Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit på anställningsintervju, hoppas jag inte skrämde dem genom att vara för pepp :rofl: Det lät så otroligt kul och bra, chefen verkade toppen och det verkade finnas bra utrymme för kreativitet och bra utvecklingsmöjligheter. Chefen (som intervjuade) var supertrevlig och sa iaf att hon tyckte att det lät superbra. Bwah. Jag vill verkligen ha det där jobbet.
 
Jobbar.
Mitt storsta problem med denna kund ar att de inte har tillrackligt med tid for att stotta projektet de har bemyndigat oss for - vilket leder till att vi inte kan jobba effektivt da vi inte har tillgang till relevant information, data och diskussioner/avvagningar tillsammans med kund.
Inte ett helt ovanligt problem, aven nar det handlar om projekt i mang-miljonsstorleken - sa det dar om att privata /finanssektorn alltid ar effektivt ar definitivt en skrona :p
 
Tekniken är ju rätt fantastisk ibland. Eller inte 😆. Fick studsa in på ÖB och köpa färdigblandad spolarvätska- vill inte köra E4n hem med det tomt. Stoppar in kortet. Kortläsaren: "dra kortet istället" Ej jaha, ok. Gör det. Kortläsaren: kortet har chip, för in det" ja det vet jag väl!! Därför jag gjorde det från början idiotapparat 🤣
 
Sant, jag tänkte inte på den biten. Några sekreterare/administratörer(bara de jag har koll på ang arbetsuppgifter) i min region gör en del av vad som är sekreteraruppgifter på min klinik, tex behörigheter och beställningar, men de har högre lön.

Rent dumt att AF inte har koll.


Förstår, och det är ju helt galet att börja med det. Du jobbar ju redan som sekreterare så det är ju inget problem och med tanke på bristen är det verkligen mysko :crazy: Finns ju som ingen garanti att de får tag på den där personen på 100% inom en rimlig tid när bristen är så hög.
Bara en sådan grej att man inte får skriva journal om man inte är utbildad medicinsk sekreterare (i alla fall reglerna inom Skåne) säger ju en del tänker jag.

Det är ju dyrt att anställa folk, men eftersom AF har tummen i röven och inte kontaktar de jag söker hos får de heller aldrig veta att AF betalar en stor del, kan säkert betala nästan hela min lön + ytterligare utgifter för mig, så ser man bara mig som belastning och inte som bonus som man borde göra. Så medan de fortsätter söka den där 100 % kan de ha mig också som gör 50 % jobb varav deras faktiska kostnad för mig är långt mindre än en vanlig anställning. Gratis arbetskraft.

Tack för ickehjälpen AF. Men jag kanske borde skriva det i min ansöka att tack vare AF är jag gratis för dem att anställa och se om folk nappar då.
 
Bara en sådan grej att man inte får skriva journal om man inte är utbildad medicinsk sekreterare (i alla fall reglerna inom Skåne) säger ju en del tänker jag.

Det är ju dyrt att anställa folk, men eftersom AF har tummen i röven och inte kontaktar de jag söker hos får de heller aldrig veta att AF betalar en stor del, kan säkert betala nästan hela min lön + ytterligare utgifter för mig, så ser man bara mig som belastning och inte som bonus som man borde göra. Så medan de fortsätter söka den där 100 % kan de ha mig också som gör 50 % jobb varav deras faktiska kostnad för mig är långt mindre än en vanlig anställning. Gratis arbetskraft.

Tack för ickehjälpen AF. Men jag kanske borde skriva det i min ansöka att tack vare AF är jag gratis för dem att anställa och se om folk nappar då.
Klart du ska! Jag skulle lätt skriva kontaktperson och -uppgifter till din AF-handläggare (efter godkännande såklart). Det är ju trots allt viktig information i arbetsgivaren ställningstagande.

Hoppas du får napp snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 305
· Visningar
36 204
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp