Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser fram emot en trevlig och spännande kväll på GHS. Sitter precis vid mållinjen på första klassen som är en tidshoppning. Gillar att sitta nära om jag ändå ska vara här 😍 Fyrtionde på GHS för min del i år då vet vart jag gillar att sitta. 😀

P.S vet att Allmänt är icke hästrelaterat så jag vill bestämt påpeka att det inte finns någon häst på bilden 😆

IMG_20230223_173801460.jpg
 
Ser fram emot en trevlig och spännande kväll på GHS. Sitter precis vid mållinjen på första klassen som är en tidshoppning. Gillar att sitta nära om jag ändå ska vara här 😍 Fyrtionde på GHS för min del i år då vet vart jag gillar att sitta. 😀

P.S vet att Allmänt är icke hästrelaterat så jag vill bestämt påpeka att det inte finns någon häst på bilden 😆

Visa bifogad fil 113232
Ha så trevligt 😍
 
Stallet inklusive ridning på båda ponnyerna, mathandling, dusch, packning och ätit mat. Kollat på sprint också förstås!
Funderar på om jag ska titta på en ny serie, en film eller kolla ifatt sådant jag är back med. Svårt! :p
 
Sminkade mig i eftermiddag då jag ändå inte skulle ut till stallet. Det var en eh konstnärlig sminkning kan man säga. :rofl: Jag är ny med contouring och rouge och highlighter, så jag har inte riktigt klurat ut var allt ska vara. Tydligen är mina kinder högre upp än jag trodde och det ser ut som nån slagit mig på käkbenet. :p Men det var roligt, så nästa gång ska jag bestämma mig för en sak att träna på istället för att testa allt samtidigt.
 
Sminkade mig i eftermiddag då jag ändå inte skulle ut till stallet. Det var en eh konstnärlig sminkning kan man säga. :rofl: Jag är ny med contouring och rouge och highlighter, så jag har inte riktigt klurat ut var allt ska vara. Tydligen är mina kinder högre upp än jag trodde och det ser ut som nån slagit mig på käkbenet. :p Men det var roligt, så nästa gång ska jag bestämma mig för en sak att träna på istället för att testa allt samtidigt.
Var på Mary kay event.
Skulle testa ögonbrynsborste
Blind som jag är, var jag svart överallt sen 🤣🤣
 
Var på Mary kay event.
Skulle testa ögonbrynsborste
Blind som jag är, var jag svart överallt sen 🤣🤣

Jag förutsätter ju att pigmenteringen inte är så stark på produkterna, så jag tar mycket på penseln och drar ett streck som blir mörkbrunt istället för ljusbeige. Klurigt att få bort produkten sen också. Tycker det ser så lätt ut när Grääs gör sina videos... ;) Men så länge det är roligt tänker jag fortsätta ändå. Det gäller bara att se till att man inte ska träffa nån.
 
Jag har nog aldrig hört det uttalas på något annat sätt, faktiskt. Baserat på min gymnasiefranska är det inte ens särskilt fel. Det mest inkorrekta i det uttalet är väl snarare att e på franska mer ska uttalas som ö tänker jag.
R-et uttalas alltså inte, utan rs motsvarar samma sch-ljud som i berså, person, dusch, tjusig. På franska är det nästan samma ljud, men lite, lite mjukare och lite, lite längre bak i gommen.

(Ja, jag var tvungen att googla på fransmän som säger Peugeot för jag funderade på om jag missat något) :laugh:
Jag har definitivt r i både berså och person, tydliga r, inget sch-ljud i närheten. (Och sch-ljudet i dusch är inte samma som i tjusig.)

/skåning
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 314
· Visningar
36 388
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 739
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp