Vad gör vi? Del CCVII

Halkar mot busshållplatsen - temperaturen har sjunkit precis så pass att det blivit glashalt av frost på asfalt och plattor..men hinner precis med bussen iaf!

Fick två påminnelse sms, så började fundera på om jag dubbelbokat mig imorgon. Men frisören skickade ut sms två dagar i förväg :up: så ingen dubbelbokning

Var så himla trött att jag bara trillade i säng och sovit till nu. Min mage är fortfarande i uppror så gissar att det fortfarande verkar, bara för sent. Bleh. Om det blir en nästa gång kommer jag säga till dem att jag måste börja två veckor och ta mycket, mycket mer, tidigare.

En ljusglimt, nu kan jag grilla en skiva entrecote!

Katten fick mat tidigt och nu kräver hon mat, skriver runt hennes svans.

Beror på hur dåligt man spelar och hur enerverande det är för andra att höra samma skalor i en halvtimme? :angel: :cautious:

Men jag försöker lägga huvuddelen av min speltid runt lunch och tidig eftermiddag de vardagar jag jobbar hemifrån, så tänker jag att en stund då och då får de stå ut med även om de råkar vara hemma. Ju mer jag övar desto fortare kommer det låta bra! :D

:banghead: fick just ett sms att jag har en tid bokad imorgon tio i nio på SöS till min diabetesläkare. Naturligtvis har jag totalt glömt bort att ta några prover, så det känns ganska meningslöst att gå dit. Men kommer trava iväg så jag kan träffa min nya läkare och säga, tja, hej? Om det är något som är fel på proverna kan du ringa upp mig.

:banghead: fick just ett sms att jag har en tid bokad imorgon tio i nio på SöS till min diabetesläkare. Naturligtvis har jag totalt glömt bort att ta några prover, så det känns ganska meningslöst att gå dit. Men kommer trava iväg så jag kan träffa min nya läkare och säga, tja, hej? Om det är något som är fel på proverna kan du ringa upp mig.
Du verkar ofta glömma bort prover och annat?
Låter jobbigt!

Det är så mycket att hålla reda på, just diabetes ombokade de och sedan var det helt borta i min lilla Nalle Pu hjärna. I övermorgon har jag ännu ett läkarbesök, tack och lov utan provtagning.
Jag måste säga att jag har blivit väldigt mycket hjälpt av min To Do-app. Slipper ha allt i huvudet numera. Har olika listor för olika saker, lägger in påminnelser, osv. Men något sådant har du kanske redan?

Jag måste säga att jag har blivit väldigt mycket hjälpt av min To Do-app. Slipper ha allt i huvudet numera. Har olika listor för olika saker, lägger in påminnelser, osv. Men något sådant har du kanske redan?

Bra tips! Jag brukar försöka lägga in det i min kalender men eftersom tiden bokades i oktober hade det helt flugit min hjärna. Ärligt så är det inte så många provtagningar jag glömmer i jämförelse med hur många jag tar.

Jobbar hela dagen, först hemma med beställningar och sedan lektion på eftermiddagen. Hunnit handla också, vilket var tur eftersom det sinade hemma.
Nöjd över att ha tagit mig i kragen och lagat mat ikväll (till mig själv då, till sonen lagas självklart mat varje dag. Innan någon får för sig något annat. 😅) och det blev fem matlådor. Så nu har jag mat för resten av veckan typ. 🥳

Imorgon ledig, ska bli skönt!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 482
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 260
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 710
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 971
Senast: Shaggy