Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar på att jag måste skaffa nytt pass. Mitt har gått ut :cautious:

Men då måste jag närvara vid Svenska ambassaden i Canberra... 2 eller 3 flyg härifrån... typ lika långt som att flyga från Stockholm till Italien förutom att den rutten kan du nog hitta direktflyg... suck
 
Funderar på att jag måste skaffa nytt pass. Mitt har gått ut :cautious:

Men då måste jag närvara vid Svenska ambassaden i Canberra... 2 eller 3 flyg härifrån... typ lika långt som att flyga från Stockholm till Italien förutom att den rutten kan du nog hitta direktflyg... suck

Ingen i familjen har giltiga Svenska pass langre. Vi maste alla flyga till New York eller Washington DC for att skaffa pass numera sedan Svenska UD stangde all pass "tillverkning" i andra delar av landet. Vi brukade fixa pass i Seattle och San Francisco, samt Texas, och aven nagon stans i mitten av landet.
Tur vi har dubbla medborgarskap sa vi kan anvanda Amerikanska pass om vi vill resa. Det ar en stracka som fran Stockholm till Lebanon ... och med tanke pa hur kort giltighets tid det ar pa Svenska pass numera sa ar det inte rimligt nagon stans.
 
Snart dags att åka till (det bra :love: ) jobbet och tanka lite positiv energi.

Är så glad för att jag bestämde mig att säga upp mig från andra jobbet. Nu visar dom verkligen vad dom går för.:banghead: Går allt som tänkt behöver jag bara jobba mars ut och sen ta ut komp resten av uppsägningen. I värsta fall blir det att kontakta facket och då har dom gjort bort sig rejält. Hoppas verkligen dom tar sitt förnuft till fånga...
 
A-kassan påstår att det inte blir ett glapp mellan deras utbetalningar och från FK när jag nu börjat programmet. Inte??? En vecka från de jäkla (fast jag har dagar kvar att använda) och en vecka från FK- aktivitetsstöd så står med 2 obetalda veckor! Det där elstödet hade varit bra att få i tid när man får ut så lite denna gång. Skrev i alla fall att de har fel- det blir ett glapp. Jävla folk.
 
Blir så less. :( Finns en bok jag vill läsa som (tyvärr) endast finns som e-bok på amazon. Jag har varit inne på amazons hemsida en gång, då skulle jag vara snäll mot min mamma och beställa en hundklippmaskin. Amazon bestämde sig då för att det var "misstänksam aktivitet" på mitt konto och frös kontot. Sen hänvisar de till en kundtjänst som inte går att få tag på. Det var över två år sen... Trodde kundtjänstsidan skulle blivit bättre, men icke.

Så kan nån annan köpa e-boken åt mig och typ skicka till mig? Eller måste jag sitta vid deras dator och läsa? Går iofs att lösa om nån litar på mig såpass att jag får tillgång till deras konto tillfälligt.

Men sjukt störande oavsett! :(
 
Känner mig otålig.... Har lagt hyfsat många beställningar på diverse arkivmaterial (skilsmässor, sjukhusjournaler) och vill ha svar NU.... :D Förhoppningsvis kommer ett par av sakerna rätt snart, men det ena arkivet tog nyligen ungefär 2 månader på sig.... O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 301
· Visningar
36 031
Senast: dobbis
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Hiss och diss del 5
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp