Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
På plats och redo! Riktigt nöjd med platsen.

54D7CC81-F9A6-4727-A82A-4EE7F92E7001.webp
 
Från en som haft insyn bakom kulisserna några år (dock inte iår), så kan jag säga att minutschemat inte är att leka med, och att det är rätt spikat flera veckor innan. Så att de ens fick in avtackningen i schemat på torsdagen är jag rätt imponerad av 😅 gissar att ett show-inslag fick stryka på foten, eller kortas ner avsevärt.
var inget showinslag alls igår så så kan det ju ha varit att det ströks. Dessutom var tävlingarna på dagen försenade enligt mail jag fått innan skulle de släppa in till scandinavum klockan 17. Men vid 17 ko m alla från dagföreställningen ut så de sköt på insläpp till 17.30.
 
Är kattvakt hos min bror. Maten är lite komplicerad att organisera. Det står alltid torrisar framme. Megara ska bara äta Bozita. Hon är galen i torrisarna så jag måste plocka bort skålen hela tiden och är för första gången inte intresserad av Bozita. Big Ben (kattunge) får RC kattungemat + fri tillgång på torrisar. Han gillar Bozita. Kattungematen gillas av de två stora katterna som ska äta Mjau och tonfisk + torrisar och inte ska äta kattungemat.

Det hela försvåras av att Megara kör bort de andra katterna från all mat. Och om jag stänger in Big Ben i ett rum vägrar han äta. Så stora katterna kan vara i en del av huset med sin mat. Att sära på Megara går bra. Men hur få Big Ben att äta det han ska :idea:

Känns som ett matteproblem. Om det finns fyra katter i tre rum med fem dörrar hur många dörrar måste två katter gå igenom för att befinna sig i samma rum, typ
 
Funderar på om jag ska baka sockerkaka imorgon. Det vore nog gott, och då skulle jag ha något att äta när det är dags att titta på mello också. Måste i så fall leta upp recept och kolla så att allt finns hemma. Och jag borde städa ännu mer...
 
Vi ska göra smörgåstårta imorgon. Så jag började tänka att man borde kunna göra en söt smörgåstårta. Kanske med choklad… vad skulle man kunna ha som botten istället för bröd? Sockerkaka kanske? Googlar ”smörgåstårta choklad”…

Tårta. Det är vanlig tårta.
Hur dum tror ni jag kände mig??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 297
· Visningar
35 924
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp