Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska plocka undan maten i matlåda till imorgon, sen återvända så kvickt jag bara kan till soffmys med Whippishen, tända ljus och eldyna till min trötta nacke. Så ska jag läsa ytterst lättsmält litteratur till läggdags.

Imorgon får jag tillfälle att göra om en sak jag fick chansen till när jag var yngre, som jag inte trodde jag skulle få göra igen. Pirrigt!
 
Varit ute och joggat i mörkret. Bara -1 tack och lov. Det pratades om både kallare och snöfall.
Nu njuta kaffet och macka innan det är dags att ta tag i ännu en intensiv arbetsdag.
C865BE68-B9B3-4157-ABC9-5D48CDEB5663.webp
 
Jag hade ju varit borta på utbildning en vecka. Det fanns således gott om tillfällen :meh:
Aha men ändå.... vafan jag vet vell om jag haft röd eller blå matlåda typ... iofs skulle jag lämna nånting i kylen är jag inte säker på vad som händer för en idiot lägger sig i saker som vederbörande inte har med att göra... häromdagen upptäckte jag att vederbörande hade gjort en sak vi inte ska göra... :devil: :devil: :devil: :devil:
 
Min nya dator verkar komma i dag :banana: Jag måste bara lösa problemet 25kg otymplig låda på 300 meter ogrusad knagglig isbana... :D
Fast jag får säkert låna pappas bil om jag frågar :) Lite fjantigt för 300m men jag har ingen jättelust att halka och slå ihjäl mig samt tappa dator och allt.
Sen få upp den 3 trappor utan hiss men det går nog bra, jag kan ju stanna och vila emellanåt. Hade den bara inte varit så vansinnigt otymplig hade 25 kilo inte varit något jättestort problem.

Pappa får INTE bära, han har varit magsjuk, sen förkyld, och har precis fått sin diagnos på hjärtat och håller på att ställa in medicin. Tror det kan bli svårare att få honom att inte bära, än att få datorn hem :angel:
 
Semlorna gav utslag under natten. Jahopp då vet jag det. Ta insulin x antal timmar efter semla Bra att veta till nästa år. Hur man ska komma ihåg det är en annan femma :rofl:

Finns flera semlor kvar och jag och ena kollegan försöker göra lösningar så att ingen utav oss får någon. Jag skyller på att jag är diabetiker och inte ska äta. Kollegan på att han håller på och blir tjock. Lutar åt att kollega nummer tre får äta allihop då han är en redig gottegris :D

Dagens I-landsproblem :rofl:

Har lite stress över hur jag ska hinna städa huset innan visning. Det har hållt sig i riktigt bra skick fram tills igår...

Jag är ganska ordningsam av mig men har inte orkat tömma diskmaskinen så har ett lager av disk på bänken sen matlagning och när jag får det så det går över gränsen blir jag lite handfallen och orkade inte göra något.

Jag vet att städningen kommer ta Max 1h att plocka undan och dammsuga, moppa golv och torka av men det tar emot så ini bängen att göra det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
62 63 64
Svar
1 273
· Visningar
35 260
Senast: Liten
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp