Vad gör vi? Del CCVII

Har duschat. Upptäckte ett stort blåmärke och några små på armen plus ett halvstort på knät. Ramlade ju på bussen i helgen men kände inte att jag slog mig(?)
Det var två små trappsteg men jag tänkte att det var ett stort, så broddarna hakade väl i det andra trappsteget och jag klamrade mig fast i stolpen och segnade ner på knäna.
Jaja, det läker väl. Skumt att jag inte sett dem förrän idag.
Ska värma risgröt nu. Gott med nåt varmt som är enkelt fixat.

Jobbat, landade på tågstationen 17.05 och träning inbokad 17.30. Det blev snabba puckar att köra dit och sen byta om, men jag hann med typ 5 minuter till godo :up:

Nu sitter vi i fåtöljerna framför kaminen I köket, sambon har lagat lasagne så bara den svalnat lite ska vi äta middag :)

Funderar på min tågresa på lördag. Ska iallafall bli plusgrader på båda destinationerna från och till. Så då kanske jag kan utesluta isproblem iallafall. Sen är det väl bara att hoppas på det bästa tågtrafiken är ju inte bättre i vårt land än att man får hoppas på det bästa.

Varit och slängt sopor och till tvättstugan med fåntratt, varulven sov så han fick vara hemma, men vem mötte oss i dörren? Som tur var bara att sätta på kopplen igen och gå en kvällsrunda med bägge.
Jag fick precis förra årets summeringsmail från Audible.
Jag har visst lyssnat på bok i appen VARJE DAG under hela 2024 och är med i den exklusiva 365-klubben. :D

233 titlar! 💪
Känns som jag snart är den enda som inte lyssnar på ljudböcker utan föredrar riktiga böcker! 😁 Fast jag antar att du lyssnar mycket medans du jobbar? Skulle inte fungera för mig, så den tiden lägger jag hellre på en riktig bok. 🙂

Varit och slängt sopor och till tvättstugan med fåntratt, varulven sov så han fick vara hemma, men vem mötte oss i dörren? Som tur var bara att sätta på kopplen igen och gå en kvällsrunda med bägge.

Känns som jag snart är den enda som inte lyssnar på ljudböcker utan föredrar riktiga böcker! 😁 Fast jag antar att du lyssnar mycket medans du jobbar? Skulle inte fungera för mig, så den tiden lägger jag hellre på en riktig bok. 🙂
Jag älskar en riktig bok men känner knappt att jag har tid längre, och jag skulle mycket riktigt inte klara mig igenom arbetsdagarna om jag inte fick lyssna på bok samtidigt. Gud så trist! :D
Sedan lyssnar jag även när jag går, när jag sitter på bussen, när jag cyklar, när jag diskar...

Jag tycker dessutom att det ger ett tillfälle att prova på böcker jag aldrig skulle bemödat mig om att faktiskt sätta mig ned och läsa också. Den tiden är liksom ganska dyrköpt. Jag skulle aldrig pjollrat mig igenom HP eller många, många andra titlar jag lyssnat på genom åren om jag varit tvungen att faktiskt läsa dem.... och förmodligen låtit flera pärlor gå oupptäckta också för att jag inte velat ge dem en ärlig chans. Audioböcker gör allt så enkelt. :)

Jag gillar också riktiga böcker, även om mina ögon är så kassa att jag läser på e-läsare/dator/platta istället. Ljudböcker har aldrig fungerat för mig.

Hur mår din fot?

Jag gillar också riktiga böcker, även om mina ögon är så kassa att jag läser på e-läsare/dator/platta istället. Ljudböcker har aldrig fungerat för mig.

Hur mår din fot?
Jag får domen den 29/1 när jag ska på återbesök. Undrar om jag egentligen tål paracetamol, mått ganska dåligt tidigare idag så jag kör nog på med acetylsalicylsyra dagtid och tar resten när jag ska sova. De nya smärtstillande verkar funka även om jag inte märker av någon dåsighet, de flesta preparat verkar fungera ganska dåligt på mig. 😅

Risken för något läkemedelsbereoende är nog i stort sett 0, jag undrar om jag öht kan få abstinens om det inte gäller frukt? Jag har aldrig fastnat för någonting egentligen, tobak, alkohol, kaffe, diverse narkotikaklassade preparat som skrivits ut genom åren. Morfinliknande produkter får mig att spy. 🤔

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 482
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 260
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 971
Senast: Shaggy