Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste ta tag i mitt mående så lade ut en annons i en hästgrupp på fb om sköthäst. Har dragit mig för det så jag känner lojalitet mot de som hade min förra, att jag lixom borde stanna där och att de skulle bli besvikna om de såg den. Märkliga tankar, jag hör det.

Men nu kunde man publicera anonymt så då gjorde jag det! Inte ens säkert de är medlemmar men någon kanske är. Hursomhelst!

Såg en perfekt annons där också men den var tyvärr för långt bort, typiskt!
Vad bra att du tog tag i det. 🙂

Hästar gör helt klart mycket för måendet, så jag tog tag i det i helgen som var. Så jag ska träffa en varmblodstravare på lördag för att se om jag kan bli medkusk. 😀
 
Måste ta tag i mitt mående så lade ut en annons i en hästgrupp på fb om sköthäst. Har dragit mig för det så jag känner lojalitet mot de som hade min förra, att jag lixom borde stanna där och att de skulle bli besvikna om de såg den. Märkliga tankar, jag hör det.

Men nu kunde man publicera anonymt så då gjorde jag det! Inte ens säkert de är medlemmar men någon kanske är. Hursomhelst!

Såg en perfekt annons där också men den var tyvärr för långt bort, typiskt!
Går också lite i hästtankar, saknar hästar. Har inte snusat på en häst sedan 2014 då min häst dog. Saknaden är stor. Vikten för hög. Men sköta, klappa, köra? Men utan bil häromkring så är det nog rätt svårt har jag märkt.
 
Bästa känslan som finns när man packat upp, allt är på plats och man krupit runt och satt i alla sladdar och kablar. För att sedan sätta sig tillrätta och starta upp för första gången. Rysningar :love:
Ja! Speciellt nu. Nyduschad, allt är städat och i ordning, jag har ätit, och jag har tränat. Precis gjort dubbelkoll på backup från gamla datorn, krupit runt, flyttat skrivbord (större chassi på den nya), krångeligkrångel, gått igenom Microsofts trista startup.

Nu är nästa mål att boa in sig, ladda ner steam och alla spel och sånt.

Alltså vattenkylning? Vad tyst den är :eek::love:
 
Andalusian style har jag köpt tidigare och tycker om och skulle prova Garden Style (båda ugns-och grillgrönsaker) ikväll till den grekiska kycklingen menä EN enda brysselkål var ju ett skämt i en hel 500 g påse 😅.
 
Dricker te och äter kanelknäcke. Ikväll fick A följa med på keramiken, hon tillverkade ett fat till sina kristaller :)
20230222_211948.webp
Nu ska jag sova och hoppas att huvudvärken och klänningarna i bihålorna är borta till imorgon! Tror dock att det första beror på att jag blev nojig av det andra och tog rinexin. Så, sova bort skiten helt enkelt!
 
Dricker te och äter kanelknäcke. Ikväll fick A följa med på keramiken, hon tillverkade ett fat till sina kristaller :)
Visa bifogad fil 113186
Nu ska jag sova och hoppas att huvudvärken och klänningarna i bihålorna är borta till imorgon! Tror dock att det första beror på att jag blev nojig av det andra och tog rinexin. Så, sova bort skiten helt enkelt!
Du tror inte det är bättre att hänga klänningarna i garderoben? :D
 
Ringde och pratade lite med favoritkollegan för att se om han hade överlevt dagen. Ville också kolla lite om det blivit sura miner av att jag stack hem i tid istället för att jobba över. Och tja, det var väl inte många som var glada när det blev att alla jobbade till kl 18 (alla börjar kl 7 på morgonen. 30 min lunchrast), men ingen var nog sur på mig egentligen utan mer sura på företaget. Tydligen jobbade de i söndags också, och det är prat om helgjobb även kommande helg. Så ja, jag förstår att de är sura. Jag själv blev åter igen påmind om varför jag sa upp mig från min heltidstjänst där.

Men, jag måste ta itu med att hitta något jobb som gör att jag kommer ifrån det där på riktigt. Nu blir det deltid där och deltid i djuraffären. Djuraffären är en dröm i jämförelse, men det går inte att få såpass många procents anställning att man kan leva på enbart den inkomsten.

Jag hatar pengar.
 
Var himla segt att lämna sängen I morse; hade ju en myskatt tätt intill mig 🥰. Efter ett ärende i stan åkte jag till stallet och fixade där I lugn och ro 😊. Efter att ha satt igång i rena skrittpass till att börja med som sig bör var det dags att börja trava och det höll verkligen fjordfröken med om 😅 så stark som hon var där underlaget var tillräckligt mjukt och mot slutet använde jag sätet ännu mer och lyckades flytta energin bak så hon sökte sig i form, härliga häst 😍🥰. Inte bara "på tårna" för hon var härligt piggelin utan också för det lät från sjön så hon stannade även och undersökte fokuserat 😅. Sen ikväll natta kaninen som tycker om att bli smekt på huvudet 🥰 och så var det skönt att soffhänga och våra katter som slocknat (ungkattens stil med att ligga med huvudet utanför plattan 😅) på varsin våning av kattmöbeln, mys 🥰. Sett på Sveriges Mästerkock, nu sovtajm.
 
Det blev en ridtur ut i mörkret idag. Sällskap såklart. Det var så trevligt. Pigga hästar men skötte sig fint. Han fyller fyra år om två månader 🙌 min älskade lilla häst vad du gör mig glad.

Nu sitter jag och tittar på uppdrag gransknings avsnitt om ridsportförbundet och de trakasserier som finns. Rekommenderar, finns på svt play. Släpptes idag.

Screenshot_20230222_224913_Gallery.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 296
· Visningar
35 924
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp