Vad gör vi? Del CLXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, det är lite annorlunda mot mitt recept. Mer ägg och mindre socker :cautious: Och så har jag inte haft i vaniljstång eller citronskal, det låter dock gott, kanske skulle testa! Sedan brukar jag ha socker istället för ströbröd i formen, det blir knaprigare och godare yta så. En sockerkaka ska vara onyttig :angel:
Socker istället för ströbröd? Låter som att det skulle karamelliseras/brännas och klibba fast och göra precis motsatsen till det det ska? Det är ju dels till för att smeten ska kunna klättra upp längs formen när den expanderar under bakningen och dels för att den ska släppa ur formen sen. Men uppenbarligen funkar det för dig? Är mycket förvirrad nu 😂
 
Hm, det är lite annorlunda mot mitt recept. Mer ägg och mindre socker :cautious: Och så har jag inte haft i vaniljstång eller citronskal, det låter dock gott, kanske skulle testa! Sedan brukar jag ha socker istället för ströbröd i formen, det blir knaprigare och godare yta så. En sockerkaka ska vara onyttig :angel:
Jag har tigerkaka som jag gjorde för nån dag sedan, jag får ta en bit av den nu pga allt kaksnack!
Jag är inte duktig på att baka så när jag skulle vända formen upp och ner för att få ut den så nog kom den ut... men i tusen bitar, ungefär :D Borde satsa på något enklare :D
 
Socker istället för ströbröd? Låter som att det skulle karamelliseras/brännas och klibba fast och göra precis motsatsen till det det ska? Det är ju dels till för att smeten ska kunna klättra upp längs formen när den expanderar under bakningen och dels för att den ska släppa ur formen sen. Men uppenbarligen funkar det för dig? Är mycket förvirrad nu 😂
Det KAN ha varit en blandning av socker och ströbröd, men tror inte det (det är dock länge sedan jag gjorde sockerkaka nu). Jag var också skeptisk först, när morsans ex introducerade det, men det har blivit superbra.
 
Jag har tigerkaka som jag gjorde för nån dag sedan, jag får ta en bit av den nu pga allt kaksnack!
Jag är inte duktig på att baka så när jag skulle vända formen upp och ner för att få ut den så nog kom den ut... men i tusen bitar, ungefär :D Borde satsa på något enklare :D
När min mor bakar sockerkaka brukar man få gräva ut den ur formen :rofl: Det är på nivån att hon blir chockad om hela kommer ut utan att hon behöver anstränga sig. Men, gott blir det!
 
Gu sååå skönt! Tack vare att jag gjort helt rätt med linsvila en hel månad mår ögonen helt bra efter infektionerna och ögoninflammationen 😃. Synskärpan är stabil och likaså "brytningsfelet"- mycket tacksamt varje gång! 🙌. Sen stallet och en härlig kortare skrittur I snön med min vän och häst och fick räcka så då det var lite halkigt ☺️ men mysigt 😍. När jag började bli klar kom älsklingen så vi dunkade ut vatten tillsammans och sen tog med hämtmat hem; sommarsallad var himla gott trots vinterväder 😋😁. Sen tillbaka och kvällsfodrade och så avslutningsvis ett skönt bad med nyfiken ungkatt som kikade över kanten 😍.
 
Ja. Jag har tidigare givit länk och det har fungerat fint, alla kan ju se Platsbanken på AF så det är nog bara bull av din SIUS. I det här fallet har jag skrivit en lista med vem jag sökt och var och kontaktuppgifter till dem, men i mailet skrev jag också. Bara att kontakta, allt serverat.

Ja de har ju kontakter själv, oftast är det väl sådana som inte lägger ut om att de har tjänster lediga. Det är nog så han verkar vilja jobba, fösa in mig på något ställe a la "praktik/arbetsträning/ställe som tar emot handikappade /daglig verksamhet" och därav förslaget om sekreterare, för det är lättare att "skapa" en sådan tjänst, en tjänst som alltså inte finns från början skapas... För mig är det liksom inte ok att direkt gå dithän. Jag har ett yrke, jag är duktig på det jag har, jag har goda referenser, jag har folk som kan bekräfta att det verkligen är en god idé att anställa mig. SIUS i Malmö arbetade inte så. Jag sökte jobben och hon ringde dem och sålde in mig.
Jag bor i Stockholm så det kanske har något med saken att göra, hittills så har det varit privata mindre företag som jag fått intervjuer hos via SIUS och deras lista. Kanske är svårare med större arbetsgivare (som i det mesta av sjukvården), märkligt nog 🤔 Min förra anställning var hos en kommun som egentligen hade anställningsstopp 😅

Det där i Malmö lät ju väldigt bra!
 
Jag bor i Stockholm så det kanske har något med saken att göra, hittills så har det varit privata mindre företag som jag fått intervjuer hos via SIUS och deras lista. Kanske är svårare med större arbetsgivare (som i det mesta av sjukvården), märkligt nog 🤔 Min förra anställning var hos en kommun som egentligen hade anställningsstopp 😅

Det där i Malmö lät ju väldigt bra!
Vi kanske har samma person :P
 
Tittar på Svenska Fall och förfäras av och förvånas av så många hemska människor det finns i vårt avlånga land! Människor som verkar helt vanliga också, och så begår de hemska brott plötsligt. Jättemärkligt!

Det är ju en sak att läsa om det och se det på film och förstå att det inte är på riktigt, och det här, som ju är på riktigt på riktigt liksom.
 
Slöscrollar på tiktok och fick plötsligt upp en helt otroligt vacker och sexig kvinna, jag blev helt tagen :o Alltså min TikTok är full med ”normsnygga” tjejer som tipsar om hudvård och diverse smink men plötsligt fick jag upp denna kvinna som körde ett set på någon technofestival och kunde inte sluta titta 🙈 Hon verkar vara någon (kanske känd?) techno-DJ. Jag lyssnar inte på techno så har ingen koll men misstänker att jag kommer få upp ganska mycket techno i mitt flöde nu…😅
Väldigt olikt mig.
 
Bara en sådan grej att man inte får skriva journal om man inte är utbildad medicinsk sekreterare (i alla fall reglerna inom Skåne) säger ju en del tänker jag.

Det är ju dyrt att anställa folk, men eftersom AF har tummen i röven och inte kontaktar de jag söker hos får de heller aldrig veta att AF betalar en stor del, kan säkert betala nästan hela min lön + ytterligare utgifter för mig, så ser man bara mig som belastning och inte som bonus som man borde göra. Så medan de fortsätter söka den där 100 % kan de ha mig också som gör 50 % jobb varav deras faktiska kostnad för mig är långt mindre än en vanlig anställning. Gratis arbetskraft.

Tack för ickehjälpen AF. Men jag kanske borde skriva det i min ansöka att tack vare AF är jag gratis för dem att anställa och se om folk nappar då.
Testa lägg till det, räcker med nåt diskretare om att möjligheten till anställningsbidrag finns pga X. Alltid värt att testa :)

Annars är du välkommen till Västernorrland :D Vet att åtminstone 2 kliniker tar emot alla sekreterare de kan få tag på pga stor brist.
 
Testa lägg till det, räcker med nåt diskretare om att möjligheten till anställningsbidrag finns pga X. Alltid värt att testa :)

Annars är du välkommen till Västernorrland :D Vet att åtminstone 2 kliniker tar emot alla sekreterare de kan få tag på pga stor brist.
Det står redan med :)

Men jag har ju nyss flyttat hit, får jag ta med mig Nyköping dit? :D Kan man flytta Kiruna så... De kan annars ringa mig, jag kan jobba på distans :P
 
Oj. Vad har kloackan tagit vägen?:confused:
Kom på att jag glömt hänga upp filten jag tvättat också. Så den ligger kvar i maskinen. Bäst att hänga den och sen ska jag göra mig iordning för sängen. Blev en lång dag idag med lite dubbelt jobb. En fredag såhär. Påt igen imorgon på det trevliga jobbet. :up:
 
Precis lagt mig i sängen så lär däcka relativt snart. Bra dag men känner mig lite gammal just nu fast jag bara är 32. Lillsyrran blev förvånad över att jag pratade om att lägga mig "klockan är bara 11!" trots jag halvsov och nämnde för henne att jag brukar faktiskt lägga mig 22 😅 Vad gäller klackskor så är det ju högre desto bättre som gäller och är tydligen fullt rimligt att ha vinterjackan öppen mitt i vintern när man går till krogen och vill att klänningen ska synas O_o
Jag kan inte minnas jag nånsin fick för mig nåt dylikt när jag var i den åldern :angel:
 
Vi ska göra smörgåstårta imorgon. Så jag började tänka att man borde kunna göra en söt smörgåstårta. Kanske med choklad… vad skulle man kunna ha som botten istället för bröd? Sockerkaka kanske? Googlar ”smörgåstårta choklad”…

Tårta. Det är vanlig tårta.
Hur dum tror ni jag kände mig??
Jag när jag läste det här inlägget: "Ha, vilken grej ändå! Undrar om det är någon som provat det?"

1,5 sekunder senare: "Eller jaha. Just det. Hoppsan."

*gömmer mig under samma sten som du och testar det här med att aktivera hjärnan en annan dag*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
63 64 65
Svar
1 287
· Visningar
35 699
Tjatter Jag fick för mig att det skulle vara kul att åka och titta på något vattenfall och promenera lite i fin natur (typ skog runtomkring...
Svar
5
· Visningar
371
Senast: FrDrake
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 737
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp