Säger du perså?? Herremingud! Varför?Exemplet med berså och perså är nog ungefär som jag säger
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säger du perså?? Herremingud! Varför?Exemplet med berså och perså är nog ungefär som jag säger
Dator hemma, jag är fyra naglar fattigare och min tjurskalliga pappa sa till mig, hans tjurskallige dotter, att inte vara så sabla envis när jag vägrade låta honom hjälpa till.
Det hade nog gått att bära hem den trots allt, hittade ett bra grepp. Men ja... underlaget att gå på är ju piss.
Nu dusch.
Det är svårt att få jobb i Sörmland när man söker på 50 % och är handikappad, jag får till svar när jag söker att de behöver någon på 100 %.Nu blir jag förvirrad, varför tror AF att ett sekreterarjobb passar bättre än medicinsk sekreterare? De är som hyffsat lika frånsett journalhantering o sånt...
Ja, det pratades ganska mycket om skriva diktat, som om det vore enda uppgiften vi har! Eh, där jag jobbar har vi taligenkänning och skriver "bara" remisser och brev/intyg, såatte Men det är ju knappt så att cheferna man har förstår det själv.AF har ofta väldigt dålig koll på vad en medicinsk sekreterare/vårdadministratör FAKTISKT gör. Absolut att vissa saker är snarlika men journalhantering, diarieföring och viss offentlig förvaltning är en medicinsk sekreterares främsta arbetsuppgifter. Sektreterare/administratör däremot kan variera kraftigt i arbetsuppgifter beroende på arbetsplats.
Har träffat ett antal handläggare som hade svårt att förstå skillnaden tills man förklarat att medicinsk sekreterare är en 2-årig eftergymnasial utbildning där du avlägger examen medan sekreterare rent krasst kan gå direkt från gymnasiet och läras upp på en arbetsplats. Sen antar jag att de vill att man ska få ett arbete så snart som möjligt, därav att de föreslår något sådant.
Jag har nog aldrig hört det uttalas på något annat sätt, faktiskt. Baserat på min gymnasiefranska är det inte ens särskilt fel. Det mest inkorrekta i det uttalet är väl snarare att e på franska mer ska uttalas som ö tänker jag.Säger du perså?? Herremingud! Varför?
Det är inget problem att baka bröd för en diabetiker!Gud vad jag önskar att jag kunde baka.
Är så dålig på sånt.
Sen är det ju inte helt enkelt med diabetes heller
Den här personen säger alltså p-e-R-s-å, precis så. Och det är ju tokigt! Måste lyssna mer, säkert ett skånskt R och det gör ju det värre..... :PJag har nog aldrig hört det uttalas på något annat sätt, faktiskt. Baserat på min gymnasiefranska är det inte ens särskilt fel. Det mest inkorrekta i det uttalet är väl snarare att e på franska mer ska uttalas som ö tänker jag.
R-et uttalas alltså inte, utan rs motsvarar samma sch-ljud som i berså, person, dusch, tjusig. På franska är det nästan samma ljud, men lite, lite mjukare och lite, lite längre bak i gommen.
(Ja, jag var tvungen att googla på fransmän som säger Peugeot för jag funderade på om jag missat något)
Beror väl på om man som jag säger berrså, eller bechåSäger du perså?? Herremingud! Varför?
Hade det varit utan R hade jag nog inte ens reagerat, peugot kan uttalas lite olika beroende på dialekt ju, men perså är ju inte ens en bil på det sättet hon uttalar den!Beror väl på om man som jag säger berrså, eller bechå
Perrsåå låter helt sjukt.
Behöver inte vara så avancerat för att baka bröd. Jag tycker inte om bröd som ska jäsa för att det tar tid.Gud vad jag önskar att jag kunde baka.
Är så dålig på sånt.
Sen är det ju inte helt enkelt med diabetes heller
Tack, det är det jag menar! Jag uttalar lixom inget r i berså heller.Jag har nog aldrig hört det uttalas på något annat sätt, faktiskt. Baserat på min gymnasiefranska är det inte ens särskilt fel. Det mest inkorrekta i det uttalet är väl snarare att e på franska mer ska uttalas som ö tänker jag.
R-et uttalas alltså inte, utan rs motsvarar samma sch-ljud som i berså, person, dusch, tjusig. På franska är det nästan samma ljud, men lite, lite mjukare och lite, lite längre bak i gommen.
(Ja, jag var tvungen att googla på fransmän som säger Peugeot för jag funderade på om jag missat något)
Begrundar denna.
Visa bifogad fil 113180
Verkar jättegott!Behöver inte vara så avancerat för att baka bröd. Jag tycker inte om bröd som ska jäsa för att det tar tid.
Brukar baka detta https://lindasbakskola.se/2021/01/11/havregrynslimpa-utan-vetemjol/