sitter på biblioteket och avrundar arbetsdagen genom att surfa på Buke :angel: Ska snart promenera till stationen och ta tåget till en mindre ort för att äta lyxig restaurangmiddag med en kompis. Inte illa för en tisdag må jag säga! Älskar verkligen att sitta här och jobba, speciellt en vackert solig dag som denna :love:
Är du i Sverige? Har kanske missat.
 
Min sambo och majoriteten av mina kollegor äter det rätt frekvent. Ungkarlsmat som är enkel och billig att ordna och som passar utmärkt till matlåda.
Det låter så tråkigt! här var det serverat i prästgården för ett gäng människor som hade samlats och letat efter försvunnet folk, så tadaaa... middag som tack! Hm... :d
 
Det låter så tråkigt! här var det serverat i prästgården för ett gäng människor som hade samlats och letat efter försvunnet folk, så tadaaa... middag som tack! Hm... :d

Det är en rätt tråkig rätt, särskilt som att enda tillbehöret oftast bara är ketchup. 😅

Som särbon gör den är den allt annat än tråkig :D Det är liksom inte hushållsost han river över utan oftast parmesan eller Västerbotten ;) Sedan är han inte lika kinkig på korven som jag är men äter jag det där vill jag ha en god korv (han äter inte vad som helst i korvväg heller... hot dogs är big no-no!). Tomaterna ska svettas på tillsammans med löken så de också nästan blir karamelliserade för att få fram alla smaker (ett utmärkt sätt att göra sig av med tomater som börjat bli lite soggiga).
 
Efter 13500 steg och ett spinningpass så
sätter jag mig i soffan med kvarg och frusna bär.
92BB5A33-8E52-4258-A779-A890EBC02CB2.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 255
· Visningar
34 941
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp