Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Njut kvällen!Ser fram emot en trevlig och spännande kväll på GHS. Sitter precis vid mållinjen på första klassen som är en tidshoppning. Gillar att sitta nära om jag ändå ska vara här Fyrtionde på GHS för min del i år då vet vart jag gillar att sitta.
Visa bifogad fil 113232
Ha så trevligtSer fram emot en trevlig och spännande kväll på GHS. Sitter precis vid mållinjen på första klassen som är en tidshoppning. Gillar att sitta nära om jag ändå ska vara här Fyrtionde på GHS för min del i år då vet vart jag gillar att sitta.
P.S vet att Allmänt är icke hästrelaterat så jag vill bestämt påpeka att det inte finns någon häst på bilden
Visa bifogad fil 113232
Var på Mary kay event.Sminkade mig i eftermiddag då jag ändå inte skulle ut till stallet. Det var en eh konstnärlig sminkning kan man säga. Jag är ny med contouring och rouge och highlighter, så jag har inte riktigt klurat ut var allt ska vara. Tydligen är mina kinder högre upp än jag trodde och det ser ut som nån slagit mig på käkbenet. Men det var roligt, så nästa gång ska jag bestämma mig för en sak att träna på istället för att testa allt samtidigt.
Var på Mary kay event.
Skulle testa ögonbrynsborste
Blind som jag är, var jag svart överallt sen
Jag har definitivt r i både berså och person, tydliga r, inget sch-ljud i närheten. (Och sch-ljudet i dusch är inte samma som i tjusig.)Jag har nog aldrig hört det uttalas på något annat sätt, faktiskt. Baserat på min gymnasiefranska är det inte ens särskilt fel. Det mest inkorrekta i det uttalet är väl snarare att e på franska mer ska uttalas som ö tänker jag.
R-et uttalas alltså inte, utan rs motsvarar samma sch-ljud som i berså, person, dusch, tjusig. På franska är det nästan samma ljud, men lite, lite mjukare och lite, lite längre bak i gommen.
(Ja, jag var tvungen att googla på fransmän som säger Peugeot för jag funderade på om jag missat något)