Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hämtar andan efter ett Teams-möte som blev betydligt mer underhållande än vi hade kunnat vänta oss. Jag håller på att skriva om ett ukrainskt företag och skulle få lite hjälp av min ukrainska kollega. Jag började dock med gamla goa Google Translate för att se hur långt jag kunde komma. Döm av min förvåning när jag i näringsdeklarationen för en produkt ser "Squirrels, 11.69 years". Jag frågade kollegan om det händelsevis kunde vara så att ordet för protein är detsamma som ordet för ekorre på ukrainska och om ordet för gram eventuellt var samma som ordet för år. "Ja, det stämmer! Fast det kan också betyda slott. Eller lås. Det beror på hur man uttalar det." Oookej. Samma ord för ekorre, protein, lås och slott alltså. Känns ju, eh, logiskt?

Och så säger de att svenskan är ett komplicerat språk! 🤯 😂
 
Nya fysioterapeuten var helt ok, inte fullt lika brutal som den gamla, så jag har fortfarande låsningar kvar vilket han tror ska ge med sig med några nya övningar.

Känner mig tveksam till det eftersom övningar av allehanda slag a l d r i g någonsin fått spänningar i bröstkorgen att släppa, men ger det en chans iaf.
 
Min nya dator verkar komma i dag :banana: Jag måste bara lösa problemet 25kg otymplig låda på 300 meter ogrusad knagglig isbana... :D
Fast jag får säkert låna pappas bil om jag frågar :) Lite fjantigt för 300m men jag har ingen jättelust att halka och slå ihjäl mig samt tappa dator och allt.
Sen få upp den 3 trappor utan hiss men det går nog bra, jag kan ju stanna och vila emellanåt. Hade den bara inte varit så vansinnigt otymplig hade 25 kilo inte varit något jättestort problem.

Pappa får INTE bära, han har varit magsjuk, sen förkyld, och har precis fått sin diagnos på hjärtat och håller på att ställa in medicin. Tror det kan bli svårare att få honom att inte bära, än att få datorn hem :angel:
Har du ingen pirra på jobbet som du kan låna hem?
Låter jobbigt med 25 kg i en kartong bara, och sen dessutom uppför trappor :down:
 
Kolla söttungan! :love:
20230222_115539.webp
 
Min nya dator verkar komma i dag :banana: Jag måste bara lösa problemet 25kg otymplig låda på 300 meter ogrusad knagglig isbana... :D
Fast jag får säkert låna pappas bil om jag frågar :) Lite fjantigt för 300m men jag har ingen jättelust att halka och slå ihjäl mig samt tappa dator och allt.
Sen få upp den 3 trappor utan hiss men det går nog bra, jag kan ju stanna och vila emellanåt. Hade den bara inte varit så vansinnigt otymplig hade 25 kilo inte varit något jättestort problem.

Pappa får INTE bära, han har varit magsjuk, sen förkyld, och har precis fått sin diagnos på hjärtat och håller på att ställa in medicin. Tror det kan bli svårare att få honom att inte bära, än att få datorn hem :angel:
Har du ingen pirra? Jag använder min till att hämta paket och köra tvättkorgen.

Edit: man ska läsa alla inlägg innan man svarar. Sorry.
Jag hämtade två banankartonger med böcker från Eskilstuna till Sthlm en gång. Fanns hiss i tåget som tur var. Läste senare på SLs regler att man inte fick transportera flyttkartonger och liknande på tuben. Oops.
 
Senast ändrad:
Har du ingen pirra? Jag använder min till att hämta paket och köra tvättkorgen.

Edit: man ska läsa alla inlägg innan man svarar. Sorry.
Jag hämtade två banankartonger med böcker från Eskilstuna till Sthlm en gång. Fanns hiss i tåget som tur var. Läste senare på SLs regler att man inte fick transportera flyttkartonger och liknande på tuben. Oops.
Har man tur har man en vettig tågförare + tågvärd och kan ta med sig någon lite större grej typ flyttkartong eller mindre bord, men då får man åka under en tid då väldigt få åker (och kan inte räkna med att man kan åka hela vägen och snällt får hoppa av någonstans om tågföraren ber om det) :)

Jag har tagit med mig ett litet bord (litet balkongbord) och någon flyttkartong någon gång.
 
Har man tur har man en vettig tågförare + tågvärd och kan ta med sig någon lite större grej typ flyttkartong eller mindre bord, men då får man åka under en tid då väldigt få åker (och kan inte räkna med att man kan åka hela vägen och snällt får hoppa av någonstans om tågföraren ber om det) :)

Jag har tagit med mig ett litet bord (litet balkongbord) och någon flyttkartong någon gång.
Jag åkte ju mälartåg(?) och där får man ju ha rätt stor packning men inte på tuben.
Har haft med cykel på Saltsjöbanan ett par gånger under tillåtna tider men det var ändå folk som kollade snett på mig. Fastän det var gott om plats. En gång åkte jag bara från ändhållplats till igelboda och en gång hela vägen in till slussen.
 
Misstänker att det blir sura miner på jobbet nu. Jag stack hem innan mina uppgifter för dagen var klara. Istället gick jag hem efter så många timmar som det var sagt att jag skulle jobba. Orkar inte med att det blir övertid varje(!) gång jag jobbar på det där stället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 283
· Visningar
35 551
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp