Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klart du ska! Jag skulle lätt skriva kontaktperson och -uppgifter till din AF-handläggare (efter godkännande såklart). Det är ju trots allt viktig information i arbetsgivaren ställningstagande.

Hoppas du får napp snart!
Det är redan info jag skickar med + info om lönebidrag. Men personligt brev är ju bara så pass långt... upplägget är ju att AF ska ringa och prata med personerna och berätta hur en sådan anställning fungerar och hur jag fungerar, så att de kan ställa alla frågor de inte kan eller vill ställa personligen till mig heller då de kanske tänker att det är känsligt (det är det inte, men man kanske tror att det är känsligt att fråga om en syn- och hörselskadad medicinsk sekreterare kan göra ett bra jobb, man har kanske svårt att förstå hur en sådan person kan göra ett bra jobb och inte vara en belastning) grejen är- sådant samtal har inte kommit till stånd sedan jag flyttade. AF har inte gjort vad de ska göra. Det har gått en månad och inte en enda av de sökta jobben är kontaktade. Jag är oerhört frustrerad. Funderar på att kanske lägga min sjukersättning vilande och söka på heltid och inte nämna mina handikapp och köra på ändå, går det så går det.

Tack :)
 
Jag har jobbat, ätit, duschat och beställt resa för att åka till jobbet i Skåne och lämna dator och grejer den 14 mars. Nu är det helg och jag har en gryta med soppa i kylen men vill inte äta det till middag i kväll igen. Går det att frysa in (köttfärssoppa med rotfrukter) eller blir det konstigt? Gnocchi sorentino eller vad det heter var inte jättegott ur frysen.
332973732_863940621341704_2756593385752575002_n.webp
 
Jag har jobbat, ätit, duschat och beställt resa för att åka till jobbet i Skåne och lämna dator och grejer den 14 mars. Nu är det helg och jag har en gryta med soppa i kylen men vill inte äta det till middag i kväll igen. Går det att frysa in (köttfärssoppa med rotfrukter) eller blir det konstigt? Gnocchi sorentino eller vad det heter var inte jättegott ur frysen.
Visa bifogad fil 113267
Potatis är generellt inte så gott när den varit fryst. ☹️
 
Jag har jobbat, ätit, duschat och beställt resa för att åka till jobbet i Skåne och lämna dator och grejer den 14 mars. Nu är det helg och jag har en gryta med soppa i kylen men vill inte äta det till middag i kväll igen. Går det att frysa in (köttfärssoppa med rotfrukter) eller blir det konstigt? Gnocchi sorentino eller vad det heter var inte jättegott ur frysen.
Visa bifogad fil 113267
Potatis blir lite kasst, men just i soppa tycker jag det funkar okej. Fast å andra sidan klarar sig soppan i kylen i säkert 7 dagar och då är den helt perfekt att värma igen.
 
Potatis blir lite kasst, men just i soppa tycker jag det funkar okej. Fast å andra sidan klarar sig soppan i kylen i säkert 7 dagar och då är den helt perfekt att värma igen.
Jag skulle ha potatis i soppan men har inte det pga att de var fula inuti, så har morot och palsternacka bara som rotfrukter.
Men 7 dagar, verkligen? Säkert? Jag är känslig, det är en fobi och det är mammas fel, bara att få något dåligt i munnen gör att jag förebyggande alltid fryser- eller slänger mat. Eller ger bort men det går inte nu. Men då håller den i alla fall mer än i dag. Men tja, jag får äta det i kväll ändå, den var ju ändå jättegod! Men i morgon kan det bli annan middag då :) Och soppa fler dagar tills den är slut.
 
Jag skulle ha potatis i soppan men har inte det pga att de var fula inuti, så har morot och palsternacka bara som rotfrukter.
Men 7 dagar, verkligen? Säkert? Jag är känslig, det är en fobi och det är mammas fel, bara att få något dåligt i munnen gör att jag förebyggande alltid fryser- eller slänger mat. Eller ger bort men det går inte nu. Men då håller den i alla fall mer än i dag. Men tja, jag får äta det i kväll ändå, den var ju ändå jättegod! Men i morgon kan det bli annan middag då :) Och soppa fler dagar tills den är slut.
Jag googlade och vanlig rekommendation var 5-6 dagar men då gäller såklart att man har en kyl som håller kallt 4-6 grader. Själv är jag mindre fobisk och 7 dagar är inget problem om inget märks visuellt eller på smak eller lukt. (Med begränsad syn så förstår jag att man blir mer försiktig, för man missar ett sätt att upptäcka att det blivit dåligt.)
 
Sitter och funderar lite på vad jag ska göra resten av dagen. Inte jättemotiverande väder ute och hundarna sover. Städa vore bra. Kanske går att få igång lite bra musik och ordna upp lite i alla fall?
 
Frågade kollegan om det var ok att gå tidigare. Svaret blev att "Neje! du ska ju göra den där grejen, och sen ska vi gå på vernissage, och så ska du ta din första fylla"
Svarade att "Nja, jag tänkte tämja hippogriffer och fånga nifflare... Jag har liksom massa mysterier att lösa!" :D
 
Jag googlade och vanlig rekommendation var 5-6 dagar men då gäller såklart att man har en kyl som håller kallt 4-6 grader. Själv är jag mindre fobisk och 7 dagar är inget problem om inget märks visuellt eller på smak eller lukt. (Med begränsad syn så förstår jag att man blir mer försiktig, för man missar ett sätt att upptäcka att det blivit dåligt.)
Jag tror min kyl är mot det lite varmare hållet, men jag har ställt den längst ner mot frysen där det sägs vara kallast. Jag gjorde den i går så med dina dagar som riktmärke så skulle den väl hålla till typ tisdag minst och i så fall hoppas jag att den är slut innan dess hur god den än är :D

Jag utmanade mig med mjölk förra veckan! Hade en liter som var öppnad den 9 /2 och bäst före var 12/2. Detta var den 17/2. jag tycker inte om mjölk så jag luktade i kartongen, luktade kartongmjölk så det gjorde mig inte klokare. Hällde upp en skvätt och tittade, man kunde liksom ana att den nog ville "skiva" sig liksom, men ännu inte gjorde helt, så jag smakade. Var den normalt äckligt eller mer äcklig? Beslöt mig för att mjölken var normalt äcklig och fick duga till risgrynsgröt! :rofl: Denna veckas utmaning är alltså soppa!
 
Har städat lite, kanske inte effektivt men det blev iaf renare hemma. Nu blir det hundpromenad, jag orkar inte vara inomhus längre. Dessutom är det något störande oljud i huset.. Vet inte varför eller ens vad som låter, vilket såklart gör det ännu mer störande...
 
Jag tror min kyl är mot det lite varmare hållet, men jag har ställt den längst ner mot frysen där det sägs vara kallast.

Sanning med modifikation. Många kylskåp är kallare längst ner, men i en del är det tvärtom så det beror alltså helt på vad för kylskåp man har.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
64 65 66
Svar
1 305
· Visningar
36 204
Senast: Lilla
·
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 738
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp