Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om någon skulle undersöka mitt huvud så hade den, efter de två senaste arbetsdagarna, hittat minst 35 små hjärnblödningar. En för varje gång jag försökt undvika att strypa någon långsamt :banghead:
Nåja, nu har jag kommit hem efter jobb och stall. Ska packa upp, duscha och äta kvällsmat.
 
Mitt blodsocker och jag är inte i samförstånd. Nog för att jag äter dåligt/lite men dagens 2 1/2 semlor borde ge utslag men icke. Inte över 10 en gång och åt ändå ordentlig lunch.
Weird

Fast har det inte börjat forskas kring att alla människor svarar olika på olika livsmedel? Såg nåt om det på youtube för nåt år sen. Att tex en person fick jättehögt blodsocker av att äta gräddglass, en annan ingen reaktion alls.
 
Ett nytt föl!!!!!!!

Du slapp mina neurotiska månader innan och efter fölning. Skulle hängt mer på buke då, så skulle du förstått att det bästa för alla (mig själv och min omgivning) är att aldrig mer skaffa föl. Tror jag fortfarande är lite slutkörd av all ångest och stress…

Sen vill jag äntligen rida fälttävlan igen, tre års paus var inte skoj. :(
 
Ligger i sängen med lätt ångest inför morgondagen. Tanken är att jag ska jobba på det jobb där jag inte alls trivs och pga väder osv kommer det bli svårt att få dagen att gå ihop utan kaos. Funderar på om jag ska försöka handla mat på torsdag istället för tidigt imorgon, men vet inte om jag har frukost på torsdag i så fall. Vet knappt vad jag ska äta imorgon heller för den delen. Det finns säkert något hemma, men då ska jag hinna laga det också.
 
En ny kollega med hemskt rykte om sig visade sig tyvärr leva upp till sitt rykte och har behandlat mig dåligt. Det har varit riktigt jobbiga veckor.
Alltså jag är så ledsen att detta hänt dig ❤️Det låter så tråkigt och onödigt och orättvist. Men det är bra att du väljer bort ett sammanhang där du inte behandlas väl. Även om sammanhanget kanske snarare borde göra sig av med eller sätta ner foten gentemot den andra personen, utifrån det du berättar. Blir arg när jag läser det och känner med dig. Skickar värme och pepp!
 
Hemma från stallet. Som vanligt var det ingen annan där, alla är ute dagtid eller låter bli att komma ut när jag har kvällsfodring. Känns så tråkigt att det blivit såhär efter att jag ställt upp så himla mycket för alla och verkligen kämpat för att ha en bra stämning. :(

Men ikväll packade jag 24 kassar med hösilage, vilket betyder att jag inte behöver packa nån fler. Kanske nånsin. Fantastisk tanke. Ikväll var också sista kvällen jag var ute i mörker till mina hästar. Också en härlig känsla. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 258
· Visningar
35 049
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp