Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde städa.

Haft ute hovis och båda hästarna skötte sig exemplariskt 🥰 Så glad i båda.

Fick reda på för 10 min sen att de ska komma ut och lasta grejer från förrådet och jag bara ja kom bara jag är inte hemma. Släpp ut hundarna en sväng när ni ändå är här.

Jag har bokat ridtid i stallet med sällskap som jag inte tänker rucka på.

Nu städar jag här hemma för kund och fosterland. ok jag har tagit en paus och skriver här. Har torkat av överallt och plockat undan. Åker tidigt imorgon till stallet sen Jötteborg :banana:

Visning på huset på lördag så måste hinna klart med allt tills dess. Nu är det dammsugning och lite undanplock av hundsaker
 
Väldigt hattig dag på jobbet hittills.. fick lämna datorn till IT, installera lånedator, skulle iväg på tillsyn men glömde bort att jag fått bil från bilpoolen en bit bort och blev försenad..
ett möte kvar, sen hoppas jag på lite ostörd tid att få undan lite av det jag egentligen tänkt göra idag 😅
 
Blir så less. :( Finns en bok jag vill läsa som (tyvärr) endast finns som e-bok på amazon. Jag har varit inne på amazons hemsida en gång, då skulle jag vara snäll mot min mamma och beställa en hundklippmaskin. Amazon bestämde sig då för att det var "misstänksam aktivitet" på mitt konto och frös kontot. Sen hänvisar de till en kundtjänst som inte går att få tag på. Det var över två år sen... Trodde kundtjänstsidan skulle blivit bättre, men icke.

Så kan nån annan köpa e-boken åt mig och typ skicka till mig? Eller måste jag sitta vid deras dator och läsa? Går iofs att lösa om nån litar på mig såpass att jag får tillgång till deras konto tillfälligt.

Men sjukt störande oavsett! :(

Skapa ett nytt konto är nog lättast. Om det låsts och sedan varit oanvänt i två år kommer det vara ett helvete att aktivera det igen.
 
Men haha. Världens bästa IT gubbe kom och frågade om vi har snöre.

(tänk er bred kroatisk accent)
- Har ni snöööre?
- Nja, kanske i den lådan där?
*IT gubben letar i lådan*
- Näe fan fanns inge snööre. Jävla skit.
- Nä... då har vi nog inget tror jag. Vad ska du med snöre till?
- Jag snöörkar!
*IT gubben gapflabbar åt sitt skämt och jag kan inte låta bli att skratta ihjäl mig jag heller*
:D
 
I Tisdags klippte Maken graset som vaxer som ... well, vad majoriteten ar, ogras. I gar, Onsdag kvall meddelade skoldistrictet i stan att det skulle vara skolstart tva timmar senare i dag, Torsdag, pa grund av sno varning. Nu kom meddelandet att vi i dag ar lediga for en snodag, ingen skola. Nu snoar det som skjutton pa paskliljor och tulpaner. Kompisen paminde i och for sig att det alltid snoar pa paskliljor och tulpaner, men inte sa har mycket. Det ar riktiga flingor nu.

Det ar i och for sig skont med en extra dag ledigt ... bara det inte blir mer an en, for annars maste vi ta igen snodagar efter skolaret's slut i Juni, men som Svensk och van vid sno ar det alltid lite lustigt hur handfallna vi blir har. Ingen har vinterdack pa bilarna (utom om man bor pa pa hogre elevation i bergen) och det som gar stangs ner om det snoar. Vilket i och for sig bara hander vart tredje/fjarde ar sisadar.
 
Svenska tjejerna!!💙💛🥇🥈🥉4!!!
DE5366A6-5A08-47E9-B98F-174E0C181B9B.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 305
· Visningar
36 204
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp