Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i sängen och kollar på film. Omen från 1976. Hade höga förväntningar på den men än så länge gäspar jag mig igenom det. Den är seeeg, men har inte kollat så länge så kanske blir bättre
 
Ingen i familjen har giltiga Svenska pass langre. Vi maste alla flyga till New York eller Washington DC for att skaffa pass numera sedan Svenska UD stangde all pass "tillverkning" i andra delar av landet. Vi brukade fixa pass i Seattle och San Francisco, samt Texas, och aven nagon stans i mitten av landet.
Tur vi har dubbla medborgarskap sa vi kan anvanda Amerikanska pass om vi vill resa. Det ar en stracka som fran Stockholm till Lebanon ... och med tanke pa hur kort giltighets tid det ar pa Svenska pass numera sa ar det inte rimligt nagon stans.
Håller med, 5 år för svenskt pass är liksom ingenting. Särskilt när många länder inte låter en resa med mindre än 6 månader kvar på passet.

Jag borde ha sökt citizenship för längesen men det har heller inte blivit av
 
Har kollat upp hur jag ska resa imorgon för att komma i tid till anställningsintervju. Nu ska jag väl bara fundera på vilka kläder jag ska ha också... Byxor känns givet. Jag har ETT par snygga och bekväma byxor :rofl: Överdel... Betydligt mer komplicerat. Glittrig tröja känns överdrivet, annars har jag mest tråkiga t-shirts. Hm. Känner mig också som en skurk som ska på anställningsintervju trots att jag har ett jobb där jag stortrivs :(
 
Duckar för moderator nu och bjuder på en hästbild i fel forum tyvärr något suddig har en ny mobil och kommer inte riktigt överens med kameran

IMG_20230223_212035712.jpg
 
Jag och mamma gjorde våfflor till efterätt idag eftersom vi hade lite hemmagjord sylt som behövde ätas upp (den har varit fryst men vi tog upp den ur frysen för ca 1v sen) 🧇

Våfflorna var goda och min bror gillade dem också (jaja, han gillar typ allt :laugh:). Men sen kommer vi till den lilla detaljen om att han tyckte att det var en utmärkt idé att testa att äta våfflor med vitlökssås och pesto på (tack och lov inte på samma våffla 😅). Och han gillade det O_o Själv kände jag mest :yuck::rofl:
 
Jag och mamma gjorde våfflor till efterätt idag eftersom vi hade lite hemmagjord sylt som behövde ätas upp (den har varit fryst men vi tog upp den ur frysen för ca 1v sen) 🧇

Våfflorna var goda och min bror gillade dem också (jaja, han gillar typ allt :laugh:). Men sen kommer vi till den lilla detaljen om att han tyckte att det var en utmärkt idé att testa att äta våfflor med vitlökssås och pesto på (tack och lov inte på samma våffla 😅). Och han gillade det O_o Själv kände jag mest :yuck::rofl:
Jag brukar göra skagenröra till våfflor... :d :d :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
36 677
Senast: Scata
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 742
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp