Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
AF har ofta väldigt dålig koll på vad en medicinsk sekreterare/vårdadministratör FAKTISKT gör. Absolut att vissa saker är snarlika men journalhantering, diarieföring och viss offentlig förvaltning är en medicinsk sekreterares främsta arbetsuppgifter. Sektreterare/administratör däremot kan variera kraftigt i arbetsuppgifter beroende på arbetsplats.

Har träffat ett antal handläggare som hade svårt att förstå skillnaden tills man förklarat att medicinsk sekreterare är en 2-årig eftergymnasial utbildning där du avlägger examen medan sekreterare rent krasst kan gå direkt från gymnasiet och läras upp på en arbetsplats. Sen antar jag att de vill att man ska få ett arbete så snart som möjligt, därav att de föreslår något sådant.
Sant, jag tänkte inte på den biten. Några sekreterare/administratörer(bara de jag har koll på ang arbetsuppgifter) i min region gör en del av vad som är sekreteraruppgifter på min klinik, tex behörigheter och beställningar, men de har högre lön.

Rent dumt att AF inte har koll.

Det är svårt att få jobb i Sörmland när man söker på 50 % och är handikappad, jag får till svar när jag söker att de behöver någon på 100 %.

Ja, jo. 50 % där AF betalar typ halva, om inte mer, min lön är väl i alla fall bonus, så kan man ju söka en till på en tjänst på 100%? Det behövs överallt, det är ju bara att lyssna på sekreterarna, frågan är hur roade de är av att deras chefer tackar nej till en "bonus" sekreterare....

Att söka som sekreterare skulle ju utvidga jobbantalet och precis som @RedQueen skriver så blir det betydligt fler tjänster, där "ingen utbildning krävs" står till buds. Och nog fan för att jag vill jobba, nog fan för att arbetslösheten den 13 mars ger mig ångest, men att gå ner mig för att AF inte ligger på som de i Malmö gjorde? För att jag är handikappad och de hellre vill ha in mig i en "skapad" tjänst för handikappade personer (det är lättare att "skapa" en sådan tjänst), jag utbildade ju inte mig för det. Och ta upp det på första mötet kändes mer som ett slag i ansiktet än en plan B som de ansåg var tanken. Jag älskar ju mitt jobb, mitt yrke!!
Förstår, och det är ju helt galet att börja med det. Du jobbar ju redan som sekreterare så det är ju inget problem och med tanke på bristen är det verkligen mysko :crazy: Finns ju som ingen garanti att de får tag på den där personen på 100% inom en rimlig tid när bristen är så hög.
 
Ledig idag, så skönt! Min lillasyster kom igår och stannar över helgen, så idag blir det shopping. Hon vill köpa festkläder till 100 dagars och 50 dagars så jag lär få agera klädhållare :p imorgon blir det provning av balklänning inför studentbalen, så glad hon bad mig följa med :love:

Bara jag och katterna är vakna så vi myser i sängen :love:
 
Mamma har levererat :)
41955286-BE1D-4BA1-8B28-61CB26655C49.webp
 
Fullt upp idag. :) Ska snart iväg till stallet då hovslagaren kommer på eftermiddagen. Sen får jag skynda mig att städa då jag ska på show ikväll. Kanske lite fel uppladdning inför morgondagens flytt, men det visste jag ju inte när jag köpte biljett. Det får bli att bara hänga med på tåget helt enkelt. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
65 66 67
Svar
1 323
· Visningar
36 567
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 739
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp