Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Apropå bilmärket, säger man inte ungefär så?Jobbat, handlat, varit på möte med AF som föreslog sekreterarjobb istället för medicinsk sekreterare vilket fick mig att resa ragg (men i så fall blir det ytterligare en sekreterare mindre för sjukvården som verkligen behöver det!), men som plan B.... sökt jobb, mailat, kollat tågtider, promenerat med hund, ätit för lite och nu lagar jag mat och lyssnar på ljudboken igen.
Och stör mig personens sätt att uttala ordet Peugot. allvarligt, det heter för farao inte perså!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Inget ”r”-ljud. Mer PeschåApropå bilmärket, säger man inte ungefär så?
Nej nej :OApropå bilmärket, säger man inte ungefär så?
Brittiska kollegan sade Phew-show , men nä, dels stavas det Peugeot och uttalas Pö-tjå i min värld med fantastiskt svensk lekmannafonetik.Apropå bilmärket, säger man inte ungefär så?
Exemplet med berså och perså är nog ungefär som jag sägerNej nej :O
Som @Ceta skrev så inget R ljud utan ... ja typ samma ljud som stjärna, i början (stj alltså)? Hon här säger klart och tydligt perså, som berså fast med p istället för b. Det är ju faktiskt fel. Det är som att säga Volfo istället för volvo eller nåt annat skittokigt!
Det är ju en dansk bok så jag har förståelse för att det är lite stakigt att uttala Mogens, Claus, Kirkensgade, Knudsen osv, men PEUGOT?! Nej, ingen förståelse, det är ju inte ens ett danskt ord.
Nej nej nejApropå bilmärket, säger man inte ungefär så?
Skriver mat-inköpslista på mobilen. Kalamataoliver ändrade mobilen till Kalmarpolisen. But why liksom?
Inte direkt något jag någonsin skrivit. Och, kan jag gissa, inte så många som frekvent gör heller
Och jag säger PeGÅTT hahah och ibland kan de även bli ReNAUlt (För de andra bilmärket då) Ni hör ju hur lyckliga vissa blir av att höra mitt talspråk hahaBrittiska kollegan sade Phew-show , men nä, dels stavas det Peugeot och uttalas Pö-tjå i min värld med fantastiskt svensk lekmannafonetik.
Nu blir jag förvirrad, varför tror AF att ett sekreterarjobb passar bättre än medicinsk sekreterare? De är som hyffsat lika frånsett journalhantering o sånt...Jobbat, handlat, varit på möte med AF som föreslog sekreterarjobb istället för medicinsk sekreterare vilket fick mig att resa ragg (men i så fall blir det ytterligare en sekreterare mindre för sjukvården som verkligen behöver det!), men som plan B.... sökt jobb, mailat, kollat tågtider, promenerat med hund, ätit för lite och nu lagar jag mat och lyssnar på ljudboken igen.
Och stör mig personens sätt att uttala ordet Peugot. allvarligt, det heter för farao inte perså!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AF har ofta väldigt dålig koll på vad en medicinsk sekreterare/vårdadministratör FAKTISKT gör. Absolut att vissa saker är snarlika men journalhantering, diarieföring och viss offentlig förvaltning är en medicinsk sekreterares främsta arbetsuppgifter. Sektreterare/administratör däremot kan variera kraftigt i arbetsuppgifter beroende på arbetsplats.Nu blir jag förvirrad, varför tror AF att ett sekreterarjobb passar bättre än medicinsk sekreterare? De är som hyffsat lika frånsett journalhantering o sånt...