Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat, handlat, varit på möte med AF som föreslog sekreterarjobb istället för medicinsk sekreterare vilket fick mig att resa ragg (men i så fall blir det ytterligare en sekreterare mindre för sjukvården som verkligen behöver det!), men som plan B.... sökt jobb, mailat, kollat tågtider, promenerat med hund, ätit för lite och nu lagar jag mat och lyssnar på ljudboken igen.

Och stör mig personens sätt att uttala ordet Peugot. allvarligt, det heter för farao inte perså!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Varit i stallet och ridit ett sista pass. :heart Eftersom hästen ville galoppera (trots isgata) fick hon göra det, men långsamt. Tror tom det var fyrtaktigt, men hon var nöjd och jag var nöjd.

Sen åkte jag förbi nya stallet med grejer och fick lite ångest över hur litet det är. Jag vet ju att det finns mer plats på logen för mina saker, men jag har liksom sex garderober med prylar som ska in på ett utrymme på 1x3 meter ungefär. :crazy: Tror det är kylan som påverkar mitt humör (den brukar göra det) för plötsligt börjar jag noja om jag gör rätt. Eller, jag vet att det är rätt att flytta. Men är det rätt stall för oss, där vi kan stå resten av hästarnas liv? :banghead:
 
Jobbat, handlat, varit på möte med AF som föreslog sekreterarjobb istället för medicinsk sekreterare vilket fick mig att resa ragg (men i så fall blir det ytterligare en sekreterare mindre för sjukvården som verkligen behöver det!), men som plan B.... sökt jobb, mailat, kollat tågtider, promenerat med hund, ätit för lite och nu lagar jag mat och lyssnar på ljudboken igen.

Och stör mig personens sätt att uttala ordet Peugot. allvarligt, det heter för farao inte perså!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Apropå bilmärket, säger man inte ungefär så? 🫣
 
Apropå bilmärket, säger man inte ungefär så? 🫣
Nej nej :O

Som @Ceta skrev så inget R ljud utan ... ja typ samma ljud som stjärna, i början (stj alltså)? Hon här säger klart och tydligt perså, som berså fast med p istället för b. Det är ju faktiskt fel. Det är som att säga Volfo istället för volvo eller nåt annat skittokigt! :)

Det är ju en dansk bok så jag har förståelse för att det är lite stakigt att uttala Mogens, Claus, Kirkensgade, Knudsen osv, men PEUGOT?! Nej, ingen förståelse, det är ju inte ens ett danskt ord.
 
Nej nej :O

Som @Ceta skrev så inget R ljud utan ... ja typ samma ljud som stjärna, i början (stj alltså)? Hon här säger klart och tydligt perså, som berså fast med p istället för b. Det är ju faktiskt fel. Det är som att säga Volfo istället för volvo eller nåt annat skittokigt! :)

Det är ju en dansk bok så jag har förståelse för att det är lite stakigt att uttala Mogens, Claus, Kirkensgade, Knudsen osv, men PEUGOT?! Nej, ingen förståelse, det är ju inte ens ett danskt ord.
Exemplet med berså och perså är nog ungefär som jag säger 😂
 
Dator hemma, jag är fyra naglar fattigare och min tjurskalliga pappa sa till mig, hans tjurskallige dotter, att inte vara så sabla envis när jag vägrade låta honom hjälpa till.

Det hade nog gått att bära hem den trots allt, hittade ett bra grepp. Men ja... underlaget att gå på är ju piss.:p

Nu dusch.
 
Jobbat, handlat, varit på möte med AF som föreslog sekreterarjobb istället för medicinsk sekreterare vilket fick mig att resa ragg (men i så fall blir det ytterligare en sekreterare mindre för sjukvården som verkligen behöver det!), men som plan B.... sökt jobb, mailat, kollat tågtider, promenerat med hund, ätit för lite och nu lagar jag mat och lyssnar på ljudboken igen.

Och stör mig personens sätt att uttala ordet Peugot. allvarligt, det heter för farao inte perså!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu blir jag förvirrad, varför tror AF att ett sekreterarjobb passar bättre än medicinsk sekreterare? De är som hyffsat lika frånsett journalhantering o sånt...
 
Nu blir jag förvirrad, varför tror AF att ett sekreterarjobb passar bättre än medicinsk sekreterare? De är som hyffsat lika frånsett journalhantering o sånt...
AF har ofta väldigt dålig koll på vad en medicinsk sekreterare/vårdadministratör FAKTISKT gör. Absolut att vissa saker är snarlika men journalhantering, diarieföring och viss offentlig förvaltning är en medicinsk sekreterares främsta arbetsuppgifter. Sektreterare/administratör däremot kan variera kraftigt i arbetsuppgifter beroende på arbetsplats.

Har träffat ett antal handläggare som hade svårt att förstå skillnaden tills man förklarat att medicinsk sekreterare är en 2-årig eftergymnasial utbildning där du avlägger examen medan sekreterare rent krasst kan gå direkt från gymnasiet och läras upp på en arbetsplats. Sen antar jag att de vill att man ska få ett arbete så snart som möjligt, därav att de föreslår något sådant.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 287
· Visningar
35 699
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp